תמונת המבחן

מבחן פסיכולוגיה

סביר להניח שאלות שיהיו במבחן

מה ידע מבוסס מדע?

ידע שנקבע על סמך מדידות אמפיריות אוביקטיביות
פסיכולוג ופיזיולוג אבי הפסיכולוגיה המודרנית
ידע שנכתב ע"י הוגה דעות נחשב

מה הם היתרונות המרכזים של השיטה המדעית ?

מעודדת גילוי של טעויות
מביאה לגילווים זמנים ולא של אמתיות ניצחיות
כל התשובות נכונות
מאפשרת ניבוי

מה ניתן לומר בנוגע למדידה של רמת דכאון באמצעות שאלוני דירוג?

שימוש בשאלון שעבר בדיקה מדעית מאפשרת למדוד את תחושת הדיכאון
פסיכולוג קודם מאבחן את הארגון מזהה את הבעיה וממה נובעים הקשיים של החברה ואז הוא מציע התערבות
לא עוזר במדד אובייקטיבי של רמת דכאון

במסגרת ניסויו פבלוב צלצל בפעמון ולאחר מכן האכיל את כלבו. הוא חזר על פעולה זו מספר פעמים. מה קורה ככל שמספר החזרות גדל בתחילת תהליך ההתניה?

הכלב רייר יותר למשמע צליל הפעמון
טיפולים המבוססים על השיטה של פרויד נמצאים בשימוש גם כיום
הכלב לא רייביותר למשמע צליל הפעמון

על מנת לעודד משתמשים להשתמש באפלקציה, היא מעניקה למשתמש נקודות בכל פעם שהוא פותח אותה . בעקבות כך גובר השימוש באפליקציהץ מה מגביר את השימוש?

טיפול ברלקסציה
חיזוק שלילי
חיזוק חיובי

על סמך הביצועים של איזו מקבוצות החודלות בניסוי של אדוארד טולמן הסיקו כי יכולה להתקיים למידה גם ללא חיזוקים ועונשים?

הקבוצה ששוטטה במבוך 10 ימים ללא מזון והחל מהיום ה11 קיבלה מזון.
הקבוצה שלא קיבלה מזון לא הצליחה להשלים את המבוך
הקבוצה ששוטטה ללא מזון לא קיבלה מזון בכלל

מה הייתה המסקנה בניסוי של egly שבחן האם קשב מופנה למיקום מרחבי או שקשב הוא ממוקד אובייקטים?

קשב מושפע גם ממיקום מרחבי וגם מאובייקטים
קשב מושפע מאובייקטים בלבד
קשב לא מושפע ע"י שום גורם

אם מילים היו מסודרות במיינד לפי אורך מילה, כייצד היה הזמן תגובה למילה ״היי״ ביחס למילה ״שלום״ - במטלת החלטה לקסקלאית lexical decision task ?

הוא בעצם חוקר נושאים של חשיבה תהליכי חשיבה תהליכים של הסקת מסקנות
זמן התגובה למילה ״היי״ יהיה קצר יותר מאשר למילה ״שלום״
זמן התגובה למילה "היי" יהיה ארוך יותר למילה "שלום"

ע״פ הניסוי של אליזבת לפוטוס - ניסוח של שאלות בנוגע לארועים שנחשפנו אליהם יכול להשפיע על האופן שבו נזכור אירועים אלו מאוחר יותר . מה ניתן להסיק מהניסויים הללו?

שלא ניתן להשפיע על הזיכרון באמצעות תהליכי top down
שניתן להשפיע על הזיכרון באמצעות תהליכי top down
עונש חיובי

מ משפיע על אפקט הגזע האחר? (other race effect)

הגזע שאנו לא נמצאים עימו באינטראקציה, יהיה הגזע אותו נזהה בקלות יתרה
גזע שאנו נמצאים באינטרקציה עימו, יהיה הגזע אותו נזהה יותר בקלות בשל חווית החשיפה בעלת המשמעות שמתבצעת
אין כל השפע על תהליכי הזיהוי של גזע בין אם קיימת אינטראקציה או לא.

מדוע bistable percepts מתאימים למחקר המבקש להתחקות אחר הבסיס העיצבי של המודעות ?

כי הקלט החושי קובע ותוכן התודעה משתנה
כי הקלט החושי לא קובע ותוכן התודעה משתנה
תוכן התודעה לא משנה

כייצד נקרא המרווח בין שני נוירונים?

נירוני
סינפסה
אצטרובל

כייצד ע״פ רוב מועבר מידע במוח?

