- מבחנים ראשי
- מבחני הגולשים
- ניהול מבחנים
- יצירת מבחן
- הרשמה
- התחברות
שיטות כמותיות ב ג
כן כן כן כולם קפטן כןכןכןכן
חוקר מעוניין לבחון את תגובת הקהל לגרסת הכיסוי של ה-בי-בי-סי לשיר רק אלוהים יודע, אילו מההיגדים הבאים מתאים לתיאור המחקר בנושא זה?
החוקר יעביר שאלון בקרב קהל הצופים על מנת לבחון את חשיפתם ואהדתם לגרסת הכיסוי
החוקר יחפש גירסאות כיסוי נוספות שהפיקו לאורך השנים על מנת לנתח אותן
החוקר יראיין את הבמאי והמפיק של הקליפ על מנת לברר איזה מסר ניסו להעביר לקהל
החוקר ינתח את מאפיינים של הטקסט על מנת להכליל לכלל גרסאות הכיסוי ששודרו בביביסי
מה מהבאים הוא השוני המרכזי בין מחקר מתערב למחקר לא מתערב העוסקים שניהם באנשים?
המחקר המתערב הוא כמותי והבלתי מתערב הוא איכותני
המחקר המתערב משיג את נתוניו בפנייה ישירה לאנשים, המחקר הבלתי מתערב מאיסוף נתונים בלתי ישיר
המחקר הלא מתערב הוא כמותי והמחקר המתערב הוא איכותני
המחקר הלא מתערב משיג נתוניו בפנייה ישירה לאנשים, המתערב מאיסוף נתונים בלתי ישיר
מה ניתם ללמוד מחוסר ההצלחה של סקר גאלופ לבחירות נשיאות ארצות הברית דיואי מול טרומן?
במקרה של סקר בחירות בארצות הברית עדיף מדגם מכסה ולא זה שבו נקטה גאלופ
הסתמכות על מרשם אוכלוסין ישן אינו מספיק בכדי ליצור מדגם בחירות טוב
לאור גודל האוכלוסייה, מדגם אינו מספיק לניבוי ההצבעה בבחירות בארצות הברית
מדגם בארצות הברית חייב להיות גדול מאוד אולם קשה לנבא בגלל אחוזי השבה נמוכים
חוקרת מעוניינת להעביר סקר מייצג מהיר ובו שאלות קצרות ופשוטות. מה האופן המומלץ להעברתו?
השבה פנים אל פנים
השבה באמצעות הדואר
השבה בטלפון
פניית אישית למכרים שיענו בוודאות
מה עשויה להיות הבעיה המרכזית של חוקר המבצע סקר מייצג של בוחרים לקראת הבחירות באמצעות הדואר?
תשובות שאין כנות
אחוז השבה נמוך
חוסר ריכוז בעת ההשבה
תשובות שמושפעות מאפקט ההילה
כיצד ניתן להימנע מאפקט ההילה בשאלונים?
לא לשאול שאלות שיש בהן רצייה חברתית גבוהה
לשאול שאלות שגורמות למשיב לעצור ולחשוב ולא לענות אוטומטית
לאפשר מספר קטגוריות זוגי בכל השאלות
לא לשאול שאלה משנית בתחילת השאלון המשמשת כהסחה ליתר השאלות
מדוע ניסוי שאין בו קבוצת בקרה אינו יכול להיחשב ניסוי אמיתי?
לא ניתן לדעת האם קבוצת הניסוי עברה את המדידה הראשונה בניסוי
לא ניתן לדעת בוודאות האם קבוצת הניסוי מייצגת
לא ניתן לדעת בוודאות האם המניפולציה בקבוצת הניסוי אכן הצליחה
לא ניתן לדעת בוודאות האם המשיבים ענו תשובות אמיתיות וכנות
מתי כדאי לחוקר לוותר על שימוש במערך ניסוי מסוג ארבע הקבוצות של סולומון?
כאשר החוקר מנסה לחסוך במשאבים וידועה לו השפעת המדידה הראשונה של המשתנה התלוי
כאשר החוקר מנסה לחסוך במשאבים וידועה לו השפעת המדידה שנייה של המשתנה
כאשר החוקר מנסה לחסוך במשאבים וידועה לו השפעת המדידה הראשונה של המשתנה הבלתי תלוי
כאשר החוקר רוצה להרחיב את מחקרו ולהתשמש במערך לפני אחרי עם קבוצת ביקורת
מהו החיסרון המרכזי הקיים בביצוע מערך מסוג ניסוי שדה?
בעיה בתוקף האקולוגי של הניסוי
בעיה בהפרכה של משתנים מתערבים
בעיה במהימנות הניסוי
בעיה בתוקף הפנימי מסוג תוקף נראה
מהי מטרת השימוש בדף קידוד?
לוודא שהמרת הטקסט לערכים מספריים מבוצעת באופן שיטתי
לוודא שלפחות שני נמענים פוטנציאליים של הטקסט מחשיבים אותו כתקף
לוודא שהעברת הטקסט בין המקודדים מבוצעת באופן מהיר
לוודא שקיימת עקביות בין יחידות הניתוח השונות המקודדות
במהלך שיעור העביר המרצה שאלון בכיתה. סטודנט שיש ליד החלון טען שהרוח העזה המכה בחלונות מפריעה לו ולחבריו למלא את השאלון בתשומת הלב הראויה. כי ניתן להגיד בעיה זו?
