- מבחנים ראשי
- מבחני הגולשים
- ניהול מבחנים
- יצירת מבחן
- הרשמה
- התחברות
שיטות כמותיות ב ד
כן כן כן כן כןן יס יס יס יס
לפי ביוקנן, מה משמעותו של מחקר איכותני?
משמעות רבה, שכן הוא מצליח למלא את מה שחסר בגישה הכמותית
משמעות דומה לזו המופקת ממחקר כמותי
משמעות גדולה יותר מהמחקר הכמותי שעוסק באטומים ולא בבני אדם.
משמעות שולי, שכן הוא מתעלם ממגמות כלליות
כיצד נמדד רייטינג על ידי וועדת המדרוג בישראל?
לפי מכשירים המותקנים בבתים של משיבים מקרב מדגם מייצג של צופי הטלוויזיה, מהם מסיקים מה אחוז הצופים בתוכנית מכלל הצופים באותו הרגע בטלווזיה
לפי מכשירים המותקנים בבתים של משיבים מקרב מדגם מייצג של צופי הטלוויזיה, מהם מסיקים מה אחוז הצופים בתוכנית מכלל האוכלוסייה
לפי מכשירים המותקנים על כלל המכשירים הדיגיטליים השייכים למשיבים, מהם מסיקים מהו אחוז הצופים
לפי סקר טלפוני שבועי שבו מדווחים משיבים מקרב מדגם מייצג של צופי הטלוויזיה אודות התוכניות בהן צפו
מהו מערך המחקר המתאים לבחינת שינוי עמדות בעקבות חשיפה לקמפיין פרסומי ארוך טווח - למשל מספר שנים?
סקר מעקב מסוג מגמה
ניסוי שדה
סקר מעקב מסוג פאנל
סקר חד פעמי מסוג פאנל
האם ייתכן כי בסקר מגמה ממוצע שביעות הרצון מהמותג נשאר כמעט זהה לאורך זמן, למרות שידוע כי משיבים רבים משנים את שביעות רצונם מהמותג בין סקר לסקר?
לא ייתכן מצב שבו משיבים לסקר שינו את דעתם בין סקר אחד לשני והממוצע נשאר דומה
כן, כי בסקר כזה פונים בכל פעם לאותם אנשים ולכן תשובותיהם הופכות לעקביות
לא ייתכן, כי בסקר כזה פונים בכל פעם לאנשים שונים שתשובותיהם שונות והממוצע משתנה מאוד
כן, כי הממוצע יכול להיות דומה על אף שינויים כאלו
מה יכולה להיות השפתעו של אפקט ההילה בשאלון?
תשובות המשיב מושפעות מהסביבה
תשובות המשיב יהיו עקביות לכל השאלון
תשובות המשיב יהיו מוטות לאור אחת מהשאלות הקודמות עליהן הוא השיב
תשובות המשיב יהיו מוטות לאור האינטראקציה בינו לבין הסוקר
חוקר קיבל לטענתו שתי הערות סותרות: מערך המחקר שלך חייב להיות ייחודי ומותאם להשערות שלך. ו-אינך יכול להמציא את הגלגל מחדש, מחקרך חייב להתייחס לסוג המערך המקובל בתחום. למה מתייחסות ההערות שקיבל?
מהימנות מקבילה, אקווילוונטית
תוקף תלוי קריטריון, ניבוי.
תוקף מבנה מבחין ותוקף מבנה מתכנס
מהימנות מבחן חוזר
מהי ההנחה הקיימת בעת ביצוע בדיקת מהימנות מבחן חצוי?
ההנחה שחלוקה אקראית של הפריטים לשתי קבוצות יוצרת קבוצות זהות מבחינת מרכיביהן
ההנחה שחזרה אל אותו מבחן בפעם השנייה אמורה להפיק ממצאים זהים
הנחה שחזרה על מדידה של אותם הפריטים במועדים שונים תפיק ממצאים זהים
ההנחה שחלוקה אקראית של נוסח א ונוסח ב יפיקו ממצאים זהים
חוקרת מעוניינת לבחון דפוסי צפייה משותפת של סטודנטים במשחקי כדורגל. לשם כך היא משתמשת במערך הניסוי ומשתמשת בחדר מחשבים בבניין תקשורת במכללה. מהי בעיית התוקף החיצוני המרכזית ביחס למערך זה?
החבנה
בשילה
מובהקות
מלאכותיות
בניסוי מסוג אחרי בלבד עם קבוצת ביקורת זימזם זבוב באחת מהקבוצות. מהו איום התוקף הפנימי במקרה זה?
היסטוריה מקומית
ברירה מקומית
נשירה
בשילה
מה מהבאים הוא הנכון ביותר לפי דן אריאלי?
לפלצבו עשויים להיות השפעות פיזיולוגיות אמיתיות
לפלצבו יש תמיד השפעה פחותה מהטיפולים האמיתיים
לפלצבו השפעות חזקות יותר מהטיפולים האמיתיים
לפלצבו יש לרוב השפעות זהות לטיפולים אמיתיים
מה היתרון המרכזי של מערך ניתוח תוכן ביחס למערכי המחקר ניסוי וסקר?