באמצעות נוירונים בתור עצבים חשמליים.
מעבר מידע בין מעטפת הסינפסה למוח
באמצעות סיגנלים חשמליים בתוך נוירונים ומידע כימי בין הניורונים.

היכן נמצא האיזור המוטורי (תנועתי) האחראי על הזזת צד ימין של הגוף ?

אף אחת מהתשובות
בהמיספרה הימנית.
בהמסיפרה השמאלית .

מאיזה מצב סבל הפציינט h.m אשר עבר הסרה של ההיפוקמפוס?

כל התשובות נכונות
שכחה מסוג אמנזיה רטרוגרדית (Retrograde Amnesia)
שכחה מסוג anterograde amnesia

מה ניתן להסיק מהניסוי בו קצב הלב של עובר עולה כאשר הוא שומע את קולה של אימו לעומת קצב ליבו כאשר שומע אישה זרה?

העובר לא מבחין בין קולה של אימו לעומת אישה זרה.
העובר מבחין באופן זהה כל קול אותו הוא שומע.
העובר מבחין בין קולה של אימו לעומת אישה זרה.

איזו תוצאה של ניסוי תרמז על כך שיתכן ולסביבה שבה גדל התינוק יש השפעה על צבע העיניים שתינוקות מעדיפים להסתכל עליו?

אם תינוקות בעלי עיניים ירוקות יעדיפו להסתכל על עיניים ירוקות.
אם תינוקות שלהורים יש עיניים בצבע כחול יעדיפו להסתכל על צבע עיניים כחול אך תינוקות שלהורים יש צבע עיניים חום יעדיפו להסתכל על צבע עיניים חום
שום תוצאה לא תרמז על העדפה של תינוקות.

על מנת לחקור את המיינד של תינוקות, באיזה אמצעים ניתן להשתמש

קצב מציצה של מוצץ, חום גוף, קצב לב.
קצב לב, צבע עיניים, בכי.
קצב מציצה של מוצץ, קצב לב, זמן הסתכלות על גירויים שונים.

בניסוי בחינת האובייקט אצל תינוק, לאחר שהתינוק עובר ביטואציה לגירוי מסויים לאחר שהוצג לתינוק תרחיש עם מצב לא אפשרי , איזו תוצאה תעיד על כך שמושג ״קביעות האובייקט״ כבר התפתח אצל התינוק בניסוי?

אם התינוק יסתכל יותר זמן על המצב הלא אפשרי
אם התינוק יבכה הרבה זמן
הגזע של הפנים שלנו – זאת אומרת שנזהה יותר טוב פנים מהגזע שלנו

מה בוחנים בניסויים בנושא theory of mind?

האם ילידים מסוגלים להבחין בין ידע הקיים במיינד שלהם לבין ידע הקיים במיינד של אנשים אחרים
האם קיים תהליך של למידה בין חלומות למציאות.
האם ילדים מבחינים בין טוב לרע.

מתי סביר להניח שנחזה ב- social faliltation בהשפעת נוכחות של אנשים אחרים ומתי נחזה בsocial inhibition?

בזמן ביצוע מטלה קלה בנוכחות אחרים נחזה , social faclilation בזמן ביצוע מטלה קשה בנוכחות אחרים נחזה ב- social inhibition
בזמן מטלה קשה נחזה בנוכחות אחרים נחזה social faclilation
אין שום סבירות לנחש מה נחזה.

בנושא האפקט האוטוקינטי, מה נכון לגבי השיפוט של הנבדקים בנוכחות אנשים אחרים בניסוי של scheirff

בניסוי הראו הנבדקים משנים את השיפוט לא נעשים השיפוטים דומים
בניסוי הראו כי נבדקים משנים את השיפוט שלהם והשיפוטים נעישים דומים אחד לשני במצב שבו התשובה הנכונה בניסוי אינה חד משמעית
context

מה ניתן להגיד לגבי המחקר של ambady & rosenthal. בנוגע לדירוג תכונות של מרצים על סמך סרטוני ווידאו שלהם?

השיפוטים שהתקבלו מהדירוגים מתוך סירטוני הוודאו בסירטונים הארוכים של 30 שניות והקצרים של 2 ו 5 שניות תאמו את הדירוגים של התוכונות בסוף הסימסטר
השיפוטים שהתקבלו מהדירוגים מתוך סרטונים הווידאו הקצרים ביותר תאמו לתכונות סוף סמסטר
בסרטונים הארוכים של 30 שניות לא התקבלו תוצאות דומות לסוף סמסטר.

על פי מודל תוכן הסטראוטיפים, סטראוטיפים אנטישיימים הם

מציגים יהודים כבעלי יכולת גבוהה
לא מציגים יהודים כלל
מציגים יהודים בעלי יכולת נמוכה

כייצד ניתן לתאר שאלון שמשמש ככלי מדידה תקף?

