חבר קמצן בא לבית של חבר שלו ומביא שקית פיסטוקים איתו. "תן קצת" מבקש החבר. הוא נענה לבקשה ונותן לו פיסטוק אחד. אחרי מספר דקות החבר חוזר ומבקש "תן לי עוד קצת". הוא סוגר את השקית במהירות ואומר "אחי, באחריות ! כולם באותו הטעם".
אם מאבדים עט לא כותבים
אם לא כותבים לא מקבלים ציון טוב
אם לא מקבלים ציון טוב לא עושים בגרות
אם לא עושים בגרות לא הולכים לעבודה
אם לא הולכים לעבודה אין כסף
אם אין כסף אין אוכל
אם אין אוכל אין מים
אם אין מים מתים
ישראלי אחד בחו"ל פוגש ישראלי אחר
מאיפה אתה? שאל הישראלי הראשון
מצפון תל אביב ענה השני.
ובמה אתה עובד פה?" שאל הראשון
אני מתפרנס מכתיבה ענה השני.
יפה! מה אתה כותב? שאל הראשון.
כותב לאבא שלי שישלח לי כסף ענה השני.