מלכי ישראל ויהודה לפי סדר
שם המלך | שנות מלוכה | הערות |
שאול |
1029–1004 |
הומלך על ידי שמואל |
אשבעל ("איש־בשת") |
1004–1002 |
בן שאול, הומלך על ידי אבנר בן נר |
דוד |
1004–965 |
הומלך על ידי שמואל, מלך תחילה על יהודה |
שלמה |
965–928 |
בנה את בית המקדש הראשון |
ממלכת ישראל המאוחדת התפרקה לאחר מות שלמה המלך בעקבות מחלוקות כלכליות ופוליטיות. ממלכת יהודה כללה את שבטי יהודה ובנימין, בעוד ממלכת ישראל כללה את עשרת השבטים האחרים. הפילוג גרם להיחלשות שתי הממלכות, עד לנפילת ממלכת ישראל בידי אשור ומאוחר יותר חורבן יהודה בידי בבל.
מלכי יהודה
שם המלך | שנות מלוכה | הערות |
רחבעם |
928–911 |
בן שלמה |
אביה |
911–908 |
בן רחבעם |
אסא |
908–867 |
בן אביה |
יהושפט |
867–846 |
בן אסא |
יהורם |
846–843 |
בן יהושפט |
אחזיה |
843–842 |
בן יהורם |
עתליה |
842–836 |
בת עמרי, תפשה את השלטון |
יהואש |
836–798 |
בן אחזיה |
אמציה |
798–769 |
בן יהואש |
עוזיהו |
769–733 |
בן אמציה |
יותם |
758–743 |
בן עוזיהו |
אחז |
733–727 |
בן יותם |
חזקיהו |
727–698 |
בן אחז |
מנשה |
698–642 |
בן חזקיהו |
אמון |
641–640 |
בן מנשה |
יאשיהו |
639–609 |
בן אמון |
יהואחז |
609 |
בן יאשיהו |
יהויקים |
608–598 |
בן יאשיהו |
יהויכין |
597 |
בן יהויקים |
צדקיהו |
596–586 |
בן יאשיהו |
מלכי ישראל
שם המלך | שנות מלוכה | הערות |
ירבעם בן נבט |
928–907 |
המלך הראשון |
נדב |
907–906 |
בן ירבעם |
בעשא |
906–883 |
רצח את נדב |
אלה |
883–882 |
בן בעשא |
זמרי |
882 |
רצח את אלה |
תבני |
882–878 |
מלך חלקי |
עמרי |
882–871 |
ניצח את תבני |
אחאב |
871–852 |
בן עמרי |
אחזיהו |
852–851 |
בן אחאב |
יורם |
851–842 |
בן אחאב |
יהוא |
842–814 |
רצח את יורם |
יהואחז |
814–800 |
בן יהוא |
יואש |
800–784 |
בן יהואחז |
ירבעם השני |
784–748 |
בן יואש |
זכריה |
748 |
בן ירבעם השני |
שלום |
748 |
רצח את זכריה |
מנחם |
747–737 |
רצח את שלום |
פקחיה |
737–735 |
בן מנחם |
פקח |
735–733 |
רצח את פקחיה |
הושע |
733–724 |
מונה על ידי תגלת פלאסר |
למה זה טוב שיש טבלה כזו?
טבלה זו עוזרת להבנת ההיסטוריה של שתי הממלכות, מעקב אחרי מלכים ואירועים מרכזיים, והקשרים בין ממלכת יהודה וממלכת ישראל. זהו כלי חינוכי נהדר להבנת תקופת המקרא והשלכותיה.
תוכלו לדעת איזה מלך היה לפני איזה מלך, ואיזה מלך מלך אחרי מלך כלשהו אחר.