זקנה אחת עוברת לבית אבות,היא נשענת לצד אחד והמטפלים שמים לה כרית שלא תיפול ואז היא זזה ונשענת לצד השני מעבירים לה את הכרית לצד השני,ואז הבן שלה מתקשר אליה ושואל איך בבית אבות החדש?היא עונה:אחלה בית אבות אבל לא נותנים לי להפליץ
איש אחד נכנס לחדר אוכל ולוקח מרק ויושב. כאשר הוא מתיישב ליד השולחן, הוא נזכר ששכח את הכף. אבל הוא לא רצה שאף אחד ייקח לו את המרק עד שהוא חוזר, אז הוא שם פתק על השולחן: ירקתי לתוך המרק. כשהוא חוזר עם הכף, הוא רואה פתק ועליו כתוב: גם אני.
אם נאבד עט לא עושים מבחן
ואם לא עושים מבחן אין בגרות
ואם אין בגרות אין עבודה
ואם אין עבודה אין כסף
ואם אין כסף אין אוכל
ואם אין אוכל רעבים
ואם רעבים מתים.
מסקנה: אסור לאבד עט.