בעיה של מהימנות בין שופטים
בעיה שלו תוקף במבנה המתכנס
בעיה של תוקף חיצוני במחקר
בעיה של תוקף פנימי במחקר
חוקר מעוניין לבצע ניתוח תוכן של סקרי בחירות המפורסמים במדיה. מה עשויה להיות יחידת הניתוח?
סקר מייצג או לא מייצג ודיווח על טעויות דגימה אפשריות
סקר בחירות שפורסם בעיתון ישראל היום בתאריך הראשון לינואר של השנה החדשה
האופן שבו בחורים פוטנציאליים צורכים, קוראים, מאזינים או צופים ביעידות המתארות סקרי בחירות
ידיעות המתארות סקרים ומלוות בגרפים המופיעות בעמוד הראשון של עיתונים יומיים חילוניים בישראל.
חוקר ישראלי הכין דף קידוד לניתוח כמותי של טוקבקים בווינט. למרות שהנחיות הקידוד היו ברורות, המקדדים אינם מצליחים לקדד כראוי את הטוקבקים. מה מהבאים מהווה הסבר לבעיה?
הקידוד בוחן את הרמה הגלויה של הטקסט
אפקט ההילה
אפקט העגינה
הקידוד בוחן את הרמה הסמויה של הטקסט
מה מהבאים מהווה מדד לא תגובתי לרמת הלחץ של סטודנטים לפני מבחן בשיטות כמותיות?
מערב אחר המגמה במספר הכניסות לאתר האינטרנט בימים שלפני המבחן
בחינת שאלות השלכה בקרב מדגם מייצג של סטודנטים ביחס ללחץ
מדידת לחץ הדם של כל סטודנט בכניסה לבחינה
חוסר תגובה של סטודנטים לשאלות העוסקות בלחץ לפני הבחינה
זהבית כספי חוששת שהשאלות בשאלון שחיברה אישיות מידי, ולכן חלק מהמשיבים יימנעו מלהשיב בצורה כנה. מבין האפשרויות הבאות, איזו עלולה לגרום למשיבה להתחמק מתשובה כנה?
מספר קטגוריות מועט
מספר קטגוריות מרובה
מספר קטגוריות זוגי
מספר קטגוריות אי זוגי
מה היתרון שיש לשיטת ניתוח תוכן על השיטה הניסויית?
היכולת להבין לעומק התנהגות אנושית
היכולת לשחזר חלקים במערך המחקר
היכולת למדוד את המשתנה התלוי באופן אובייקטיבי
היכולת לשלוט ולתפעל את המשתנה הבלתי תלוי
פיליפ טוען כי המחקר שקרא אינו תקף. בהנחה שהוא צודק בטענתו, מה מהבאים ממחיש טענה זו?
המדידה האופרציונלית של המשתנה במחקר הייתה מצויינת כשלעצמה אך לא תאמה את הגדרתו הנומינלית
ממצאי המחקר לא הצליחו לאשש את שאלות והשערות המחקר באופן מובהק
המדידה של המשתנה במחגר היתה לא מדויקת מכיוון שמכשיר המדידה זייף באופן קבוע בערך אחד למעלה
תפעול המשתנה הבלתי תלוי במחקר נשלט לחלוטין על ידי החוקר
מה הבעיה המרכזית בשיטה לא תגובתית הבוחנת את המידה שבה בני נוער בתיכון משתמשים באמצעי מניעה בעת קיום יחסי מין באמצעות בדיקת השינויים במלאי המכונות המספקות אמצעים כאלו?
לא ניתן לבצע מהימנות מבחן חצוי במחקר זה
רוב התלמידים לא מסכימים להשתתף בניסוי
המדידה אינה ישירה ולכן קיימת בעיה של תוקף
חלק מהתלמידים נבוכים מכדי לדבר על נושא זה
כשעה לאחר תחילת שיעור בשיטות כמותיות מתחילים סטודנטים לצאת החוצה. כיצד כדאי לחקור את התופעה לפי גישתו של ביוקנן?
יש לבחון את חומר הלימוד הספציפי של כל שיעור מול פרמטרים נוספים כמו מידת שעמום ומידת עניין
יש לבחון דפוס יציאה כללי של סטודנטים כמו זמנים ואחוז היוצאים מחדרי הלימוד
יש לבחון מחד את רמת הסטודנטים בקורס ואת יכולת הקשב שלהם ומאידך את רמת ההוראה של המרצה
סטודנטים לתקשורת חייבים לצאת שעה ורבע לאחר תחילת השיעור להתרענן
מה מהטיעונים הבאים מייצג את המצב הנוכחי הקיים ביחס לשיטת העברת סקר באמצעות הטלפון?
אחוז המשיבים נמצא בירידה גדולה אך מהירות איסוף הנתונים עדיין גבוהה
אחוז המשיבים נמצא בירידה מתונה ומהירות איסוף הנתונים דומה ליתר השיטות
אחוז המשיבים נמצא במגמה יציבה
אחוז המשיבים נמצא בעלייה מתונה אך מהירות איסוף הנתונים איטית ביחס ליתר השיטות