- מבחנים ראשי
- מבחני הגולשים
- ניהול מבחנים
- יצירת מבחן
- הרשמה
- התחברות
פסיכולוגיה ניסיון לדמות מבחן D:
כל מיני שאלות משלושה הפרקים :)
מהו ידע מבוסס מדע?
ידע שנקבע על סמך מדידות אמפיריות אובייקטיביות
ידע שנכתב ע"י הוגה דעות נחשב
ידע הנקבע על סמך ניסיונם של מומחים
אילו מהבאים אינו אחד היתרונות המרכזיים של השיטה המדעית?
השיטה המדעית מעודדת גילוי של טעויות
השיטה המדעית מאפשרת להגיע לידע רב יותר מאשר שיטות אחרות
הגישה המדעית מביאה לגילויים של ממצאים זמניים ולא של אמיתות נצחיות
מה נכון לומר בנוגע למדידת רמת דיכאון באמצעות שאלוני דירוג?
כל שאלון עדיף על תיאור סובייקטיבי של תחושת דיכאון מאחר ושאלון נותן ערך מספרי
מאחר שתחושת דיכאון אינה תכונה כמותית לא ניתן להשתמש בשאלון לדרג אותה
שימוש בשאלון שעבר בדיקה מדעית מאפשר למדוד את תחושת הדיכאון ומדידה זאת מאפשרת לחקור דיכאון באופן מדעי
איזו אמירה אינה נכונה בנוגע לתיאוריה של פרויד לפיה ניתן לטפל בשיחות
יש היום תמיכה מדעית לכך שניתן לטפל בהפרעות נפשיות באמצעות שיחות
טיפולים המבוססים על השיטה של פרויד נמצאים בשימוש גם כיום
פרויד פיתח את השיטה שלו על סמך ממצאים מדעיים אמפיריים
בניסוי שתואר בשיעור איזה טיפול נמצא יעיל יותר בPTSD
טיפול פסיכואנליטי
טיפול ברלקסציה
חשיפה ממשוכת PE
כיצד יש לבדוק באופן מדעי יעילות של טיפול להפרעה פסיכולוגית?
יש להשוות בין רמת הסימפטומים לפני ואחרי טיפול מסויים שניתן באופן דומה לקבוצה של מטופלים ולהשוות לקבוצה שלא קבלה טיפול או קיבלה טיפול אחר
יש לאסוף נתונים ממטופלים של פסיכולוג מסויים ולבדוק אם רובם מעידים שהטיפול שעברו אצל הפסיכולוג שיפר את מצבם
כל התשובות נכונות
.מה מהבאים אינו נכון:
תיאוריות מדעיות שנמצאו כנכונות על סמך ניסויים אמפיריים ואובייקטיבים לא ניתנות להפרכה
תיאוריות מדעיות מאפשרות לנבא תופעות בעולם
תיאוריות מדעיות מתבססות על מדידות ותצפיות אובייקטיביות
במסגרת הניסויים שלו, פבלוב צלצל בפעמון ולאחר מכן נתן לכלב אוכל. הוא חזר על פעולות אלו מספר פעמים. מה קרה ככל שמספר החזרות גדל בתחילת תהליך התנייה?
הכלב רייר באותה מידה למשמע צליל הפעון
הכלב רייר יותר למשמע צליל פעמון
הכלב הפסיק לרייר למשמע צליל הפעמון
על מנת לעודד משתמשים להשתמש באפליקציה מסוימת, האפליקציה מעניקה למשתמשים שלה נקודות בכל פעם שהם פותחים אותה במהלך היום. בעקבות זאת גבר השימוש באפליקציה. מה גרם למשתמשים להגביר את השימוש שלהם?
חיזוק חיובי
חיזוק שלילי
עונש חיובי
כל האמירות הבאות בנוגע ללמידת סלידת טעם (Taste Aversion) הן נכונות מלבד:
בסלידת טעם דבר מה שלילי (בחילה) גורם להפסקת התנהגות כלשהי (אכילת מזון מסוג מסוים)
בסלידת טעם נוצר קישור בין בחילה שהיא תגובה מותנית לבין מזון מסוים שהוא גירוי בלתי מותנה
בסלידת טעם למרות שהבחילה מופיעה כמה שעות אחרי אכילת המזון העכברים לומדים לקשר בין הבחילה למזון
במחקרו של ווטסון על אלברט הקטן, תגובת הפחד של אלברט לנוכח משמע צליל חזק הינה:
תגובה מותנית לגירוי ניטרלי
תגובה בלתי מותנית לגירוי ניטרלי
תגובה בלתי מותנית לגירוי בלתי מותנה
על סמך הביצועים של איזו מקבוצות החולדות בניסוי של אדוארד טולמן הסיקו כי יכולה להתקיים למידה גם ללא חיזוקים ועונשים?