שאלון שלא נועד לגלות יכולת מסוימת ולכן לא מצליח לבדוק אותה.
שאלון שלא מצליח לשמש ככלי מדידה תקף למרות שנועד לבדוק יכולת מסוימת.
שאלון שנועד לבדוק יכולת מסוימת והוא אכן בודק אותה ולא דברים אחרים

מה נכון לגבי מבחני האינטליגנציה של אלפרד בינה?

המבחנים פותחו על מנת לאתר ילדים עם מנת משכל נמוכה , מנת המשכל שנמדדה במבחנים אלו חושבה לפי היחס בין הגיל המנטלי לבין הגיל הכרונולוגי
נועדו לשמש לבדיקת האינטליגנציה במבוגרים וזקנים.
המבחנים פותחו על מנת לאתר ילדים עם מנת משכל גבוהה, מנת המשכל שנמדדה הייתה גובהה מהצפוי.

איזו מסקנה מרכזית נובעת ממחקרי המרשמלו של וולטר מישל?

תכונות אישיות הן לא יציבות לאורך החיים
תוכנות אישיות הן יציבות לאורך החיים
שלא קיים כל קשר בין המחקר לבין התכונות האישיות של הנבדק.

מה לא נמצא בdsm?

הסיבות שבעקבותיהן מופיעות הפרעות נפשיות שונות
אבחנות פסיכיאטריות
סטטיסטיקה של הפרעות נפשיות

מה ניתן להגיד בנוגע לשימוש במדדים ביולוגים כדי לאבחן הפרעות נפשיות ?

שלא קיימים הבדלים ביולוגים.
למרות שלא קיימים הבדלים ביולוגים זה אומר שאדם לא סובל מהפרעה נפשית
למרות ההבדלים הביולוגיה הקיימים, לאדם שסובל מהפרעה נפשית יכול להיות מדד ביולוגי דומה לאדם שאינו סובל מהפרעה נפשית

מה נכון בנוגע לבדיקה מדעית של היעילות של טיפולים פסיכולוגים שונים?

לא חייב להיות כל כלי למדידת היעילות מספיק חוות דעת מקצועית.
לא ניתן לבדוק מדעית תהליך פסיכולוגי.
כדי לבדוק טיפול פסיכולוגי בצורה מדעית, חייבים כלי מדידה אחיד הנותן מדד מספרי לחומרת הסימפטומים של המטופל.

מה מאפיין את הגישה הקוגנטיבית התנהגותית ?

הטיפול מבוסס על עקרונות של ההתניה הקלאסית
כל התשובות נכונות
. הטיפול יכול להתרחש גם מחוץ לקלינקה
. הטיפול בדר"כ ממוקד בבעיה מסוימת שממנה סובל המטופל בהווה

מתי תופעה תיחשב כהפרעה נפשית?

כאשר התופעה תפגע בתיפקוד.
עפ"י מספר המתלוננים על התופעה.
בשום מקרה לא תחשב תופעה בהפרעה נפשית

נניח שישנו טיפול שרץ בין 5 מעבדות שונות, על סמך מה ניתן לקבוע כי הטיפול אינו יעיל?

אם בכל המעבדות המעבדות נצפה שיפור אך במעבדה אחת לא.
מעבדות שונות, על סמך מה ניתן לקבוע כי הטיפול אינו יעיל? אם ב4 מתוך 5 מעבדות הטיפול לא שיפר את הנושא הנבדק
בשום מקרה.

מדוע הביהביוריסטים לא אהבו את פרויד?

כי התאוריות שלו לא עסקו בנושאים מודרניים עכשוויים.
כי התאוריות שלו עסקו בתהליכים מנטלים שאי אפשר לראות
כי הוא היה מתנשא.

סטודנט המתקשה להתכונן למבחן מחליט לאכול סוכריה לאחר כל מבחן לדוגמא שהוא פותר, זוהי דומה ל-

חיזוק שלילי
חיזוק חיובי
בעל מוטיבציה גבוהה

בהקשר של סלידת טעם, איזה ממצא של gracia תואם את התאוריה הביהביורסיטית?

לא ניתן ליצור צימוד בין גירוי לבין תגובה
ניתן ליצור צימוד בין גירוי לבין תגובה
לא מומלץ ליצור גירויים שונים בין שני דברים.

מי לא תמך ברעיונות של המהפכה הקונטבית ?

gracia
john watson
פרוייד

מה הם תהליכי tap-down?

