תמונת המבחן

פיתוח עבודת צוות

סמסטר א מועד ב

כאשר צוות מתפקד בצורה טובה פירושו של דבר:

עברו את שלב הנורמות
מטרות הצוות ברורות לכל אחד מחבריו
עיבוד נכון של כל לימודים

להתפתחות של צוות ישנם שלבים שונים כאשר השלב הראשון:

המשוכה הרביעית
הקמה
היסעור

כאשר מבחינים בין קבוצה לצוות:

קבוצה פועלת בתלות הדדית בעוד צוות עובד על מטרה משותפת
צוות וקבוצה אלו שני דברים שונים כך שלא ניתן לבצע הבחנות בניהם
קבוצה פעולת למען מטרה משותפת בעוד צוות מקיים תלות הדדית.

כאשר צוות מגיע לשלב הדעיכה ופירוק הוא מתאפיין:

בתחושת החמצה למטרות הפירוק
בפונקציונליות המקדשת את המטרה
בתחושה טובה ביחס להישגי הצוות

אחד החסמים להתפתחות של צוות הוא:

קבוצה לא זקוקה לאינטליגנציה רגשית, אלא למנהיג טוב
האשליה שהצוות הוא קבוצה מלוכדת ואינטימית.
במצב האקלים של אותה הקבוצה

חברי קבוצה מאוגדים יכולים להתמודד עם כל קושי זה פירושו של:

השלם שווה לסך חלקיו
השלם גדול מסכום חלקיו
השלם קטן המסך חלקיו

אם בצוות מתקיימת הסכמה ותפקודים ברורים פירוש הדבר שהצוות מצוי בשלב:

סיעור ( איגוד מטרות משותפות)
הקמה
גיבוש הנורמות שלו (נורמות התנהגות בצוות)

אחד הגורמים שחוסמים את ההתפתחות הצוות בשלב הקבלה:

מחסור במזון שפוקד אוכלוסייה נרחבת עד כדי תת תזונה
העדר עבודת צוות על סמך דיונים
העדר דיון פתוחים ביחד לדעות שחברי הקבוצה חלוקים לגביו.

מה מאפיין צוות במיטבו:

הקשבה
במצב הנגישות למים באזור וחומרת המחסור במזון
אי תלותו במנהל

ניסון האותרן נועד להדגים התפתחות של צוותים על בסיס:

סיכוי סביר ב-100 השנים הקרובות
להדגים שנתונים פיזיים משפעים על מתן ביצוע עבודה
מערכת יחסיים תקינה בין נהלי לחברי הצוות

אם חבר צוות חדש מצטרף לקבוצה הוא מביא איתו:

מביא איתו גל קורונה חדש
יעדים שלא תואמים את יעדי הצוות
חבר מביא איתו תחושה טובה ביחס לשאר ההישגים של חברי הצוות

החוזה הפסיכולוגי בצורה החדשה:

משבש את יחסי הגומלין בין הארגון המעסיק לעבוד היחיד.
מסביר בצורה טובה את הרצונות של המעביד מול הארגון המעסיק
שימוש גבוה במים מותפלים.

עזיבת הצוות היא התנהגות:

אקטיבית בונה
אקטיבית לא בונה.
בונה אך לא אקטיבית

בחירות צוות משימתי פועל על בסיס של:

מחויבות רגשית טוטאלית לארגון
מחויבות טוטאלית אך לא רגשית
על בסיס האימונים במחנה קורונה

המחוברות של פרט לארגון מבטאת:

בנוכחות של הפרט בארגון
הנתינה של הפרט לארגון
בהקשבה של הפרט לארגון

הביקורת על הירכית הצרכים של מאסלו:

שהיא לא קיימת בכלל
ההנחה לא מתקיימת בפועל אלא בו זמנית
שהיא נכונה בסדר שלה

הדרך בה מנהיגות מתגמלת תורמת למחויבות הארגונית היא:

בדרך ניהול משאבי אנוש גיוס אנשים וחלוקת עבודה
מנהיגות מתגלמת שבה המעסיקים מתגמלים את העובדים בארגון
תופעת טבע הנוצרת כתוצאה מהצטברות קיצונית של ענני סערה

מסוגלות של צוות נובעת:

ממטרה משותפת של חברי הארגון
מעזרה לזולת
מתלות הדדית של חברי הקבוצה אילו ובאילו

הביטוי למסוגלות עצמית גובה היא:

המאמץ להשקיע בביצוע המשימה
הפחד ממנהל הארגון
הרצון להצליח

שינוי ברמת השינוי:

