תמונת המבחן

שיטות כמותיות ב ג

כן כן כן כולם קפטן כןכןכןכן

חוקר מעוניין לבחון את תגובת הקהל לגרסת הכיסוי של ה-בי-בי-סי לשיר רק אלוהים יודע, אילו מההיגדים הבאים מתאים לתיאור המחקר בנושא זה?

החוקר יראיין את הבמאי והמפיק של הקליפ על מנת לברר איזה מסר ניסו להעביר לקהל
החוקר ינתח את מאפיינים של הטקסט על מנת להכליל לכלל גרסאות הכיסוי ששודרו בביביסי
החוקר יעביר שאלון בקרב קהל הצופים על מנת לבחון את חשיפתם ואהדתם לגרסת הכיסוי
החוקר יחפש גירסאות כיסוי נוספות שהפיקו לאורך השנים על מנת לנתח אותן

מה מהבאים הוא השוני המרכזי בין מחקר מתערב למחקר לא מתערב העוסקים שניהם באנשים?

המחקר המתערב הוא כמותי והבלתי מתערב הוא איכותני
המחקר הלא מתערב הוא כמותי והמחקר המתערב הוא איכותני
המחקר הלא מתערב משיג נתוניו בפנייה ישירה לאנשים, המתערב מאיסוף נתונים בלתי ישיר
המחקר המתערב משיג את נתוניו בפנייה ישירה לאנשים, המחקר הבלתי מתערב מאיסוף נתונים בלתי ישיר

מה ניתם ללמוד מחוסר ההצלחה של סקר גאלופ לבחירות נשיאות ארצות הברית דיואי מול טרומן?

במקרה של סקר בחירות בארצות הברית עדיף מדגם מכסה ולא זה שבו נקטה גאלופ
מדגם בארצות הברית חייב להיות גדול מאוד אולם קשה לנבא בגלל אחוזי השבה נמוכים
לאור גודל האוכלוסייה, מדגם אינו מספיק לניבוי ההצבעה בבחירות בארצות הברית
הסתמכות על מרשם אוכלוסין ישן אינו מספיק בכדי ליצור מדגם בחירות טוב

חוקרת מעוניינת להעביר סקר מייצג מהיר ובו שאלות קצרות ופשוטות. מה האופן המומלץ להעברתו?

השבה באמצעות הדואר
השבה פנים אל פנים
השבה בטלפון
פניית אישית למכרים שיענו בוודאות

מה עשויה להיות הבעיה המרכזית של חוקר המבצע סקר מייצג של בוחרים לקראת הבחירות באמצעות הדואר?

תשובות שאין כנות
תשובות שמושפעות מאפקט ההילה
אחוז השבה נמוך
חוסר ריכוז בעת ההשבה

כיצד ניתן להימנע מאפקט ההילה בשאלונים?

לא לשאול שאלות שיש בהן רצייה חברתית גבוהה
לא לשאול שאלה משנית בתחילת השאלון המשמשת כהסחה ליתר השאלות
לאפשר מספר קטגוריות זוגי בכל השאלות
לשאול שאלות שגורמות למשיב לעצור ולחשוב ולא לענות אוטומטית

מדוע ניסוי שאין בו קבוצת בקרה אינו יכול להיחשב ניסוי אמיתי?

לא ניתן לדעת האם קבוצת הניסוי עברה את המדידה הראשונה בניסוי
לא ניתן לדעת בוודאות האם המשיבים ענו תשובות אמיתיות וכנות
לא ניתן לדעת בוודאות האם קבוצת הניסוי מייצגת
לא ניתן לדעת בוודאות האם המניפולציה בקבוצת הניסוי אכן הצליחה

מתי כדאי לחוקר לוותר על שימוש במערך ניסוי מסוג ארבע הקבוצות של סולומון?

כאשר החוקר מנסה לחסוך במשאבים וידועה לו השפעת המדידה הראשונה של המשתנה הבלתי תלוי
כאשר החוקר רוצה להרחיב את מחקרו ולהתשמש במערך לפני אחרי עם קבוצת ביקורת
כאשר החוקר מנסה לחסוך במשאבים וידועה לו השפעת המדידה שנייה של המשתנה
כאשר החוקר מנסה לחסוך במשאבים וידועה לו השפעת המדידה הראשונה של המשתנה התלוי

מהו החיסרון המרכזי הקיים בביצוע מערך מסוג ניסוי שדה?

בעיה בהפרכה של משתנים מתערבים
בעיה במהימנות הניסוי
בעיה בתוקף האקולוגי של הניסוי
בעיה בתוקף הפנימי מסוג תוקף נראה

מהי מטרת השימוש בדף קידוד?

לוודא שהמרת הטקסט לערכים מספריים מבוצעת באופן שיטתי
לוודא שלפחות שני נמענים פוטנציאליים של הטקסט מחשיבים אותו כתקף
לוודא שהעברת הטקסט בין המקודדים מבוצעת באופן מהיר
לוודא שקיימת עקביות בין יחידות הניתוח השונות המקודדות

במהלך שיעור העביר המרצה שאלון בכיתה. סטודנט שיש ליד החלון טען שהרוח העזה המכה בחלונות מפריעה לו ולחבריו למלא את השאלון בתשומת הלב הראויה. כי ניתן להגיד בעיה זו?