תהליך חשיבה מדעית
תהליך זרימת הדם
תהליך עיבוד מידע קוגניטיבי שנעשה באמצעות אברי החישה

ניסוי duncan על קשב ויזואלי- מציגים מלבן וקו באותו המיקום על המסך, על הנבדקים לבצע משימה בנוגע לאמפייני האובייקטים(שניהם) או לשני מאפיינים של אובייקט אחד. תוצאות הניסוי תומכת בטענה ש?

קשב מופנה לאובייקט
אין כל תוצאה חד משמעית
קשב לא מופנה לאובייקט

מהו כפתור טרמנלי?

החלק בניורון שממנו משתחרר הניורטרנסמיטר לסינפסה
החלק התחתון ממנו לא משתחרר דבר

בניסוי split brarin שבנו מראים לנבדק חצוי מוח את המילה ״כדור״ בצד ימיןֿ של שדה הראיה ואת המילה ״שרשרת״ בצד שמאל של שדה הראיה, מה יקרה?

הנבדק יכול להקריא את המילה כדור ולהרים אותו, אך את המילה שרשרת לא יצליח להגיד אך כן יצליח להרים
הנבדק מצליח בשני המקרים באופן זהה בהצלחה רבה.
הנבדק יכול להקריא את המילה שרשרת, ולהרים את השרשרת אך לא את המילה כדור.

מה ניתן לומר לגבי שיטת violation of expectation לחקר המיינד של תינוקות?

היא מאפשרת לגלות את האופן שבו תינוקות מדברים ומתקשרים אחד עם השני
היא מאפשרת לגלות את האופן שבו תינוקות מייצגים את העולם מבלי שהם צריכים להגיב באופן אקטיבי
מאפשרת לגלות כיצד תינוקות באים לעולם.

איזו תופעה מדגים הניסוי הבא : בגיל 6 חודשים תינוקות מבחינים בין פרצופי קופים בניסוי הביטואציה אך בגיל 9 חודשים לא תהיה הבחנה כזו

תופעת ה- perceotual narrowing
violation of expectation pardigm
הביטואציה- habituation

מתי יש סיכוי גבוה שנעזור לאנשים במצוקה?

בשני המצבים סיכוי זהה
אם יש הרבה אנשים בסביבה
אם יש מעט אנשים בסביבה

מה היא השפעה חברתית נורמטיבית ?

דעה של אחרים לא מתקבלת
דעה של אחרים כהתנהגות מקובלת
דעתך האישית טובה מדעות של אחרים

מה ניתן להגיד על מבחני האינטלגנציה של galton ?

מהמינים אך לא תקפים
לא מועיל
תקפים

מהי החלמה ספונטנית ומתי מתרחשת?

תחדשות התגובה המותנת ללא הצגת הגרוי הבלתי מותנה, , תתרחש כאשר הגירוי המותנה אינו מעודד עוד את התגובה המותנת
לא מתרחשת כלל
תתרחש כאשר הגירוי המותנה מעודד עוד את התגובה המותנת

מדוע בdsm יש מספר רב כל כך של הפרעות נפשיות?

כל ההפרעות מציגות הפרעה אחת גדולה
הן לא מסודרות עפ"י סימפטומים
כי לכל אחת מההפרעות יש רשימת סימפטומים שונה שמגדירה אותה

מדוע סקינר אינו מסכים עם התאוריה הבלשנית של חומסקי?

התאוריה של חומסקי מניחה שיש מרכיב מולד ליכולת שפתית
התאוריה של חומסקי מניחה שאין מרכיב מולד ליכולת שפתית
סקינר כן מסכים עם חומסקי

אילו היינו רוצים לבצע שיחזור לניסוי של סטנלי מיליגרם, איזה תנאי יכול להגדיל את הסיכוי שהנבדקים יתנו את השוק החשמלי המרבי

עוצמת השוק החשמלי שהנדבקים מתבקשים לתת תרד בצעדים קטנים כל פעם
עוצמת השוק החשמלי שהנבדקים מתבקשים לתת תעלה בצעדים קטנים כל פעם

אם המילה שמש שכיחה יותר בשפה מאשר המילה כלבת והמילה שוקו נלמדת בדרכ בגיל יותר מוקדם מהמילה אינצקלופדיה מה נצפה ביחס לזמן התגובה לכל מילה?

זמן התגובה יהיה זהה
זמן התגבה למילה שמש יהיה איטי יותר לעומת המילה כלבת, וזמן התגובה למילה שוקו יהיה מהיר יותר לעומת המילה אינצקלופדיה
זמן התגובה למילה שמש יהיה מהיר יותר לעומת כלבת וזמן התגובה לשוקו יהיה מהיר יותר לעומת אינצקלופדיה

אילו מהמצאים של garcia בנוגע לtaste aversion (סלידת טעם) ניתנים להסבר באמצעות תאוריות ביהביורטיות קלאסיות שפותחו ע״י סקינר?