הוא אינו מערך מחקר סיבתי
הוא אינו בוחן את הפריטים לעומק
הוא אינו סובל מבעיות תוקף פנימי
הוא אינו מערך מחקר מתערב
חוקרת מעוניינת לבחן את הקשר בין מדית ההשתפות בקבוצת ווטסאפ למידת המוחצנות של משתתפי השיח בקבוצה. לצורך כך בחרה לבצע במחקרה ניתוח תוכן כמותי בלבד. מה מהברים מתאר מערך מתאים?
החוקרת תבחן את ההשתתפות לפי דיווח משתתפי הקבוצה ואת מידת המוחצנות לפי ההערכה של כלל חברי הקבוצה
החוקרת תבחן את מידת ההשתפות לפי דיווח של משתתפי הקבוצה בשאלון ואת המוחצנות לפי ניתוח ההודעות
החוקרת תבחן את מידת ההשתתפות לפי כמות ההודעות בווטסאפ ואת המוחצנות לפי התוכן של ההודעות
החוקרת תבחן את ההשתתפות לפי כמות ההודעות בוואטסאפ ואת המוחצנות לפי שאלון אישיות שיועבר למשתתפים
מדוע בודקים מהימנות בין מקודדים במערך מחקר מסוג ניתוח תוכן כמותי?
לוודא שהמקודדים הושפעו מהתוכן שקודדו בעוצמה זהה
לוודא שניתן לגבש הסכמה בין המקודדים ביחס לפריטים שקודדו
לוודא שהמקודדים מחשיבים את התוכן אשר אותו קידדו כמהימן
לוודא שקיימת אפשרות לשכנוע את של מקודד אחד או יותר על ידי יתר המקודדים
מה היתרון המרכזי בשימוש במדד בלייה לבחינת הפופולאריות של מגזינים על פני שיטות מדידה אחרות?
המדידה לא תגובתית ואינה תלויה בעורכי המגזין וכתביו אלא בתשובותיהם של קוראי המגזין
המדידה לא תגובתית ואינה תלויה בהערכתם הסובייקטיבית של משיבים ביחס למגזינים
המדידה מאפשרת הערכה של פופולאריות המגזינים לפי תשובות ישירות של קוראי המגזין
המדידה מאפשרת הערכה מדויקת של כמות המגזינים שהופצו
לפי ביוקנן, מה משמעותו של מחקר איכותני
משמעות שולית, שכן הוא בוחן רק כמאה פריטים ולא יותר מכך
חסר משמעות שכן הוא נתון לפרשנות אישית ומתעלם מדפוסים
משמעות רבה, שכן הוא מצליח להשלים את מה שחסר בגישה הכמותית
משמעות דומה למחקר הכמותי, שכן שניהם עוסקים באדם ובתופעות חברתיות
מה מהטיעונים הבאים מייצג את המצב הנוכחי הקיים ביחס לשיטת העברת סקר באמצעות הדואר?
אחוז המשיבים נמצא בירידה גדולה ומהירות איסוף הנתונים נמוכה מאוד, איטית מאוד
אחוז המשיבים נמצא במגמה יציבה
אחוז המשיבים נמצא בירידה מתונה ומהירות איסוף הנתונים דומה ליתר השיטות
אחוז המשיבים נמצא בירידה מתונה אך מהירות איסוף הנתונים מהירה ביחס ליתר השיטות
מהי הבעיה המרכזית במחקר אודות מידת העניין שמגלים צופים בסדרת טלוויזיה אשר בוצע באמצעות סקר מסוג מגמה?
פנייה לאוכלוסייה שונה בכל דגימה
חשיפה חד פעמית של המשיבים לשאלות
פנייה לאוכלוסיה זהה בכל דגימה
חשיפה חוזרת של המשיבים לאותן השאלות
חוקר מעוניין שהגדרתו האופרציונלית למשתנה קריאת ספרים תתקבל בקרב חוקרי ספרות רבים ככל האפשר. מאיזו בעיית תוקף מתעניין החוקר?
תוקף נראה
תוקף תוכן
תוקף ניבוי
תוקף מבנה מתכנס
מהי ההנחה הקיימת בעת ביצוע בדיקת מהימנות מבחן חוזר?
ההנחה שחזרה על מדידה של אותם הפריטים במעודים שונים תפיק ממצאים זהים
ההנחה שחזרה על אותו מבחן בפעם השנייה אמורה להפיק ממצאים זהים
ההנחה שחלוקה אקראית של הפריטים לשתי קבוצות יוצרת קבוצות זהות מבחינת מרכיביהן
ההנחה שחלוקה אקראית של נוסח א ונוסח ב יפיקו ממצאים זהים
האם השוואת ארבע הקבוצות במערך הניסוי של סולומון מאפשרת לבחון את המידה שבה המדידה הראשונה מוסיפה או מפחית מהתוצאה של המניפולציה שבוצעה בניסוי?
אינה מאפשרת
מאפשרת רק במידה שהאוכלוסייה מורכבת מסטודנטים
מאפשרת
מאפשרת רק במידה שמדובר בניסוי במדעים מדויקים