- מבחנים ראשי
- מבחני הגולשים
- ניהול מבחנים
- יצירת מבחן
- הרשמה
- התחברות
מבחן לדוגמה - שיטות כמותיות בתקשורת
המבחן הוא ללא הגבלת זמן. לאחר פתירת המבחן תקבלו ציון אמיתי. בהצלחה!
מה מהבאים הינו הנכון ביותר לפי הגישה המדעית הפוזיטיביסטית?
חוקרים פוזיטיביסטים אמורים להביע את דעתם האישית ביחס לתופעה הנבחנת
תופעות בעולם מתאפיינות בדפוסים שניתן לזהות ולמדוד במחקר
רוב מכריע של חוקרי התקשורת כיום הם חוקרים פוזיטיביסטים
מחקר פוזיטיביסטי מצליח תמיד להיות מחקר מייצג
מה מהבאים הינו הנכון ביותר לפי שיטת הדבקות?
אנשים דבקים במידע שניתן להם באמצעות באנשים סמכותיים וכך רוכשים מידע
אנשים רוכשים מידע באמצעות אימוץ מידע קיים ללא בדיקה מדעית
אנשים דבקים באינטואיציה שלהם כדי לרכוש מידע וסומכים על עצמם
כדי לרכוש מידע יש צורך לדבוק בחוקים ובכללים מדעיים
איזה משפט תואם לגישתו של פופר על המדע?
המדע מתפתח באמצעות מעבר בין פרדיגמות
כדי להבין תופעה מסוימת חשוב להגדיר את הגבולות שלה
מדע עוסק בתחושות ורגשות של החוקר וניסיון לתת להם הגדרה
מדע עוסק בבעיות של אתיקה ומוסר
נדב רצה לבדוק בסמינריון שלו את צבעי מודעת הפרסומת והרגשות החיוביים שהצבעים מעוררים אצל הקורא. מערךהמחקר המתאים ביותר לבחינת נושא זה:
מערך כמותי כי הנושא הוא פרסום בתקשורת
כל מערך שייבחר בהתאם לסוג השאלה שהוא שואל
מערך איכותני היות שיש כאן מדידה של רגשות
מערך כמותי כי יש כאן שני משתנים
מה נכון לגבי פרדיגמות?
ניתן לשנות אותן יחסית בקלות
מספר פרדיגמות מכונות תיאוריה
לא ניתנות לשינוי והן קבועות ויציבות
כוללות מספר תיאוריות
מהי "ההכרה בבורות" עליה כותב נח הררי בספרו?
ההבנה שאנחנו מבינים שאנחנו לא יודעים דברים היא זו שמובילה להתפתחות המדע
ההכרה בבורות של אנשי דת הובילה את המדענים להתקדם ולפתח את המדע
ההכרה בבורות היא שהכשילה את התפתחות המדע עד המהפכה המדעית
העובדה שאנשים מבינים שעד המהפכה המדעית היתה בורות היא זו שקידמה את המדע
מה נכון לגבי השערת המחקר? (במודל הקלאסי של המחקר)
מנוסחת לפני איסוף הנתונים על פי סקירת ספרות
לא ניתנת להפרכה רק לאישוש
היא סובייקטיבית ומנוסחת לפי אמונות החוק
מנוסחת אחרי קבלת ממצאי הניתוחים הסטטיסטים
מתי החלו סטודנטים ללמוד בחוגים לתקשורת?
מתקופת יוון העתיקה (אצל אריסטו)
אמצע המאה ה-20
אמצע המאה ה-20
סוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-19
על מנת לבדוק שימוש בטלפון סלולארי הציעה אילנה להגדיר את המשתנה כ"דיווח במשיב בשאלון על מספר השעותבו הוא משוחח בטלפון, גולש באמצעותו או שולח מסרונים" זוהי הגדרה:
יכולה להיות גם אופרציונלית וגם נומינאלית
אופרציונלית
איכותנית
נומינאלית
המשתנה "מידת ההנאה מביצוע מבחן בקורס שיטות כמותיות בתקשורת חלק א" נמדד באמצעות סקאלה מ 1 עד 5מייצג חוסר הנאה מוחלט ו 5 הנאה רבה מאוד). מהו סיווג המשתנה?
