- מבחנים ראשי
- מבחני הגולשים
- ניהול מבחנים
- יצירת מבחן
- הרשמה
- התחברות
שיטות איכותוניות
כן כן כן כן לא לא כן לא כן לא
מה מהבאים הוא הנכון ביותר ביחס לגישה האפיסטמולוגית?
בדומה למחקר הכמותני, במחקר האיכותני הידע מושג מראש ומערך המחקר נודע לבסס את הידע הזה
בדומה מן המחקר הכמותני, החוקר לא מערב את אמונתו האישי ומשתדל להישאר אובייקטיבי
בשונה מן המחקר הכמותני, המחקר האיכותני לא מחקר הקשרים וסיבתיות
בשונה מן המחקר הכמותני, החוקר האיכותני אינו אובייקטיבי ומעורב מאוד במחקר
צופית גרנט, אישתו של מאמן הכדורגל אברם גרנט החליטה לערוך סדרת תצפיות על שחקני קבוצתה של בעלה מכבי חיפה על מנת לבחון את הדינמיקה ביניהם, צופית לא ביקשה את רשותם. מה מעמדה של החוקרת בזירה?
צופה משתתף
משתתפת טהורה
משתתף צופה
צופה טהורה
במהלך ראיון עומק עם אשת תקשורת, שמת לב שהיא זרקה משהו לאוויר בתחילת הראיון, ואת כחוקרת מרגישה כי הדבר הזה יכול להיות רלוונטי לראיון ולמחקר, באיזה שאלה תיאורית תשתמשי על מנת להציף את הנושא שוב?
שאלת השלמה
שאלה השוואתית
שאלה כללית
שאלת משמעות
מה מההגדים הבאים הוא המדויק והנכון ביותר -
המחקר האיכותני פועל בדרך אינדוקטיבית, מן הכלל אל הפרט
המחקר הכמותני פועל בדרך אינדוקטיבית, מן הפרט אל הכלל
המחקר האיכותני פועל בדרך אינדוקטיבית, מן הפרט אל הכלל
המחקר האיכותני פועל בדרך דדוקטיבית, מן הכלל אל הפרט
לפי התפיסה האיכותנית -
יש להגיע לשדה ללא תיאוריה מקבעת, ולנסות לפתח תיאוריה לאחר ניתוח קטגוריות
תאוריה מעוגנת בשדה היא הכלי המרכזי לביצוע עבודת מחקר איכותנית
מחקר אשר אינו הגיעה לתיאוריה מעוגנת בשדה הוא מחקר כושל
יש להגיע עם תאוריה לשדה המחקר (ראיונותתצפית) ולנסות להפריך או לאשש אותם.
מה מהבאים לא נכון ביחס לעקרונות המחקר האיכותני -
כלי המחקר המרכזי במחקר איכותני זה החוקר עצמו
המחקר האיכותני מתעניין יותר בתוצאות מאשר בתהליכים
המחקר האיכותני הוא תיאורי
המחקר האיכותני שואב את נתוניו מהמערך הטבעי
מה ניתן להגיד על קבוצת מיקוד בהשוואה לתצפיות ולראיונות?
קבוצת מיקוד, בניגוד לתצפיות וראיונות, זהו שיטת מחקר כמותנית.
קבוצת מיקוד זהו שילוב בין תצפיות לראיונות
קבוצת מיקוד זהו סוג של ראיון
קבוצת מיקוד זהו סוג של תצפית
על פי מודל נייגר, אילו מהמוקדים עשויים לכוון אותי לבדוק לאיזה פלח אוכלוסייה פונה הטקסט?
מוקד המדיום ומוקד הקשרים
מוקד היוצר ומוקד הקורא
מוקד מדיום ומוקד טקסט
מוקד היוצר ומוקד הקשרים
ניתוח שיח ביקורתי CDA היא שיטת ניתוח אשר מתמקדמת במציאת
תמות מרכזיות
מוקד ההקשרים
מסרים סמויים בטקסט
מסרים גלויים בטקסט
צלסי לוין עושה מחקר איכותני על מה חושבים בני העדה האתיופית על היחס של המשטרה כלפיהם, מה הבאים יניב לה את התשובות הטובות והעמוקות ביותר?
תצפית סגורה
קבוצות מיקוד
ראיונות
תצפית פתוחה
זהבית כספי רוצה לבצע מחקר איכותני על השיח והדינמיקה בין עיתונאים לפוליטיקאים חדשים וצעירים, מה מהבאים עליה לעשות על מנת להשיג את המידע הנחוץ?
ראיונות עומק
אף תשובה לא נכונה
תצפית
ראיון מובנה
מה מההגדים הבאים אינו נכון ביחס לראיונות עומק
ראיונות יש לעשות במקום שנח למרואיין
אפשר ואף רצוי להגיע לראיונות הראשונים ללא החלטה סופית על שאלת המחקר
ראיון מובנה למחצה הוא שילוב של ראיון פתוח וראיון מובנה
ראיון מובנה הוא דרך מחקר כמותני
אם נבצע ההשוואה בין ניתוח מסרים גלויים בטקסט לפי ניתוח על פי מודל נייגר , הנכון ביותר להגיד הוא -
ניתוח תוכן הוא השלב המקביל למוקד הטקסט
ניתוח תוכן הוא שלב המקביל למוקד הקודים
ניתוח תוכן הוא שלב המקביל למוקד המדיום
ניתוח נרטיבי הוא השלב המקביל למוקד הטקסט
במהלך עבודת הסימינריון שלו, מצא ליאב כי עיתון הארץ בוחר להשתמש במילה נפטרו כאשר מדובר על הריגת מחבלים, ובעקבות כך הצליח להבין ליאב מה היא האידאולוגיה של עיתון הארץ הוא הנכון ביותר?
