תמונת המבחן

שיטות כמותיות ב ד

כן כן כן כן כןן יס יס יס יס

לפי ביוקנן, מה משמעותו של מחקר איכותני?

משמעות גדולה יותר מהמחקר הכמותי שעוסק באטומים ולא בבני אדם.
משמעות דומה לזו המופקת ממחקר כמותי
משמעות שולי, שכן הוא מתעלם ממגמות כלליות
משמעות רבה, שכן הוא מצליח למלא את מה שחסר בגישה הכמותית

כיצד נמדד רייטינג על ידי וועדת המדרוג בישראל?

לפי מכשירים המותקנים על כלל המכשירים הדיגיטליים השייכים למשיבים, מהם מסיקים מהו אחוז הצופים
לפי מכשירים המותקנים בבתים של משיבים מקרב מדגם מייצג של צופי הטלוויזיה, מהם מסיקים מה אחוז הצופים בתוכנית מכלל האוכלוסייה
לפי סקר טלפוני שבועי שבו מדווחים משיבים מקרב מדגם מייצג של צופי הטלוויזיה אודות התוכניות בהן צפו
לפי מכשירים המותקנים בבתים של משיבים מקרב מדגם מייצג של צופי הטלוויזיה, מהם מסיקים מה אחוז הצופים בתוכנית מכלל הצופים באותו הרגע בטלווזיה

מהו מערך המחקר המתאים לבחינת שינוי עמדות בעקבות חשיפה לקמפיין פרסומי ארוך טווח - למשל מספר שנים?

סקר חד פעמי מסוג פאנל
סקר מעקב מסוג מגמה
סקר מעקב מסוג פאנל
ניסוי שדה

האם ייתכן כי בסקר מגמה ממוצע שביעות הרצון מהמותג נשאר כמעט זהה לאורך זמן, למרות שידוע כי משיבים רבים משנים את שביעות רצונם מהמותג בין סקר לסקר?

לא ייתכן, כי בסקר כזה פונים בכל פעם לאנשים שונים שתשובותיהם שונות והממוצע משתנה מאוד
לא ייתכן מצב שבו משיבים לסקר שינו את דעתם בין סקר אחד לשני והממוצע נשאר דומה
כן, כי הממוצע יכול להיות דומה על אף שינויים כאלו
כן, כי בסקר כזה פונים בכל פעם לאותם אנשים ולכן תשובותיהם הופכות לעקביות

מה יכולה להיות השפתעו של אפקט ההילה בשאלון?

תשובות המשיב מושפעות מהסביבה
תשובות המשיב יהיו מוטות לאור האינטראקציה בינו לבין הסוקר
תשובות המשיב יהיו מוטות לאור אחת מהשאלות הקודמות עליהן הוא השיב
תשובות המשיב יהיו עקביות לכל השאלון

חוקר קיבל לטענתו שתי הערות סותרות: מערך המחקר שלך חייב להיות ייחודי ומותאם להשערות שלך. ו-אינך יכול להמציא את הגלגל מחדש, מחקרך חייב להתייחס לסוג המערך המקובל בתחום. למה מתייחסות ההערות שקיבל?

מהימנות מבחן חוזר
מהימנות מקבילה, אקווילוונטית
תוקף תלוי קריטריון, ניבוי.
תוקף מבנה מבחין ותוקף מבנה מתכנס

מהי ההנחה הקיימת בעת ביצוע בדיקת מהימנות מבחן חצוי?

ההנחה שחלוקה אקראית של נוסח א ונוסח ב יפיקו ממצאים זהים
ההנחה שחזרה אל אותו מבחן בפעם השנייה אמורה להפיק ממצאים זהים
ההנחה שחלוקה אקראית של הפריטים לשתי קבוצות יוצרת קבוצות זהות מבחינת מרכיביהן
הנחה שחזרה על מדידה של אותם הפריטים במועדים שונים תפיק ממצאים זהים

חוקרת מעוניינת לבחון דפוסי צפייה משותפת של סטודנטים במשחקי כדורגל. לשם כך היא משתמשת במערך הניסוי ומשתמשת בחדר מחשבים בבניין תקשורת במכללה. מהי בעיית התוקף החיצוני המרכזית ביחס למערך זה?

מובהקות
בשילה
מלאכותיות
החבנה

בניסוי מסוג אחרי בלבד עם קבוצת ביקורת זימזם זבוב באחת מהקבוצות. מהו איום התוקף הפנימי במקרה זה?

נשירה
בשילה
היסטוריה מקומית
ברירה מקומית

מה מהבאים הוא הנכון ביותר לפי דן אריאלי?

לפלצבו יש לרוב השפעות זהות לטיפולים אמיתיים
לפלצבו יש תמיד השפעה פחותה מהטיפולים האמיתיים
לפלצבו עשויים להיות השפעות פיזיולוגיות אמיתיות
לפלצבו השפעות חזקות יותר מהטיפולים האמיתיים

מה היתרון המרכזי של מערך ניתוח תוכן ביחס למערכי המחקר ניסוי וסקר?