בחילה שהיא תוצאה חיובית של התנהגות גורמת להפחתה של התנהגות
בחילה שהיא תוצאה שלילית של התנהגות גורמת להפחתה של התנהגות
בחילה אמורה להביא לשחרור והקלה

כייצד ניתן להסביר את העובדה שקופים לומדים לפחד מנחשים לאחר צפייה בקופים אחרים שמפחדים מנחשים אך אינם לומדים לפחד מפרחים לאחר צפייה בקופים אשר מפחדים מפרחים?

ישנם כוחות קוסמים בעולם המענקים למידה סמויה
שנם גורמים מולדים שמשפעים על התניית הפחד
ישנם גורמים סביבתיים חזקים

מהי החשיבות של הממצאים של פרויקט parkash לתאוריית התקופה הקריטית ?

הוא לא מטיל ספק בשום ממצאים שתמכו בתאוריית התקופה הקריטית
הוא מטיל ספק בחלק מהממצאים שתמכו בתאוריית התקופה הקריטית

מה נכון בנוגע למבחן האינטליגנציה של בינת ? בתחילת המאה הקודמת בצרפת?

כל התשובות נכונות
. המבחן מתאים רק לילדים
המבחן נותן אומדן של גיל מנטאלי וגיל כרונולוגי
המבחן מאפשר רמת אינטליגנציה בין גילאים

כאשר אנו נוגעים בחפץ חד (בטעות) יעבור סיגנל סנסורי מהיד שיתורגם לסיגנל מוטורי, ובעיקבותיו נזיז את היד באופן אוטומטי. היכן נמצאים הדנטריטים של הניורונים הסנסורים שקלטו את המגע בחפץ?

סמוך לעור
סמוך למוח
סמוך ללב

על פי תופעת הsocial facillitation /inhibition אדם שמתקשה בפתרון תרגילים באלגברה לינארית

לא מאמין כלל בהצלחתו
יצליח יותר בסביבת אנשים מומחים מאשר לא מומחים
לא יצליח יותר בסביבת אנשים מומחים לעומת הצלחתו בסביבת אנשים שאינם מומחים

במחקר שנעשה על תינוקות, נמצא שהם מסתכלים זמן רב יותר על פנים מפוחדים מאשר על שמחים ואילו זמן רב יותר על שמחים מאשר על כועסים. מה ניתן להסיק מכך?

תינוקות מעדיפים פרצופים עצובים
תינוקות מבחינים בין הבעות פנים שונות.
תינוקות לא מבחינים בין הבעות פנים שונות.

בניסוי של ג׳ון דנקן - נבדקים מתבקשים לשפוט שני מאפיינים של אובייקט אחד (מלבן או קו) או שני מאפיינים של שני אובייקטים שונים (אחד של המלבן ואחד של הקו) , הניסוי נועד לבדוק את התאוריה - קשב מופנה לאובייקט ללא קשר למיקומו במרחב . איזה ממצא תומך בתאוריה שהקשב מופנה לאובייקט ולא למיקום ?

אם הדיוק בביצוע המשימה גבוה יותר כאשר הנבדקים התבקשו לשפוט שני מאפיינים של המלבן בלבד, מאשר מאפיין אחד של המלבן ומאפיין אחד של הקו
אם הדיוק בביצוע המשימה נמוך יותר כאשר נבדקים התבקשו לשפוט שני מאפיינים של המלבן בלבד מאשר מאפיין אחד של מלבן

כייצד ניתן לקבוע באופן מדעי אם עוגיות הן טיפול יעיל לדכאון?

לתת להם לאפות עוגיות בניסוי של שני מתכונים קשים לאחר מכן למלא שאלון שינבא כיצד הם ירגישו לאחר האכילה מהעוגיות שהם הכינו.
לתת עוגיות לכל המטופלים ולבדוק אם קיימת השתפרות בהרגשתם
לבדוק את רמת הסימפטומים בקבוצת מטופלים הסובלים בין שתי נקודות זמן, כאשר חצי מהנבדקים יאכלו מהעוגיות בפרק הזמן שבניהן וחצי לא

במחקר של ווטסון על אלברט הקטן, תגובת הפחד של אלברט לנוכח משמע ציליל חזק הינה

תגובה בלתי מותנית לגירוי בלתי מותנה
תגובה מולדת
גירוי מותנה לתגובה מותנית