ליאב ביצע ניתוח מסרים גלויים
ליאב ביצע ניתוח שיח ביקורתי בעובדת הסימנריון שלו
ליאב טועה בכך שחושב שבגלל מילה מסויימת ניתן להבין אידיאולוגיה
ליאב ביצע ניתוח תוך התמקדות במוקד הקודים
במסגרת ניתוח סמיוטי, מה מהבאים מושפע בצורה החלשה ביותר מהתרבות ממנה אתה מגיע?
קונוטציה
דנוטציה
כולם מושפעים באותה מידה
מיתוס
מה מהבאים הינו הנכון ביותר ביחס לניתוח סמיוטי ?
על מנת לבצע ניתוח סימוטי מוצלח עלינו להיות זרים לגמרי לחברה כי רק כך נוכל לבקר אותה
על מנת לבצע ניתוח סמיוטי מוצלח, עלינו להיות חלק מהחברה או לפחות להכירה אותה היטב.
על מנת לבצע ניתוח סמיוטי מוצלח, עלינו לחפש קודם כל את המיתוסים ולאחר מכן את כל השאר
על מנת לבצע ניתוח סמיוטי מוצלח, אנו חייבים להיות חלק מהחברה.
צופית גרנט , אישתו של מאמן הכדורגל אברם גרנט החליטה לערוך סדרת תצפיות על הדינמיקה הזוגית של מאמני כדורגל עם נשיהן. צופית לפני תחילת העבודה שיתפה אותם בכוונותיה וביקשה את רשותם. מה מעמדה של החוקרת בזירה?
משתתפת צופה
צופה טהורה
צופה משתתפת
משתתפת טהורה
במחקר איכותני אנו נדרשים לכתוב בצורה גדושה ורוויה בפרטים, אם איזה מבין עקרונות האתיקה מתנגשת דרישה זו?
שותפות והדדיות
פרטיות ואנונימיות
הסכמה מדעת
אתיקה טלאולוגית
זהבית ליאבית מבצעת עבודת סימנריון על בתי המשפט בארץ, ובמסגרת העבודה מראיינת זהבית את אחד השופטים הבכירים בארץ, במהלך הראיון מגלה כי השופט "מתקמצן" במתן התשובות שלו ומתחמק מלענות על דברים בכנות, איזה שאלות יעזרו לזהבית בניצול ראיון העומק הנ"ל ?
שאלות השוואתיות
שאלות ניגודיות
שאלות משמעות
שאלות מעוררות
שני כהן היא מנויה קבועה של עיתון דה מרקר, לטענתה היא אוהבת את העיתון מנגיש נושאים מסובכים ולא ברורים לקהל הרחב, על ידי כך שהם כותבים אותם בצורה סיפורית מוכרת, מה מהבאים הוא הנכון ביותר?
שני מבצעת ניתוחים סימיוטיים לכתבות
שני מתמקדת במוקד הקודים על פי נייגר
שני מבצעת ניתוח תוכן לכתבות
שני מבצעת ניתוח נרטיבי לכתבות
מה מהבאים אינו נכון ביחס לניתוח שיח?
בניתוח שיח בחירת המילים מקבלות משמעות אדירה
ניתוח השיח יתחיל במסרים הגלויים אחר עיקרו יהיה בצלילה אל המסרים הסמויים
בניתוח שיח ההתמקדות הוא בתוכן הגלוי בלבד
ניתוח שיח ביקורתי הוא סוג של אחד מיני רבים של ניתוחי שיח
על פי מודל נייגר, אילו מהמוקדים הבאים עשויי לכוון אותי בבדיקה מהי ההאידאולוגיה של מחבר הטקסט?
מוקד הקודים בלבד
מוקד הקורא ומוקד המדיום
מוקד ההקשרים ומוקד הטקסט
מוקד הקודים ומוקד היוצר
המושג תותב זהותני אשר יצרה ורד במחקר על יהודים בארה"ב הוא דוגמא ל...
מושג שהשתמשה בו לסוג של שאלות מעוררות
דגימה תיאורטית מוצלחת בשלב הראשון של תאוריה מעוגנת בשדה
תיאוריה אשר על פייה עבדה ורד לאורך כל הדרך
למושג שהמציאה בניסיון להגיע לתיאוריה מעוגנת בשדה
בניתוח סמיוטי, מה מהבאים הוא הקשה ביותר להבחנה?
קונוטציה
דנוטציה
אתה כולם ניתן לזהות בקלות.
מיתוס
מה מהבאים הוא הנכון ביותר ביחס לגישות האתיקה?
בגישה הטלאולוגית גורסת כי יש לעבוד על פי עקרונות אוניברסליים
הגישה התועלתנית והגישה הביקורתית מעודדות פגיעה בכל מי שעומד בדרך, על מנת להגיע למחקר אמיתי וטוב
בין הגישה התועלתנית וגישת אתיקת ברית ניתן למצוא קווי דמיון רבים
הגישה התועלתנית והגישה הביקורתית מצדיקות פגיעה מסויימת, אך הביקורתית עושה זאת על מנה לסגור פערים חברתיים כאלה ואחרים.
מה מהבאים אינו נכון ביחס לתוקף ומהימנות -
במחקר איכותני, הצגה של כמה מערכי או שיטות מחקר הוא כלי לתוקף המחקר
במחקר איכותני הדבר החשוב ביותר ביחס לתוקף ומהמינות הוא לשאוף להיות ראוי לאמון
במחקר האיכותני הדרך לבדוק תוקף ומהימנות היא דרך יותר מופשטת בהשווה לדרך במחקר כמותני
במחקר האיכותני בזהה למחקר הכמותני, ישנם דרכים ברורות של נוסחאות ודרכים לבדוק תוקף ומהימנות