בעיה של מהימנות בין שופטים
בעיה של תוקף פנימי במחקר
בעיה של תוקף חיצוני במחקר
בעיה שלו תוקף במבנה המתכנס

חוקר מעוניין לבצע ניתוח תוכן של סקרי בחירות המפורסמים במדיה. מה עשויה להיות יחידת הניתוח?

האופן שבו בחורים פוטנציאליים צורכים, קוראים, מאזינים או צופים ביעידות המתארות סקרי בחירות
סקר מייצג או לא מייצג ודיווח על טעויות דגימה אפשריות
ידיעות המתארות סקרים ומלוות בגרפים המופיעות בעמוד הראשון של עיתונים יומיים חילוניים בישראל.
סקר בחירות שפורסם בעיתון ישראל היום בתאריך הראשון לינואר של השנה החדשה

חוקר ישראלי הכין דף קידוד לניתוח כמותי של טוקבקים בווינט. למרות שהנחיות הקידוד היו ברורות, המקדדים אינם מצליחים לקדד כראוי את הטוקבקים. מה מהבאים מהווה הסבר לבעיה?

אפקט ההילה
הקידוד בוחן את הרמה הגלויה של הטקסט
הקידוד בוחן את הרמה הסמויה של הטקסט
אפקט העגינה

מה מהבאים מהווה מדד לא תגובתי לרמת הלחץ של סטודנטים לפני מבחן בשיטות כמותיות?

בחינת שאלות השלכה בקרב מדגם מייצג של סטודנטים ביחס ללחץ
מערב אחר המגמה במספר הכניסות לאתר האינטרנט בימים שלפני המבחן
מדידת לחץ הדם של כל סטודנט בכניסה לבחינה
חוסר תגובה של סטודנטים לשאלות העוסקות בלחץ לפני הבחינה

זהבית כספי חוששת שהשאלות בשאלון שחיברה אישיות מידי, ולכן חלק מהמשיבים יימנעו מלהשיב בצורה כנה. מבין האפשרויות הבאות, איזו עלולה לגרום למשיבה להתחמק מתשובה כנה?

מספר קטגוריות זוגי
מספר קטגוריות מועט
מספר קטגוריות אי זוגי
מספר קטגוריות מרובה

מה היתרון שיש לשיטת ניתוח תוכן על השיטה הניסויית?

היכולת למדוד את המשתנה התלוי באופן אובייקטיבי
היכולת לשלוט ולתפעל את המשתנה הבלתי תלוי
היכולת לשחזר חלקים במערך המחקר
היכולת להבין לעומק התנהגות אנושית

פיליפ טוען כי המחקר שקרא אינו תקף. בהנחה שהוא צודק בטענתו, מה מהבאים ממחיש טענה זו?

ממצאי המחקר לא הצליחו לאשש את שאלות והשערות המחקר באופן מובהק
תפעול המשתנה הבלתי תלוי במחקר נשלט לחלוטין על ידי החוקר
המדידה של המשתנה במחגר היתה לא מדויקת מכיוון שמכשיר המדידה זייף באופן קבוע בערך אחד למעלה
המדידה האופרציונלית של המשתנה במחקר הייתה מצויינת כשלעצמה אך לא תאמה את הגדרתו הנומינלית

מה הבעיה המרכזית בשיטה לא תגובתית הבוחנת את המידה שבה בני נוער בתיכון משתמשים באמצעי מניעה בעת קיום יחסי מין באמצעות בדיקת השינויים במלאי המכונות המספקות אמצעים כאלו?

חלק מהתלמידים נבוכים מכדי לדבר על נושא זה
רוב התלמידים לא מסכימים להשתתף בניסוי
המדידה אינה ישירה ולכן קיימת בעיה של תוקף
לא ניתן לבצע מהימנות מבחן חצוי במחקר זה

כשעה לאחר תחילת שיעור בשיטות כמותיות מתחילים סטודנטים לצאת החוצה. כיצד כדאי לחקור את התופעה לפי גישתו של ביוקנן?

יש לבחון דפוס יציאה כללי של סטודנטים כמו זמנים ואחוז היוצאים מחדרי הלימוד
סטודנטים לתקשורת חייבים לצאת שעה ורבע לאחר תחילת השיעור להתרענן
יש לבחון מחד את רמת הסטודנטים בקורס ואת יכולת הקשב שלהם ומאידך את רמת ההוראה של המרצה
יש לבחון את חומר הלימוד הספציפי של כל שיעור מול פרמטרים נוספים כמו מידת שעמום ומידת עניין

מה מהטיעונים הבאים מייצג את המצב הנוכחי הקיים ביחס לשיטת העברת סקר באמצעות הטלפון?

אחוז המשיבים נמצא בירידה גדולה אך מהירות איסוף הנתונים עדיין גבוהה
אחוז המשיבים נמצא בירידה מתונה ומהירות איסוף הנתונים דומה ליתר השיטות
אחוז המשיבים נמצא במגמה יציבה
אחוז המשיבים נמצא בעלייה מתונה אך מהירות איסוף הנתונים איטית ביחס ליתר השיטות