אני ממליצה לכם בחום לקרוא את הספר מרדף ברכבת הקליע מהסדרה "משימה עולמית 1".
אוהבים ספרי הרפתקאות? רוצים לגלות עולמות חדשים? זה בדיוק הספר בשבילכם.
הספר מספר על שני ילדים ישראלים, שנשלחים על-ידי "האביר" ליפן, להציל ילד ישראלי חטוף. אליהם הצטרפו עוד שני ילדים יפנים ושלל דמויות ואביזרים מעניינים כדי לעמוד במשימה.
באמצע קצת משתבשת להם המשימה, הם גילו שעוקבים אחריהם, וזה אומר שהם צריכים לפעול עכשיו
רוצים לדעת האם הם הצליחו לחמוק מהעוקבים ולהחזיר את הילד החטוף לישראל? תתחילו לקרוא את הספר ולא תוכלו להפסיק עד העמוד האחרון. אני בטוחה שתוכלו ליהנות מספר מרתק, מעשיר, מעניין, מגוון, מותח, חווייתי ומפתיע. מילה שלי.
אהבתי שהספר כתוב מנקודת מבטה של מישהי שהייתה אירוע עצמו.
כמו כן, אהבתי שבסיפור כזה מכניסים בצורה קלה וישירה מידע – הספר באמת חידש לי כל מיני דברים שלא ידעתי.
למשל, שבמלחמת העולם השנייה האמריקאים זרקו פצצת אטום על הירושימה, ושהדת של רוב היפנים היא שינטו.
האמת, שהיה חלק מסוים שממש פחדתי, היו כל מיני קטעים שממש תיארתי לעצמי בראש איך הם נראים, ובמשפט "שנצא מהמנהרה אל החדר עם הילד החטוף, ישב שם אחד החוטפים ויבחין בנו, ברור שהוא לא יהסס ויפגע בנו". אם הייתי אחת הדמויות הייתי בורחת בוודאות.
למדתי להעריך את האומץ של אביגיל, שלמרות היותה ילדה קטנה, היא יצאה למסע נועז מעבר לים, התגברה על פחדים ועמדה בגבורה במשימה.
שקופית 6
למה בחרתי בדמותה של אביגיל?
בחרתי באביגיל אופיר מכיוון שהיא הדמות האהובה עליי, היא אמיצה, חכמה, מהירה, מיוחדת, ספונטנית, רגישה ואחראית.
וגם בתוך הפחד היא שומרת על קור רוח,
היא מסבירה בספר ממש יפה ומפורט מה קורה,
מכיוון שהסיפור הוא מנקודת הראייה שלה אז היא יכולה לתאר כל מיני דברים כמו נגיד איך היה לה, מה היא הרגישה ומה תחושותיה, מה היא חושבת ואיך זה קורה. אני בטוחה שאם מישהו שראה הכל מהצד היה כותב את זה, זה היה הרבה פחות מעניין.
שקופית 7
תיאור מראה - אביגיל
אביגיל ילדה ישראלית עם שיער חלק חום-שטני, השיער ארוך עד קו המרפק, נוהגת ללכת עם קוקו.
לאביגיל יש עיינים חומות כדבש.
אביגיל בגובה ממוצע לגילה, בעלת גוון עור בהיר.
אביגיל נוהגת להתלבש בסגנון ספורטיבי, היא לובשת בעיקר מה שנוח לה, כמו חולצות טישרט ומכנסיים רחבים.
שקופית 8
תיאור הרגשות של אביגיל
רגש הוא משהו משתנה ואינו קבוע, לכן אני מניחה שאפשר לתאר את הרגשות העיקריים של אביגיל, כפי שהם באים לכדי ביטוי בסיפור.
בתחילת הסיפור אביגיל הייתה מבוהלת, סקרנית ומפוחדת.
לעומת זאת, בהמשך היא יותר התלהבה, הייתה משוחררת והתרגשה ללמוד דברים חדשים.
לקראת הסוף היה אפשר לשים לב שהיא פחדה, ולרגעים הייתה בלחץ, בתוך זה נרשמה התרגשות, שמחה והתלהבות.
שקופית 9
מעשיה של אביגיל
במהלך הסיפור אנו נחשפים למעשים רבים של אביגיל, כיוון שהמקום קצר אתן שתי דוגמאות:
בתחילת הסיפור אביגיל משחקת במחשב של אחיה, כאשר "האביר" מופיע על המסך היא מופתעת ומבררת איתו מי הוא והאם אינו מסוכן. היא נשארת סקרנית ומחליטה לשתף איתו פעולה, כאשר הוא שואל שאלות היא עונה על ידי לחיצה על מקש enter במקלדת, ואף פותחת את הדלת לקבל אורח מפתיע.
נער יפני שעקב אחרי אביגיל וחברי הצוות שלה מהמטוס לרכבת במשך יומיים. על מנת להיפטר ממנו אביגיל השתמשה בתושייה רבה ובתחכום גרמה לו לעזוב אותם, בעודה שואלת אות ושאלות בעברית ולהציג עצמה כתיירת תמימה ביפן.
שקופית 10
הקשרים של אביגיל עם שאר הדמויות
תום: הם חברים טובים מאותה הכיתה, הם מעולים כצוות ביחד ונראה שאביגיל שמחה ונהנית בקשר שלהם.
מיצ'יקו: ילדה יפנית בת גילה שהכירה במהלך ההרפתקה, הן התיידדו במהירות ונראה שהן ישמחו להיפגש בעתיד.
"האביר": הקשר הוא פחות חברי ויותר ענייני, נראה שאביגיל מחבבת בסוף את "האביר" ויש להם קשר טוב.
נגסווה: החבר היפני של תום, השניים לא מכירים היטב אבל הם מסתדרים ועובדים טוב יחד.
מיכל: דמות מבוגרת שאפשר ללמוד ממנה שאביגיל מחבבת אותה ומקשיבה לה.
יאיר: דמות המבוגר ביחד עם מיכל, גם ממנו אביגיל לומדת ומחבבת אותו.
שקופית 11
עמדה אישית - מכתב לאביגיל
אביגיל היקרה,
אני ממש אוהבת ומעריכה את האומץ והיצירתיות שלך.
את פועלת ברצון טוב ומסכנת את עצמך למען האחרים, זה ממש לא מובן מאליו וזה כל כך יפה.
אני האמת לא חושבת שאם הייתי את בכלל הייתי כזאת רגועה, אני חושבת שאת דמות להערכה ושיש לך המון תושייה, תבונה, אומץ, יצירתיות, ספונטניות וקור רוח.
את גרמת לי להרגיש כאילו אני בתוך הסיפור, הרגשתי שאני ממש חווה אותו במקומך, את תיארת בצורה כל כך מפורטת מה היה, שבאמת יכולתי לדמיין מה שאת כותבת, את ריתקת אותי לספר.
אני חושבת שאת פועלת ומתנהגת בצורה נכונה וטובה.
בברכה,
דנה