תמונת המבחן

פיתוח עבודת צוות

סמסטר א מועד ב

כאשר צוות מתפקד בצורה טובה פירושו של דבר:

מטרות הצוות ברורות לכל אחד מחבריו
עברו את שלב הנורמות
עיבוד נכון של כל לימודים

להתפתחות של צוות ישנם שלבים שונים כאשר השלב הראשון:

הקמה
היסעור
המשוכה הרביעית

כאשר מבחינים בין קבוצה לצוות:

צוות וקבוצה אלו שני דברים שונים כך שלא ניתן לבצע הבחנות בניהם
קבוצה פעולת למען מטרה משותפת בעוד צוות מקיים תלות הדדית.
קבוצה פועלת בתלות הדדית בעוד צוות עובד על מטרה משותפת

כאשר צוות מגיע לשלב הדעיכה ופירוק הוא מתאפיין:

בתחושת החמצה למטרות הפירוק
בפונקציונליות המקדשת את המטרה
בתחושה טובה ביחס להישגי הצוות

אחד החסמים להתפתחות של צוות הוא:

האשליה שהצוות הוא קבוצה מלוכדת ואינטימית.
במצב האקלים של אותה הקבוצה
קבוצה לא זקוקה לאינטליגנציה רגשית, אלא למנהיג טוב

חברי קבוצה מאוגדים יכולים להתמודד עם כל קושי זה פירושו של:

השלם קטן המסך חלקיו
השלם שווה לסך חלקיו
השלם גדול מסכום חלקיו

אם בצוות מתקיימת הסכמה ותפקודים ברורים פירוש הדבר שהצוות מצוי בשלב:

סיעור ( איגוד מטרות משותפות)
הקמה
גיבוש הנורמות שלו (נורמות התנהגות בצוות)

אחד הגורמים שחוסמים את ההתפתחות הצוות בשלב הקבלה:

העדר עבודת צוות על סמך דיונים
העדר דיון פתוחים ביחד לדעות שחברי הקבוצה חלוקים לגביו.
מחסור במזון שפוקד אוכלוסייה נרחבת עד כדי תת תזונה

מה מאפיין צוות במיטבו:

הקשבה
במצב הנגישות למים באזור וחומרת המחסור במזון
אי תלותו במנהל

ניסון האותרן נועד להדגים התפתחות של צוותים על בסיס:

מערכת יחסיים תקינה בין נהלי לחברי הצוות
סיכוי סביר ב-100 השנים הקרובות
להדגים שנתונים פיזיים משפעים על מתן ביצוע עבודה

אם חבר צוות חדש מצטרף לקבוצה הוא מביא איתו:

מביא איתו גל קורונה חדש
חבר מביא איתו תחושה טובה ביחס לשאר ההישגים של חברי הצוות
יעדים שלא תואמים את יעדי הצוות

החוזה הפסיכולוגי בצורה החדשה:

מסביר בצורה טובה את הרצונות של המעביד מול הארגון המעסיק
משבש את יחסי הגומלין בין הארגון המעסיק לעבוד היחיד.
שימוש גבוה במים מותפלים.

עזיבת הצוות היא התנהגות:

אקטיבית בונה
אקטיבית לא בונה.
בונה אך לא אקטיבית

בחירות צוות משימתי פועל על בסיס של:

מחויבות טוטאלית אך לא רגשית
על בסיס האימונים במחנה קורונה
מחויבות רגשית טוטאלית לארגון

המחוברות של פרט לארגון מבטאת:

בהקשבה של הפרט לארגון
בנוכחות של הפרט בארגון
הנתינה של הפרט לארגון

הביקורת על הירכית הצרכים של מאסלו:

ההנחה לא מתקיימת בפועל אלא בו זמנית
שהיא נכונה בסדר שלה
שהיא לא קיימת בכלל

הדרך בה מנהיגות מתגמלת תורמת למחויבות הארגונית היא:

בדרך ניהול משאבי אנוש גיוס אנשים וחלוקת עבודה
תופעת טבע הנוצרת כתוצאה מהצטברות קיצונית של ענני סערה
מנהיגות מתגלמת שבה המעסיקים מתגמלים את העובדים בארגון

מסוגלות של צוות נובעת:

מתלות הדדית של חברי הקבוצה אילו ובאילו
ממטרה משותפת של חברי הארגון
מעזרה לזולת

הביטוי למסוגלות עצמית גובה היא:

הרצון להצליח
המאמץ להשקיע בביצוע המשימה
הפחד ממנהל הארגון

שינוי ברמת השינוי:

