|
עבודה בספרות מחצית ב׳³ כיתה ז
|
משימת הערכה בספרות מגישים ג€‹: איליי פרנקלין, ליאור גוברמן ,איתן
סוסנר, בן פרדוארו
נושא העבודהג€‹ :ג€‹ ג€‹הבלדות - בת הרב , בת הרב ואמה, מאת שאול טשרניחובסקי
י ייג€‹מוגש לג€‹ : טלי מי-טל
כיתהג€‹ : ז'1 , בית ספר שמעוני בתאריךג€‹ : 19.5.19
תוכן עניינים
שער ג€‹ ............................................................ עמוד 1 תוכן ענייניםג€‹ ................................................. עמוד 2 שאלה 1 ג€‹ ....................................................... עמוד 3 שאלה 2 ............................. ...........................עמוד 3 שאלהג€‹ 3 .........................................................עמוד 3 שאלהג€‹ 4 ..........................................................עמוד 4 שאלהג€‹ 5 ........................................................עמודים 5-6 שאלהג€‹ 6 .................................... ...................עמודים 6-7
רפלקציהג€‹ - ג€‹ ג€‹)עמודים 8-11(
אילייג€‹ .................................... ................... עמוד 8 ליאור ג€‹.................................... ...................עמוד 9 בן ג€‹.......................................... ...................עמוד 10 איתן..ג€‹.................................... ...................עמוד 11
תוכן העבודה
1 ( מהי ׳´ג€‹בלדהג€‹׳´ג€‹ ג€‹-
שיר , רוב הבלדות חוברו בימי הביניים , הבלדה כתובה בשפה גבוהה, הבלדות הועברו מפה לאוזן כדי שאנשים יזכרו את השיר . ניתן למצוא חזרות רבות , ושימוש בחרוזים כדי לזכור . בדרך כלל ניתן למצוא בבלדה דו-שיח בין שתי הדמויות המרכזיות שמספרות את סיפור הבלדה .
2 (ג€‹ ג€‹מהן ׳´ג€‹בלדות סקוטיותג€‹׳´ -
בלדות סקוטיות הן בלדות שראשיתן במאה ה - 13 , אשר התפתחו בממלכת סקוטלנד וחוברו באיטליה , צרפת , צפון אירופה. בבלדות העממיות מופיעות בדרך כלל ערכים של : אהבה , צניעות ורדיפת אמת . האדם שסביבו בדרך כלל מתרחשות הבלדה היא סביב האביר , שנעשה לו עוול קשה שכרוך בבגידה או ברצח , הבלדה מתפתחת לרוב באמצעות דיאלוג .
3 ( מהן ׳´ג€‹בלדות עממיותג€‹׳´ - גם לאחר תקופת הבלדות הסקוטיות נכתבו בלדות רבות על ידי
משוררים רבים, חלקן דומות יותר לבלדות הסקוטיות וחלקן פחות.
בתקופה הרומנטית, תחילת המאה ה-19, החלו לאסוף ולהעלות על הכתב בספרים את הבלדות. במקביל המשיכו להיכתב בלדות ספרותיות ובלדות עממיות. הבלדות קיימות גם בימינו וישנם שירים מודרניים הכתובים בסגנון זה.
4 ( ג€‹כתיבת בלדה
תגיד לי, האם שמעת על הכדורגלן מברזיל? ײ·גײ¸דל הוא בעוני עם משפחתו, וישנו הם לצד השביל. חלום גדול לו היה, להיות הכדורגלן הגדול מכולם, ואת אמו ואחיו אולי, יצליח לחלץ ממר גורלם.
לא, איני שמעתי על הכדורגלן, אנא ספר לי, אני לשמוע מעוניין. ספר לי, מדוע מר גורלם? הרי, אותו כדורגלן הוא ודאי מפורסם.
כיום הוא מפורסם, בעבר, חי חיים עלובים. אמו הייתה עיוורת, ראתה רק ײ°שחור, ואחיו היו רעבים. ײ·חיוײ¼ הם חיים רגילים עד שאביו ברח למרחקים, וגם כיום, לאחר עשרים ושלוש שנים, לו הם עוד מחכים.
