תמונת המבחן

שאלות רכב משא כבד

מבחן אמריקאי

סלד מנוע הוא מספר סיבובי .?

גל הזזים בכל שנייה .
גל הזזים בכל דקה .
גלגלי ההינע בכל דקה
גל הארכובה בכל דקה

צריכת הדלק יחסית למרחק שהרכב עובר ?

משתנה רק עקב החלפה תכופה של הילוכים
גדלה ככל שההילוך גבוה יותר
שווה בכל מצבי הילוכים
קטנה ככל שההילוך גבוה יותר

המתניע המורכב ברכב כבד נועד ?

לספק זרם חשמלי למנוע
להתניע את שסתומי המערכת הפנאומטית
להתניע את המנוע
להטעין את המצבר החשמלי

האוויר זורם דרך מסנן אוויר, כאשר ?

הבוכנה עולה במהלך העבודה
הבוכנה יורדת במהלך הפליטה
הבוכנה עולה במהלך היניקה
הבוכנה יורדת במהלך היניקה

הפעלת מנוע בתוך מבנה סגור תגרום ?

להגדלת כמות החמצן והחנקן
לפליטת גזים רעילים ומסוכנים
להגדלת מספר הסיבובים במנוע
לאיוד נוזל הקירור מהרדיאטור

מגדש הטורבו במנוע ?

מווסת את זרימת הסולר באופן שלא ייווצר גודש יתר בטורבינה
מעביר את הסולר למשאבה
מקטין את הספק המנוע
מעלה את הספק המנוע

סעפת הפליטה במנוע

מעבירה את חום פליטת המנוע למערכת קירור
מחברת יחדיו את כל שסתומי היניקה והפליטה
מעבירה את הגזים השרופים אל צינור הפליטה
מותקנת באגן שמן ליד המשאבה הראשית

תפקיד הנקב במיכל הדלק ?

לשגר אות חשמלי על מצב כמות הסולר במיכל המרכזי
לשמור על לחץ פעולה אחיד במשאבת ההזרקה הרוטורית
לשמש כנשם, כדי לשמור על לחץ אטמוספרי במיכל
למנוע לחץ אדים עודף בשסתומי היניקה בעת הפליטה

מנוע דיזל שהספקו שווה למנוע בנזין

בעל משקל דומה למנוע בנזין
קל וקטן יותר ממנוע בנזין מצוי
כבד וגדול יותר ממנוע בנזין
מפתח כוחות סוס כמו מנוע בנזין

ניפוח דוושת הדלק , במנוע דיזל , בטרם התנעה ?

מרוקן את חללי הצילינדרים מאוויר
אינו מספק תוספת סולר למערכת
מוסיף אוויר לחללי הצילינדרים
משמן את חללי הצילינדרים בסולר

במהלך הדחיסה במנוע דיזל נוצרת ?

עליית הלחץ הפנימי וירידת חום בנזין
עליית לחץ סולר וירידת חום האוויר
עליית לחץ וחום של האוויר בצילינדר
במהלך העבודה כאשר הבוכנה עולה שסתום היניקה נפתח

משאבת הזרקה במנוע דיזל ?

מפתחת לחץ דלק נמוך .
מפתחת לחץ דלק גבוה
מסובבת את גל הארכובה
מופעלת באמצעות המתניע

יחס הדחיסה במנוע דיזל

קטן מזה שבמנוע בנזין
גדול מזה שבמנוע בנזין
משתנה לפי סוג השמן
שווה בגודלו לזה שבמנוע בנזין .

לחץ דחיסה במנוע דיזל ?

הפרש לחצי הדחיסה בין מהלך הפליטה לבין מהלך היניקה .
לחץ הסולר הדחוס בחלל הפליטה בסוף מהלך היניקה
הפרש הלחצים שבין הסולר לאוויר בסוף מהלך העבודה
לחץ האוויר הדחוס בתא השרפה בסוף מהלך הדחיסה

כאשר מנוע הדיזל פולט עשן שחור הסיבה לכך ?

שימוש בבנזין במקום סולר
קרבורטור שלא מכוון כהלכה
חלודה בצינור הספקת הבנזין
דליפת סולר מאחד המזרקים

כמה מצתים פלגים נהוג להתקין במנוע דיזל ?

כמספר השסתומים
כמספרם במנוע בנזין בעל אותו נפח מנוע
כמספר הבוכנות
במנוע דיזל אין מצתים ואין מערכת הצתה חשמלית

בטיחות השימוש במנוע דיזל ?

טובה יותר לרוב מבטיחות במנוע בנזין
טובה פחות מבטיחות השימוש במנוע בנזין רגיל
אינה טובה מאחר שמנוע הדיזל מועד לצרות
זהה לבטיחות השימוש במנוע בנזין המצוייד במאייד

יחס הדחיסה במנוע דיזל :

מושפע מהרכב תערובת בנזין
גבוה יותר מערכו במנוע בנזין
שווה בערכיו לזה שבמנוע בנזין
נמוך יותר מערכו במנוע בנזין

הסולר במנוע דיזל מוצת באמצעות :

זרימת האוויר מואצת בסעפת הפליטה
מערכת הזרקת דלק בסעפת היניקה
מפלג חשמלי רב עוצמה מבוקר על ידי מחשב
אוויר דחוס וחם בסוף מהלך הדחיסה

הדממת מנוע הדיזל מבוצעת על ידי

הכנסת אוויר דחוס לסעפות
הפסקת פעולת משאבת ההזרקה .
סגירת מצערת המאייד החשמלי
הפסקת הזרם החשמלי לפלגים

אגן השמן במנוע נועד ל -

לחמם את השמן במהלך פעולתו
לספוג את גזי הבעירה במהלך היניקה .
לאחסן השמן הדרוש לפעולת המנוע
לשמן את מערכת העברת הכוח הסופית

לחץ שמן נמוך במנוע דיזל מקורו ?