תהליך מפחיד ומלחיץ
לא מומלץ
תהליך קבוע וטבעי

בקרב בני משפחה עבודת צוות מבוססת על:

נוכחות
אימון ופונקציונליות אמון בין חברי הצוות.
הקשבה בין חברי הצוות הפונקציונלי

כאשר צוות מבצע פרויקט צוותי השאלה החשובה ביותר היא:

למען מי המטרה
האם המטרה הייתה נכונה
האם דרכי הפרויקט זוהו ( אסון הכורים)

כאשר פרויקט צוותי מגיע ליומו:

נייר 100 אחוז תאית רך ומלטף נשלף אחד אחד
ניתנת האפשרות לבחון את התוצאות ולערר
להשקיע מחשבה לסיומו המוצלח אל מול המטרות והיעדים שנקבעו

כאשר מועמד מתמודד עם מינוי לצוות תשובה טובה ונראית לעין היא:

אני אוהבת ביקורת כי זה ממש כיף
איני נהנה לפרגן לאנשים ופחות לקבל דעות אחרות.
This is a Susie and Elaine problem that requires a Susie and Elaine solution!

החוזה המתקיים בצוות משימתי הוא:

חוזה משפחתי
חוזה בין אישי
חוזה תלותי

התחברות, שליטה, חיבה הן ביטוי:

רגשות חמים ועזים
להתנהגות בין אישית בצוות
להתנהגות מבוטאת לעומת התנהגות רצויה

הביטוי החשוב ביותר לתקשורת אופרטיבית בצוות הוא:

נתינה
הקשבה
בילוי ופנאי

כאשר מתקיימות פעילויות מגבשות בצוות העובדים נועדו:

בתחזוקה שוטפת של כוח האדם
לשיפור מיומנות התקשורת בחברי הצוות
בפעולות לא נחוצות בצוות

מוטיבציה היא מרכיב לצורכי הפרט מתבטאת בתהליכים:

מכוונים ומשמרים
מעוררים מכוונים ומשמרים
מעוררים

מנהיגות מעצבת תורמת:

היא משכינה שלום
היא רומסת את החלום האופק והשאיפה לכבוש אותה.
היא נוטעת את החלום האופק והשאיפה לכבוש אותה.

המסוגלות של צוות בלתי מנוצח מתאפיינת:

בהרגשה היפית נוראית
בתחושת תכלית או מטרה חזקה
בתחושת פספוס וחוסר קבלה

על מנת שתתקיים עבודת צוות יעילה:

נדרש אימוץ של גישה לימודית
נדרש להוריד את הזבל בלי לריב מי יוריד קודם
נדרש אימוץ של גישה פונקציונלית

מה מביא לתוצאה המצופה על פי הצוות:

צוות טוב המקיים שינוי אופרטיבי
צוות שלא מקיים דבר מלבד המשימות הנדרשות עליו
צוות טוב מקיים שינוי אפקטיבי

תגובה אפשרית לשינוי מוצלח בביצועים של צוות הם:

איתור הכוחות המסיעים
תחושת הוגנות אל מול הצוות
תחושת הפסד

חוסר שליטה של חברי הצוות במצבי שינוי נובע ממצב:

שהיוזמה לשינוי מגיעה מחברי הצוות
שהיוזמה לשינוי לא בא מחברי הצוות
שהיוזמה לשינוי מגיעה מההנהלה הגבוהה ביותר

הגישה המקובלת בעובדת צוות היא:

הגישה הפונקציונלית תפקודית
הגישה הסינפומנית
הגישה המכבדת

קונפורמיות היא:

אין מילה כזאת בכלל
נטייה להבדיל את עצמך משאר חברי הצוות
הנטייה לאמץ התנהגות ועמדות הרוב

שצוות מצוי בקונפליקט עדיף:

לא לנסות לפתור לפטר אנשים
להמציא מחדש מטרות
לפתור אי הסכמות באמצעות שיתוף פעולה

צוות מנצח יודע:

שמשבר הוא הזדמנות לפריצת דרך
שמשבר עלול להרוס את הקבוצה
כבוד הוא ערך עליון לשיתוף בקבוצה

חילוץ הכורים בצילה לימד את העולם:

לקח על כך שצריך תמיד לעבוד בצוות
לקח על עבודות שלא מבוצעות כראוי
לקח על אופי ונחישות

התכונה החשובה ביותר אותה יש לרכוש אצל מועמדים:

נתניה
אמינות
ביצועים

האתגר בעבודה צוות אפקטיבית מתבטא:

בכלום
אין צורך בעבודת צוות אפקטיבית רק פונקציונלית
בפער בין צרכי הפרטי לצרכים והמטרות של הארגון