הוא אינו סובל מבעיות תוקף פנימי
הוא אינו מערך מחקר סיבתי
הוא אינו בוחן את הפריטים לעומק
הוא אינו מערך מחקר מתערב

חוקרת מעוניינת לבחן את הקשר בין מדית ההשתפות בקבוצת ווטסאפ למידת המוחצנות של משתתפי השיח בקבוצה. לצורך כך בחרה לבצע במחקרה ניתוח תוכן כמותי בלבד. מה מהברים מתאר מערך מתאים?

החוקרת תבחן את ההשתתפות לפי כמות ההודעות בוואטסאפ ואת המוחצנות לפי שאלון אישיות שיועבר למשתתפים
החוקרת תבחן את ההשתתפות לפי דיווח משתתפי הקבוצה ואת מידת המוחצנות לפי ההערכה של כלל חברי הקבוצה
החוקרת תבחן את מידת ההשתפות לפי דיווח של משתתפי הקבוצה בשאלון ואת המוחצנות לפי ניתוח ההודעות
החוקרת תבחן את מידת ההשתתפות לפי כמות ההודעות בווטסאפ ואת המוחצנות לפי התוכן של ההודעות

מדוע בודקים מהימנות בין מקודדים במערך מחקר מסוג ניתוח תוכן כמותי?

לוודא שקיימת אפשרות לשכנוע את של מקודד אחד או יותר על ידי יתר המקודדים
לוודא שהמקודדים מחשיבים את התוכן אשר אותו קידדו כמהימן
לוודא שניתן לגבש הסכמה בין המקודדים ביחס לפריטים שקודדו
לוודא שהמקודדים הושפעו מהתוכן שקודדו בעוצמה זהה

מה היתרון המרכזי בשימוש במדד בלייה לבחינת הפופולאריות של מגזינים על פני שיטות מדידה אחרות?

המדידה מאפשרת הערכה של פופולאריות המגזינים לפי תשובות ישירות של קוראי המגזין
המדידה לא תגובתית ואינה תלויה בהערכתם הסובייקטיבית של משיבים ביחס למגזינים
המדידה לא תגובתית ואינה תלויה בעורכי המגזין וכתביו אלא בתשובותיהם של קוראי המגזין
המדידה מאפשרת הערכה מדויקת של כמות המגזינים שהופצו

לפי ביוקנן, מה משמעותו של מחקר איכותני

חסר משמעות שכן הוא נתון לפרשנות אישית ומתעלם מדפוסים
משמעות דומה למחקר הכמותי, שכן שניהם עוסקים באדם ובתופעות חברתיות
משמעות רבה, שכן הוא מצליח להשלים את מה שחסר בגישה הכמותית
משמעות שולית, שכן הוא בוחן רק כמאה פריטים ולא יותר מכך

מה מהטיעונים הבאים מייצג את המצב הנוכחי הקיים ביחס לשיטת העברת סקר באמצעות הדואר?

אחוז המשיבים נמצא במגמה יציבה
אחוז המשיבים נמצא בירידה מתונה ומהירות איסוף הנתונים דומה ליתר השיטות
אחוז המשיבים נמצא בירידה מתונה אך מהירות איסוף הנתונים מהירה ביחס ליתר השיטות
אחוז המשיבים נמצא בירידה גדולה ומהירות איסוף הנתונים נמוכה מאוד, איטית מאוד

מהי הבעיה המרכזית במחקר אודות מידת העניין שמגלים צופים בסדרת טלוויזיה אשר בוצע באמצעות סקר מסוג מגמה?

חשיפה חד פעמית של המשיבים לשאלות
חשיפה חוזרת של המשיבים לאותן השאלות
פנייה לאוכלוסייה שונה בכל דגימה
פנייה לאוכלוסיה זהה בכל דגימה

חוקר מעוניין שהגדרתו האופרציונלית למשתנה קריאת ספרים תתקבל בקרב חוקרי ספרות רבים ככל האפשר. מאיזו בעיית תוקף מתעניין החוקר?

תוקף נראה
תוקף מבנה מתכנס
תוקף ניבוי
תוקף תוכן

מהי ההנחה הקיימת בעת ביצוע בדיקת מהימנות מבחן חוזר?

ההנחה שחלוקה אקראית של נוסח א ונוסח ב יפיקו ממצאים זהים
ההנחה שחזרה על מדידה של אותם הפריטים במעודים שונים תפיק ממצאים זהים
ההנחה שחזרה על אותו מבחן בפעם השנייה אמורה להפיק ממצאים זהים
ההנחה שחלוקה אקראית של הפריטים לשתי קבוצות יוצרת קבוצות זהות מבחינת מרכיביהן

האם השוואת ארבע הקבוצות במערך הניסוי של סולומון מאפשרת לבחון את המידה שבה המדידה הראשונה מוסיפה או מפחית מהתוצאה של המניפולציה שבוצעה בניסוי?

מאפשרת רק במידה שמדובר בניסוי במדעים מדויקים
מאפשרת
אינה מאפשרת
מאפשרת רק במידה שהאוכלוסייה מורכבת מסטודנטים