- מבחנים ראשי
- מבחני הגולשים
- ניהול מבחנים
- יצירת מבחן
- הרשמה
- התחברות
שאלות רכב משא כבד
מבחן אמריקאי
סלד מנוע הוא מספר סיבובי .?
גל הזזים בכל דקה .
גל הזזים בכל שנייה .
גל הארכובה בכל דקה
גלגלי ההינע בכל דקה
צריכת הדלק יחסית למרחק שהרכב עובר ?
קטנה ככל שההילוך גבוה יותר
גדלה ככל שההילוך גבוה יותר
שווה בכל מצבי הילוכים
משתנה רק עקב החלפה תכופה של הילוכים
המתניע המורכב ברכב כבד נועד ?
להתניע את המנוע
להתניע את שסתומי המערכת הפנאומטית
להטעין את המצבר החשמלי
לספק זרם חשמלי למנוע
האוויר זורם דרך מסנן אוויר, כאשר ?
הבוכנה עולה במהלך העבודה
הבוכנה יורדת במהלך הפליטה
הבוכנה יורדת במהלך היניקה
הבוכנה עולה במהלך היניקה
הפעלת מנוע בתוך מבנה סגור תגרום ?
לפליטת גזים רעילים ומסוכנים
לאיוד נוזל הקירור מהרדיאטור
להגדלת כמות החמצן והחנקן
להגדלת מספר הסיבובים במנוע
מגדש הטורבו במנוע ?
מווסת את זרימת הסולר באופן שלא ייווצר גודש יתר בטורבינה
מעלה את הספק המנוע
מעביר את הסולר למשאבה
מקטין את הספק המנוע
סעפת הפליטה במנוע
מותקנת באגן שמן ליד המשאבה הראשית
מעבירה את הגזים השרופים אל צינור הפליטה
מחברת יחדיו את כל שסתומי היניקה והפליטה
מעבירה את חום פליטת המנוע למערכת קירור
תפקיד הנקב במיכל הדלק ?
לשמור על לחץ פעולה אחיד במשאבת ההזרקה הרוטורית
למנוע לחץ אדים עודף בשסתומי היניקה בעת הפליטה
לשמש כנשם, כדי לשמור על לחץ אטמוספרי במיכל
לשגר אות חשמלי על מצב כמות הסולר במיכל המרכזי
מנוע דיזל שהספקו שווה למנוע בנזין
מפתח כוחות סוס כמו מנוע בנזין
בעל משקל דומה למנוע בנזין
כבד וגדול יותר ממנוע בנזין
קל וקטן יותר ממנוע בנזין מצוי
ניפוח דוושת הדלק , במנוע דיזל , בטרם התנעה ?
אינו מספק תוספת סולר למערכת
מרוקן את חללי הצילינדרים מאוויר
מוסיף אוויר לחללי הצילינדרים
משמן את חללי הצילינדרים בסולר
במהלך הדחיסה במנוע דיזל נוצרת ?
עליית לחץ וחום של האוויר בצילינדר
עליית לחץ סולר וירידת חום האוויר
עליית הלחץ הפנימי וירידת חום בנזין
במהלך העבודה כאשר הבוכנה עולה שסתום היניקה נפתח
משאבת הזרקה במנוע דיזל ?
מופעלת באמצעות המתניע
מסובבת את גל הארכובה
מפתחת לחץ דלק נמוך .
מפתחת לחץ דלק גבוה
יחס הדחיסה במנוע דיזל
קטן מזה שבמנוע בנזין
גדול מזה שבמנוע בנזין
שווה בגודלו לזה שבמנוע בנזין .
משתנה לפי סוג השמן
לחץ דחיסה במנוע דיזל ?
הפרש לחצי הדחיסה בין מהלך הפליטה לבין מהלך היניקה .
הפרש הלחצים שבין הסולר לאוויר בסוף מהלך העבודה
לחץ האוויר הדחוס בתא השרפה בסוף מהלך הדחיסה
לחץ הסולר הדחוס בחלל הפליטה בסוף מהלך היניקה
כאשר מנוע הדיזל פולט עשן שחור הסיבה לכך ?
דליפת סולר מאחד המזרקים
חלודה בצינור הספקת הבנזין
קרבורטור שלא מכוון כהלכה
שימוש בבנזין במקום סולר
כמה מצתים פלגים נהוג להתקין במנוע דיזל ?
כמספרם במנוע בנזין בעל אותו נפח מנוע
במנוע דיזל אין מצתים ואין מערכת הצתה חשמלית
כמספר השסתומים
כמספר הבוכנות
בטיחות השימוש במנוע דיזל ?
אינה טובה מאחר שמנוע הדיזל מועד לצרות
זהה לבטיחות השימוש במנוע בנזין המצוייד במאייד
טובה יותר לרוב מבטיחות במנוע בנזין
טובה פחות מבטיחות השימוש במנוע בנזין רגיל
יחס הדחיסה במנוע דיזל :
גבוה יותר מערכו במנוע בנזין
מושפע מהרכב תערובת בנזין
שווה בערכיו לזה שבמנוע בנזין
נמוך יותר מערכו במנוע בנזין
הסולר במנוע דיזל מוצת באמצעות :
מפלג חשמלי רב עוצמה מבוקר על ידי מחשב
זרימת האוויר מואצת בסעפת הפליטה
אוויר דחוס וחם בסוף מהלך הדחיסה
מערכת הזרקת דלק בסעפת היניקה
הדממת מנוע הדיזל מבוצעת על ידי
הפסקת פעולת משאבת ההזרקה .
