עבודה בגמרא
על מה מדברת הגמרא:
אוקי, אז הגמרא שלנו מדברת על למה ראש בית הדין אומר "מקודש" דווקא הוא, ולא מישהו אחר, וגם, הגמרא מדברת על למה עמ"י עונים "מקודש מקודש" 2 פעמים, וגם למה בכללי הם חוזרים ואומרים "מקודש" אוקי,
אז ההסבר לדבר הראשון, רבי יוסי בן שאול אומר, שיש פסוק שבו משה אומר מקודש, וכל העם עונים, מקודש מקודש" הנה הפסוק: "וידבר משה את מועדי ה'" מכאן מבינים שראש הסנהדרין אומר "מקודש" כי משה היה בעצם ראש הסנהדרין של עמ"י, ולכן כמו שכתוב " אשר תקראו אתם" מבינים, שאתם זה אותם בכתיב חסר, אז, אתם זה גם אתם, אז ה' אומר אותם, אבל הוא גם אומר אתם, ככה שעמ"י צריכים להגיד, כי זה כמה אנשים, "אתם".
ורב נחמן בר יצחק אומר,
שכתוב "אלה הם מועדי" ורש"י אומר, שזה "מועדי" ולא ,"מועד" ,כלומר, ש"מועד" זה אומר שראש הסנהדרין צריך לומר מקודש רק פעם אחת, אבל "מועדי" זה מלשון רבים, אז פעמים מקודש, ולא רק פעם אחת.
המילים:
מילי-דברים
מנלן-מנין לנו
קרי-קרא
ביה-בו
תרי-שרוי
זימני-פעמים
דכתיב-שכתוב
איצטרכא-הצרכה
איפרסמא-נתפרסמה
ליה-לו
סלקא-עלתה
ליעבורה-יעבירוהו
תניא-שנויה
ואי-ואם
קמשמע-שמשמש
לן-לנו
אמינא-אני אומר
נמי-גם
אנן-אנו
תנינא-שנינו
הבונוס\הרש"י:
כמו שכתוב למעלה, הרשי אומר,
ש"מועד" זה מקודש, כי זה מלשון יחיד,
ו"מועדי" זה מלשון רבים, משמע, זה 2 מקודש במקום אחד.
עוד פרטים על העבודה\ סיכום :
שולח: עוזר מציל ולא, איני חציל
מתאים לכיתה: ח
מקצוע: ספרות
אם אהבתם את העבודה\סיכום תנו לו לייק ושתפו
|