כמותי, מנה, רציף ומוצג על ידי היסטוגרם
איכותי, בדיד, סדר ומוצג בסולם מקלות
כמותי, שמי, רציף ומוצג על ידי היסטוגרם
איכותי, מנה, בדיד ומוצג בסולם מקלות
יוסט רצה לבדוק את השימוש באולפן הטלוויזיה במרכז התקשורת. לשם כך הוא ביקש מנעמה לכתוב לו כל יום אם ישאו אין פעילות ומנועם הוא ביקש לכתוב כמה שעות יש פעילות במרכז כל יום. מהם סוגי המשתנים שנמדדו:
נעמה מדדה משתנה שמי, נועם מדד משתנה כמותי
שניהם מדדו משתנים כמותיים
נעמה מדדה משתנה כמותי ונועם מדד משתנה איכותי
נעמה מדדה משתנה סידורי ונועם מדד משתנה כמותי
איריס ביקשה להציג ממוצעי הסטודנטים בקורס "גרפים, גרפים – איזה כיף" איזה גרף הוא המתאים ביותר לתיאור הציונים?
מקלות
לא ניתן להציג ציונים בגרפים אלא רק בטבלאות
היסטוגרם
פאי
לפי המאמר של קמיל פוקס מהי "הטיית הכיסוי"?
הסוקרים מכסים את עצמם עם טיעונים של טעויות דגימה ולא לוקחים אחריות לכישלון
הסקרים הסטטיסטים לא בדקו את כל השכבות באוכלוסייה
התקשורת מכסה רק את המועמדים השמרנים
ממצאי הסקר לא מציגים את כל הממצאים שנמצאו במדגם אלא רק מה שמעניין את הצופים
לפי קמיל פוקס, מה מהבאים היתה סיבה לכישלון הסקרים בבחירות של 1948?
הסקרים הסטטיסטים נאספו בסמיכות לבחירות ואנשים לא ענו את האמת
לא היתה דגימת מכסה
המפקד שנערך בשנת 1940 השפיע על אנשים והם שינו את עמדתם
מלחמת העולם השנייה ששינתה את הדמוגרפיה בארה"ב
מה מהבאים הוא הנכון ביותר ביחס לדגימה מייצגת (הסתברותית) של אנשים:
האנשים במדגם לא חייבים להיות הם חלק מהאוכלוסייה
הדגימה אפשרית רק אם היא כוללת מדגם גדול מאוד
לכל האנשים באוכלוסייה יש סיכויי להיות חלק מהמדגם
כוללת מדגם קטן אשר האנשים בו מאוד דומים זה לזה
מתי נבצע דגימת אשכולות?
כשיש מסגרת דגימה וכשאיתור המשתתפים מסובך
כשאין מסגרת דגימה וכשאיתור המשתתפים פשוט
כשיש מסגרת דגימה וכשאיתור המשתתפים פשוט
כשאין מסגרת דגימה וכשאיתור המשתתפים מסובך
מה נכון לומר על הקשר בין הסטטיסטיקה התיאורית לסטטיסטיקה ההסקתית?
הסטטיסטיקה ההסקתית מתארת את הנתונים במדגם ובאמצעות הסטטיסטיקה התיאורית נבחן אם ניתן להכליל נתונים אלו על האוכלוסייה
הסטטיסטיקה התיאורית מתארת את הנעשה באוכלוסייה והסטטיסטיקה ההסקתית בוחנת אם התיאור הוא מדויק או שמקורו בטעות
אין קשר ביניהם. שני תחומים שונים בסטטיסטיקה
הסטטיסטיקה התיאורית מתארת את הנתונים הנאספים במחקר ובאמצעות הסטטיסטיקה ההסקתית נבחן האם ניתן להכליל נתונים אלו על האוכלוסייה
נעמי, סטודנטית שנה ג' התווכחה עם חברתה לגבי חשיבות שידורי התאגיד החדש. כשנשאלה מדוע התאגיד כל כךחשוב למדינת ישראל? היא ענתה: "כי זה מה שהמרצה שלי בתקשורת המונים אמרה לי". איזו גישה מיוצגתבתשובתה של נעמי?