הפסקת הזרם החשמלי לפלגים
הכנסת אוויר דחוס לסעפות
סגירת מצערת המאייד החשמלי
אגן השמן במנוע נועד ל -
לספוג את גזי הבעירה במהלך היניקה .
לשמן את מערכת העברת הכוח הסופית
לחמם את השמן במהלך פעולתו
לאחסן השמן הדרוש לפעולת המנוע
לחץ שמן נמוך במנוע דיזל מקורו ?
בעובדה שמשאבת השמן מזרימה את השמן מהר מדי, ואינה מספיקה לקרר אותו
במרווח גדול מדיי במסבים הראשיים
בשמן סמיך מדיי בבוכנות ובצלנדרים
במרווח קטן מדיי של המסבים הראשיים
מה הוא תפקיד השסתומים במנוע דיזל
לפתוח ולסגור את המעברים מתא הבעירה
להתגבר על הנקודות המתות של המנוע
לסייע בהכנסת אוויר קר מהאטמוספרה למנוע
לשלב את גלי הינע של תיבת הילוכים
תפקידה של משאבת השמן במנוע ?
לסנן את שמן המנוע בטרם יסופק למערכת
להפעיל את משאבת המים לצינון מנוע דיזל
לשאוב את השמן השרוף בשעה שהוא יוצא מתא פליטה
לייצר לחץ שמן ולספקו למכללים השונים
סוג שמן שבו יש להשתמש נקבע
לפי סוג הסולר במנוע דיזל
אך ורק על פי הוראות היצרן
לפי בחירתו האישית של המשתמש
לפי המלצת בעל תחנת הדלק
שמן מנוע רב דרגתי
מתאים את מידת צמיגותו לחום המנוע .
מחייב שימוש במסנן שמן גדול יותר מהמקובל
מתאים לסינון שמן גס בלבד במנועי דיזל
מתאים את מידת צמיגותו לגודל המנוע
מה היא הסיבה ללחץ שמן נמוך במנוע ?
מסבים חדשים
ממיר קטליטי שחוק
מסנן שמן סתום בחלקו
משאבת שמן פגומה
ממה נובעת צריכת שמן גבוהה במנוע ?
טבעות השמן והדחיסה בבוכנה שחוקות
טבעות משאבת השמן שחוקות
משאבת שמן המנוע דולפת
צמיגות גבוהה בתמסורת
משאבת המים במנוע :
מפחיתה את קצב תהליך מחזור המים במערכת קירור
מסייעת לצינון המדחס במערכת בקרת המיזוג במשאית .
מורכבת בין המנוע לתמסורת ומיועדת לשרת אותם
ממריצה את מחזור הנוזל במערכת הקירור
מה תפקיד התרמוסטט במערכת הקירור ?
להגדיל את לחצי נוזל הקירור בתוך מנוע הדיזל טורבו
להפעיל הפעלה חשמלית את מאוורר הרדיאטור במערכת הקירור
לשפר את מחזוריות נוזל הקירור כתחליף למשאבת מים
להביא את המנוע הקר בזמן קצר לטמפרטורת העבודה
האם רצוי לנתק התרמוסטט במערכת הקירור ?
רק בקיץ אז רצוי שהמאוורר יפעל כל זמן שהמנוע פועל
לא פירוקו עלול להסב נזק למנוע
רק בחורף כדי שמאוורר לא יקרר את נוזל הקירור יותר מדי
כן המאוורר יפעל ללא הפסקה ויקרר טוב יותר את המנוע
לאן מגיע הנוזל החם מהמנוע ?
למיכל התחתון ברדיאטור
למיכל העליון ברדיאטור
אל עבר המעבה של המזגן
לצינון משאבת השמן הראשית
מה תפקיד המגופה בראש הרדיאטור ?
להוריד במחצית את טמפרטורת הנוזל במנוע
להעלות את נקודת הרתיחה של הנוזל מעל 100 מעלות צלזיוס
להעלות ברצף את טמפרטורת הנוזל מעל 200 מעלות צלזיוס
להפעיל באופן אוטומטי את משאבת המים לצינון המנוע
אם המאוורר במערכת הקירור לא יעבוד ?
משאבת המים תחדל מפעולתה הרציפה
המנוע יפעל בטמפרטורה נמוכה מדי
התרמוסטט יישאר תמיד במצב סגור
המנוע יתחמם יותר מדי
אם יש להוסיף נוזל קירור למנוע חם מוטב לעשות כן כאשר :
המנוע דומם ועם הוספת נוזל באיטיות
המנוע פועל ועם נוזל במהירות
המנוע פועל ועם הוספת נוזל באטיות
המנוע דומם ועם הוספת נוזל במהירות
אחת הסיבות לחימום יתר של מנוע היא ?
המאוורר של מערכת הקירור פועל בלא הפסקה
משאבת המים מזרימה כמויות עודפות של מים מהמצנן למנוע
חדירת גזים שרופים ממערכת הקירור אל המנוע בגלל אטם ראש פגום
חדירת גזים שרופים מהמנוע למערכת הקירור בגלל אטם ראש פגום