בעובדה שמשאבת השמן מזרימה את השמן מהר מדי, ואינה מספיקה לקרר אותו
בשמן סמיך מדיי בבוכנות ובצלנדרים
במרווח גדול מדיי במסבים הראשיים
במרווח קטן מדיי של המסבים הראשיים

מה הוא תפקיד השסתומים במנוע דיזל

להתגבר על הנקודות המתות של המנוע
לסייע בהכנסת אוויר קר מהאטמוספרה למנוע
לשלב את גלי הינע של תיבת הילוכים
לפתוח ולסגור את המעברים מתא הבעירה

תפקידה של משאבת השמן במנוע ?

לייצר לחץ שמן ולספקו למכללים השונים
להפעיל את משאבת המים לצינון מנוע דיזל
לשאוב את השמן השרוף בשעה שהוא יוצא מתא פליטה
לסנן את שמן המנוע בטרם יסופק למערכת

סוג שמן שבו יש להשתמש נקבע

לפי המלצת בעל תחנת הדלק
לפי בחירתו האישית של המשתמש
לפי סוג הסולר במנוע דיזל
אך ורק על פי הוראות היצרן

שמן מנוע רב דרגתי

מתאים את מידת צמיגותו לגודל המנוע
מחייב שימוש במסנן שמן גדול יותר מהמקובל
מתאים את מידת צמיגותו לחום המנוע .
מתאים לסינון שמן גס בלבד במנועי דיזל

מה היא הסיבה ללחץ שמן נמוך במנוע ?

ממיר קטליטי שחוק
משאבת שמן פגומה
מסבים חדשים
מסנן שמן סתום בחלקו

ממה נובעת צריכת שמן גבוהה במנוע ?

טבעות משאבת השמן שחוקות
משאבת שמן המנוע דולפת
צמיגות גבוהה בתמסורת
טבעות השמן והדחיסה בבוכנה שחוקות

משאבת המים במנוע :

מסייעת לצינון המדחס במערכת בקרת המיזוג במשאית .
ממריצה את מחזור הנוזל במערכת הקירור
מפחיתה את קצב תהליך מחזור המים במערכת קירור
מורכבת בין המנוע לתמסורת ומיועדת לשרת אותם

מה תפקיד התרמוסטט במערכת הקירור ?

להגדיל את לחצי נוזל הקירור בתוך מנוע הדיזל טורבו
להביא את המנוע הקר בזמן קצר לטמפרטורת העבודה
להפעיל הפעלה חשמלית את מאוורר הרדיאטור במערכת הקירור
לשפר את מחזוריות נוזל הקירור כתחליף למשאבת מים

האם רצוי לנתק התרמוסטט במערכת הקירור ?

רק בקיץ אז רצוי שהמאוורר יפעל כל זמן שהמנוע פועל
רק בחורף כדי שמאוורר לא יקרר את נוזל הקירור יותר מדי
לא פירוקו עלול להסב נזק למנוע
כן המאוורר יפעל ללא הפסקה ויקרר טוב יותר את המנוע

לאן מגיע הנוזל החם מהמנוע ?

אל עבר המעבה של המזגן
לצינון משאבת השמן הראשית
למיכל התחתון ברדיאטור
למיכל העליון ברדיאטור

מה תפקיד המגופה בראש הרדיאטור ?

להעלות ברצף את טמפרטורת הנוזל מעל 200 מעלות צלזיוס
להוריד במחצית את טמפרטורת הנוזל במנוע
להעלות את נקודת הרתיחה של הנוזל מעל 100 מעלות צלזיוס
להפעיל באופן אוטומטי את משאבת המים לצינון המנוע

אם המאוורר במערכת הקירור לא יעבוד ?

משאבת המים תחדל מפעולתה הרציפה
התרמוסטט יישאר תמיד במצב סגור
המנוע יתחמם יותר מדי
המנוע יפעל בטמפרטורה נמוכה מדי

אם יש להוסיף נוזל קירור למנוע חם מוטב לעשות כן כאשר :

המנוע דומם ועם הוספת נוזל באיטיות
המנוע פועל ועם הוספת נוזל באטיות
המנוע דומם ועם הוספת נוזל במהירות
המנוע פועל ועם נוזל במהירות

אחת הסיבות לחימום יתר של מנוע היא ?

משאבת המים מזרימה כמויות עודפות של מים מהמצנן למנוע
המאוורר של מערכת הקירור פועל בלא הפסקה
חדירת גזים שרופים ממערכת הקירור אל המנוע בגלל אטם ראש פגום
חדירת גזים שרופים מהמנוע למערכת הקירור בגלל אטם ראש פגום