הגישה האינטואיטיבית
גישת הסמכות
הגישה הפוזיטיביסטית
הגישה המדעית
מה מהבאים מתאים להשקפת העולם של החוקר האיכותני?
ניתן לבחון מקרים מעניינים בכדי ללמוד אודות היבטים מסוימים של תופעה
ניתן להתבסס על מדגם מייצג ולהשליך ממצאיו על תופעה רחבה
ניתן להתבסס על מדידה אמפירית ולהשליך מניתוח נתוניה הסטטיסטיים על האוכלוסייה
ניתן לצפות בתופעה ולזהות בה דפוסים קבועים ולהשליכם על האוכלוסייה
מה מהבאים מאפיין מחקר פוזיטיביסטי (אמפירי כמותי)?
האמונה שניתן למצוא סדר ודפוסים קבועים בתופעות שאנו בוחנים
ההבנה שחוקר לעולם לא יהיה אובייקטיבי והוא תמיד ישפיע על המחקר
הידיעה שלעולם לא נצליח ללמוד על האוכלוסייה, רק על מדגם מתוכה
האמונה שלא ניתן להבין את הסיבות לתופעות מסוימות שאנו בוחנים
מה מהבאים אינו חלק ממאפייניו של המחקר המדעי הפוזיטיביסטי?
החוקר שואף לפרסם מחקר אישי וסובייקטיבי בהתאם לעולם התוכן שלו
החוקר משתמש במבנה קבוע יחסית ושיטתי המאפשר שחזור של מחקרו בעתיד
החוקר מתבסס על ידע אשר נצבר ממחקרים קודמים בתחומים רלוונטיים שונים
החוקר מתייחס למגבלות ובאופן ביקורתי לממצאים של מחקר שהוא עצמו ביצע
איזה רעיון מיוצג לטענת נח הררי בדוגמא של הנחיתה על הירח?
בזבוז כספים ומשאבים מיותרים שלא קידמו את המדע
הידע נמצא אצל האנשים – רק צריך לחשוף אותו
"מעגל הקסמים" המניע התפתחויות מדעיות כמו הנחיתה על הירח
העובדה שאנשים עדיין לא יודעים מספיק על העולם ולכן צריך להמשיך ולחקור
מהי ה"קידמה" לפי נוח הררי?
האמונה שאנשים יכולים להשיג כוחות חדשים
האמונה שבני האדם יודעים הכל
האמונה שבעלי הסמכות מחזיקים בידע
האמונה שהמידע הקיים הוא נצחי ולא ניתן לערעור
לפי נח הררי מה ניתן ללמוד מפרויקטים כמו פיתוח פצצת האטום?
פיתוחים מדעיים הם שילוב של פוליטיקה וכלכלה בנוסף למחקר מדעי
פיתוחים מדעיים הם טהורים ומתבססים רק על מחקר מדעי טהור
פיתוחים מדעיים הם החלטה של השליט לגבי הקצאת משאבים
פיתוחים מדעיים התרחשו רק במאה ה-20
לפי קון, מה מתאר תהליך של התפתחות המדע?
כאשר פרדיגמה חדשה מחליפה את מקומה של פרדיגמה קיימת
כאשר ישנה התאמה טובה של המציאות לפרדיגמה הקיימת
כאשר אדם מוביל בתחום מודיע כי זוהי פרדיגמה חדשה
כאשר גוף כלכלי גדול מממן מחקרים בנושא מסוים