אנא, המשך את הסיפור. השיעור עוד מעט מתחיל ואיני רוצה שהמורה תסמן לי איחור. איך בסופו של דבר נהיה הוא מפורסם? איך כעת הוא ידוע בעולם?
הכדורגלן הצטיין בקבוצת הנערים, ואמו החליטה לאסוף פרוטה לפרוטה ולשלחו למרחקים.
חלום גדול לו היה, להיות הכדורגלן הגדול מכולם, ואת אמו ואחיו אולי, יצליח לחלץ ממר גורלם.
האם הצליחה אמו לשלחו למקום אחר בעולם? איך נהיה הוא הכדורגלן הגדול מכולם? לאן שלחה אותו אמו?
הגיע יום בו נסע הכדורגלן ללונדון העיר, הוא שיחק שם בקבוצה קטנה, אותה כמעט איש לא מכיר. באחד מן הימים הגיע איש גדול, מאמן, ובפיו סיגר. "רק את הכדורגלן השחום מברזיל אני רוצה לליגה העליונה" הוא
אמר.
המאמן אמר:"שלושה מיליון סטרלינג לעונה ואתה מחויב לעשרים שנה!" חלום גדול לו היה, להיות הכדורגלן הגדול מכולם. ואת אמו ואחיו, הצליח לחלץ ממר גורלם.
ײ¿
5 (ג€‹ ג€‹טבלת השוואה מספר 1
בת הרב : לספר לאמא שלה על האביר ולרצות להתחתן איתו.
אמא שלה : להתנגד לנישואים
אביר : לפתות את בת הרב
|
בת הרב : להתאבל אל משפחתה
קוזק : רוצה להתחתן עם בת הרב
|
|
|
|
|
|
|
|
החיזורים של האביר ורצונה של האמא שלא יתחתנו
|
|
|
|
בת הרב לא רוצה לענות לחיזוריו של הקוזק
|
|
6 (ג€‹ טבלת השוואה מספר 2
אהבה-האביר רוצה להינשא לבת הרב והיא רוצה להינשא לו מוות- האם של בת הרב מזהירה אותה שהאביר יהרוג אותה
|
אהבה- מתבטאת בכך שהקוזק רוצה להינשא לבת הרב מוות- מתבטא בכך שהקוזק יורה בבת הרב והיא מתה
|
הנושאים בבלדהג€‹: ג€‹אהבהג€‹, מוות
|
מתח- מדוע האם כל כך מתנגדת לחתונת בת הרב והאביר ומה האביר באמת רוצה טרגדיה- יש מצור והאם חושבת שהאביר רוצה להרוג את בת הרב
|
מתח- לא ידוע מה יקרה כשהקוזק יחזור מהמלחמה ואם הם באמת יתחתנו טרגדיה- משפחתה של בת הרב מתה ובת הרב גרמה לקוזק לירות בה
|
האוירה בבלדהג€‹: ג€‹מתחג€‹, טרגיות
|
"בתי, בתי! אוי ואבוי! אוי לי, ולך אבוי!"
|
אין חזרות במילים אבל יש חזרה שהאביר רוצה להינשא לה והיא אומרת לא
|
|
|
|
|
|
|
גיבורי הבלדה הם בעיקר אנשי מלוכה כמוג€‹: ג€‹נסיךג€‹, אביר וכדג€‹'.
|
האם אומרת שהאביר יהרוג אותה
|
|
|
רפלקציה
איליי-
לי היה כיף לעשות את העבודה , היא הייתה קלה יחסית לשאר וליאור תתקן פה מה שאתה רוצה דחוף
עוד פרטים על העבודה\ סיכום :
שולח: liorgo
מתאים לכיתה: ז
מקצוע: ספרות
אם אהבתם את העבודה\סיכום תנו לו לייק ושתפו
| |
|