הקבוצה ששוטטה במבוך 10 ימים ללא מזון והחל מהיום ה-11 קיבלה מזון
הקבוצה ששוטטה במבוך ולא קיבלה מזון כלל
זו לא המסקנה של הניסוי של טולמן
באמצעות בדיקה של איזה מהתהליכים הבאים ניתן לבחון האם זיכרון נמחק או עדיין קיים?
חידוש ההתנייה - renewal
כל התשובות נכונות
היזכרות- reinstatement
מה מהבאים נכון לגבי טיפול ברלקסציה עבור אנשים הסובלים מ-PTSD ( stress traumatic-Post :
הטיפול לא נמצא יעיל כלל
הטיפול נמצא פחות יעיל מטיפול בחשיפה )exposure prolong ,)בעיקר לאחר סיום הטיפול
הטיפול אורך יותר זמן מטיפול בחשיפה )exposure prolong)
מה הייתה המסקנה בניסוי של Egly שבחן האם קשב מופנה למיקום מרחבי או שקשב הוא ממוקד אובייקטים?
המסקנה הייתה שקשב מבוסס על מיקום מרחבי בלבד
המסקנה הייתה שקשב מושפע גם ממיקום מרחבי וגם מאובייקטים
המסקנה הייתה שקשב מושפע מאובייקטים בלבד
אם המילה שמש שכיחה יותר בשפה מאשר המילה מנדרינה, והמילה מחשב נלמדת בדרך כלל בגיל יותר מוקדם מהמילה מוניטור מה נצפה ביחס לזמן התגובה לכל מילה?
זמן התגובה למילה שמש יהיה איטי יותר מאשר למילה מנדרינה וזמן התגובה למילה מח שב יהיה איטי יותר מאשר למילה מוניטור
(זמן התגובה למילה שמש יהיה מהיר יותר מאשר למילה מנדרינה וזמן התגובה למילה מחשב יהיה מהיר יותר מאשר למילה מוניטור
זמן התגובה למילה שמש יהיה איטי יותר מאשר למילה מנדרינה אך זמן התגובה למילה מחשב יהיה מהיר יותר מאשר למילה מוניטור
אם מילים היו מסודרות במיינד לפי אורך מילה כך שקל יותר לשלוף מהזיכרון מילים קצרות לעומת מילים ארוכות, מה היינו מצפים למצוא עבור זמן התגובה למילה "הי" לעומת "שלום" במטלת החלטה לקסיקאלית - lexical decision task?
זמן התגובה למילה ה יהיה ארוך יותר מאשר למילה שלום
לא ניתן לקבוע באמצעות מטלה מסוג זה איך מילים מסודרות במיינד כי אי אפשר לראות אותן
זמן התגובה למילה הי יהיה קצר יותר מאשר למילה שלום
בניסויים של אליזבת לופטוס (Lofus) שתוארו בשיעור ראינו כי ניסוח של שאלות בנוגע לאירועים שנחשפנו אליהם יכול להשפיע על האופן שבו נזכור אירועים אלו מאוחר יותר. מה ניתן להסיק מהניסויים הללו ?
שהזיכרון זהה למה שנקלט על ידי החושים ומבוסס בעיקר על תהליכי bottom up
שניתן להשפיע על הזיכרון באמצעות תהליכי top down
שניתן להשפיע על הזיכרון באמצעות תהליכי bottom up
על פי הניסויים שתוארו בשיעור, מה משפיע על אפקט הגזע האחר (other race effect)?
מזהים בקלות רבה יותר פנים של נשים מאשר פנים של גברים, ללא תלות בגזע
הגזע של הפנים שלנו – זאת אומרת שנזהה יותר טוב פנים מהגזע שלנו
הגזע שאנו נמצאים באינטראקציה עמו - זאת אומרת שנזהה יותר טוב פנים מהגזע עמן אנו חווים חשיפה בעלת משמעות
מדוע bistable percepts מתאימים למחקר המבקש להתחקות אחר הבסיס העצבי של המודעות?
כי הקלט החושי קבוע ותוכן התודעה משתנה
כי הם מחזקים תהליכי עיבוד לא מודע ומדכאים תהליכי עיבוד מודע
כי הקלט החושי משתנה ותוכן התודעה קבוע
העובדה שקופים לומדים לפחד מנחשים לאחר צפייה בקופים אחרים שמפחדים מנחשים אך אינם לומדים לפחד מפרחים לאחר צפייה בקופים שמפחדים מפרחים מצביעה על כך ש:
צפייה בהתנהגות אינה מספיקה כדי ליצור למידה
ישנם גורמים מולדים שמשפיעים על התניית פחד
פחד מנחשים הוא response u
העובדה שגירוי זה מסוגל לייצר שני ייצוגים שונים מעידה על השפעה של_____ על התפיסה:
הגירוי
context
top-down ת