תהליך קבוע וטבעי
תהליך מפחיד ומלחיץ
לא מומלץ

בקרב בני משפחה עבודת צוות מבוססת על:

אימון ופונקציונליות אמון בין חברי הצוות.
נוכחות
הקשבה בין חברי הצוות הפונקציונלי

כאשר צוות מבצע פרויקט צוותי השאלה החשובה ביותר היא:

האם דרכי הפרויקט זוהו ( אסון הכורים)
האם המטרה הייתה נכונה
למען מי המטרה

כאשר פרויקט צוותי מגיע ליומו:

ניתנת האפשרות לבחון את התוצאות ולערר
להשקיע מחשבה לסיומו המוצלח אל מול המטרות והיעדים שנקבעו
נייר 100 אחוז תאית רך ומלטף נשלף אחד אחד

כאשר מועמד מתמודד עם מינוי לצוות תשובה טובה ונראית לעין היא:

איני נהנה לפרגן לאנשים ופחות לקבל דעות אחרות.
This is a Susie and Elaine problem that requires a Susie and Elaine solution!
אני אוהבת ביקורת כי זה ממש כיף

החוזה המתקיים בצוות משימתי הוא:

חוזה משפחתי
חוזה בין אישי
חוזה תלותי

התחברות, שליטה, חיבה הן ביטוי:

להתנהגות בין אישית בצוות
רגשות חמים ועזים
להתנהגות מבוטאת לעומת התנהגות רצויה

הביטוי החשוב ביותר לתקשורת אופרטיבית בצוות הוא:

הקשבה
בילוי ופנאי
נתינה

כאשר מתקיימות פעילויות מגבשות בצוות העובדים נועדו:

לשיפור מיומנות התקשורת בחברי הצוות
בתחזוקה שוטפת של כוח האדם
בפעולות לא נחוצות בצוות

מוטיבציה היא מרכיב לצורכי הפרט מתבטאת בתהליכים:

מעוררים מכוונים ומשמרים
מעוררים
מכוונים ומשמרים

מנהיגות מעצבת תורמת:

היא משכינה שלום
היא רומסת את החלום האופק והשאיפה לכבוש אותה.
היא נוטעת את החלום האופק והשאיפה לכבוש אותה.

המסוגלות של צוות בלתי מנוצח מתאפיינת:

בתחושת פספוס וחוסר קבלה
בהרגשה היפית נוראית
בתחושת תכלית או מטרה חזקה

על מנת שתתקיים עבודת צוות יעילה:

נדרש אימוץ של גישה פונקציונלית
נדרש להוריד את הזבל בלי לריב מי יוריד קודם
נדרש אימוץ של גישה לימודית

מה מביא לתוצאה המצופה על פי הצוות:

צוות שלא מקיים דבר מלבד המשימות הנדרשות עליו
צוות טוב מקיים שינוי אפקטיבי
צוות טוב המקיים שינוי אופרטיבי

תגובה אפשרית לשינוי מוצלח בביצועים של צוות הם:

איתור הכוחות המסיעים
תחושת הפסד
תחושת הוגנות אל מול הצוות

חוסר שליטה של חברי הצוות במצבי שינוי נובע ממצב:

שהיוזמה לשינוי מגיעה מההנהלה הגבוהה ביותר
שהיוזמה לשינוי מגיעה מחברי הצוות
שהיוזמה לשינוי לא בא מחברי הצוות

הגישה המקובלת בעובדת צוות היא:

הגישה המכבדת
הגישה הסינפומנית
הגישה הפונקציונלית תפקודית

קונפורמיות היא:

אין מילה כזאת בכלל
נטייה להבדיל את עצמך משאר חברי הצוות
הנטייה לאמץ התנהגות ועמדות הרוב

שצוות מצוי בקונפליקט עדיף:

להמציא מחדש מטרות
לפתור אי הסכמות באמצעות שיתוף פעולה
לא לנסות לפתור לפטר אנשים

צוות מנצח יודע:

שמשבר עלול להרוס את הקבוצה
שמשבר הוא הזדמנות לפריצת דרך
כבוד הוא ערך עליון לשיתוף בקבוצה

חילוץ הכורים בצילה לימד את העולם:

לקח על אופי ונחישות
לקח על עבודות שלא מבוצעות כראוי
לקח על כך שצריך תמיד לעבוד בצוות

התכונה החשובה ביותר אותה יש לרכוש אצל מועמדים:

ביצועים
נתניה
אמינות

האתגר בעבודה צוות אפקטיבית מתבטא:

בכלום
בפער בין צרכי הפרטי לצרכים והמטרות של הארגון
אין צורך בעבודת צוות אפקטיבית רק פונקציונלית