- מבחנים ראשי
- מבחני הגולשים
- ניהול מבחנים
- יצירת מבחן
- הרשמה
- התחברות
שיטות כמותיות ב
כןכןכ
לטענת אריאלי חוסר הרציונאליות של אנשים מתבטא בכך שתרופה יקרה מדווחת כבעלת השפעה רבה יותר מתרופה זולה - ללא קשר לאיכותה האמיתית של התרופה
נכון
לא נכון
לפי קרל פופר טענה שחוקרים טרם הצליחו להפריך או לשלול אינה טענה מדעית
לא נכון
נכון
חוקרת המעוניינת להגדיר באופן נומינלי "גלישה באינטרנט" חייבת להסתמך על ההגדרות המילוניות העבריות למילים - גלישה ואינטרנט.
נכון
לא נכון
מה מאפשר השימוש במערך "סדרה עתית" ( סדרת בדיקות לפני-אחרי, ללא קבוצת ביקורת)?
ביסוס של השפעת המשתנה התלוי על הבלתי תלוי
בדיקה מרובה של מדידות לפני המניפולציה ומדידה אחת אחרי
ביסוס של סיבתיות המניפולציה שבוצעה
בדיקה מעת לעת של סדרות טלוויזיה
נדב מעוניין לבחון את הרושם המצטבר של סטודנטים בישראל 2013 ביחס לרמת הקושי של מבחני שיטות מחקר. באיזה מבין השיטות לא סביר שהוא יבחר?
סקר טלפוני
סקר מקוון
סקר בדואר
ריאיון עומק
מה מהבאים הינו המשפט המתאים ביותר לעקרונות היסוד של הגישה הפוזטיביסטית?
על מנת לבחון תופעה ייחודית ויוצאת דופן הקשורה באנשים ניתן לבצע ראיונות עומק פתוחים ודינאמיים
על מנת להגיע למסקנות מהמחקר יש לשקף את עמדותיו של החוקר
רוב המחקרים אינן מנסים לבחון תופעות מעניינות משום שלא ניתן לבחון אותם באובייקטיביות
על מנת לבחון תופעה רחבת היקף ניתן להתבסס על מדגם מייצג
ייתכן מחקר כמותי בתקשורת שיש לו תוקף נמוך אך רמת מהימנות גבוהה
נכון
לא נכון
מהי הבעיה המרכזית במחקר אודות מידת המעקב אחר תוכניות ריאליטי אשר בוצע באמצעות סקר מסוג מגמה?
חשיפה חוזרת לאותן שאלות
חוסר נכונות לשתף פעולה
הבדלים הנובעים מפנייה לאוכלוסייה שונה בכל דגימה
רצייה חברתית
לפי הפרק מספרו של אריאלי, הפלצאבו "עובד" במקומות שאין הגיון כי תהיה לו השפעה כלשהי
לא נכון
נכון
החוקר האיכותני משתמש בדרך כלל במדגמים קטנים היות שאינו שואף לייצוג התופעה
נכון
לא נכון
מה מהבאים עשוי לפגום בתוקף הפנימי של מחקר?
דגימה לא מייצגת של סטודנטים
דגימה לא מייצגת של גליונות עיתון מודפס
שאלה שהודפסה באופן מטושטש בשאלון שחולק לסטודנטים
שאלה שאינה עקבית לשאלות אחרות הדומות לה
יתרון מרכזי של הניסוי כשיטת מחקר הוא:
אין בניסוי טעויות מדידה
יתרון מרכזי של הניסוי כשיטת מחקר הוא:
אין בניסוי טעויות דגימה
הנבדקים עושים בדיוק מה שמבקשת מהם החוקרת
במהלך ניסוי שבוצע במקביל בשתי כיתות הופרעה אחת מהן ע"י רעש חיצוני. מה הבעיה המרכזית העשויה לנבוע מכך?
בעיה של התוקף החיצוני
אין בעיה, אפשר להמשיך כרגיל
בעיה בתוקף הנראה של המחקר
איום מסוג תוקף פנימי
מה מהבאים הינו הנכון ביחס לשיטת המחקר ניתוח תוכן כמותי?
השיטה בוחנת רק את האופן הסובייקטיבי שבו מפורש הטקסט על ידי המקודדים
השיטה בוחנת רק טקסטים של תקשורת ההמונים, טקסטים אחרים נבחנים באיכותני
השיטה בוחנת את יחסם של קהלים לטקסטים
השיטה בוחנת רק טקסטים, לבחינת השפעתם יש צורך לשלב התייחסות לתיאוריה
מה מבחין בין הגישה המדעית פוזטיביסטית לגישות מסורתיות אחרות ביחס לבחינה של ה"אמת"?
הגישה המדעית בוחנת טיעונים באמצעות הניסיון להפריכם
הגישה המדעית דוה לגישות המסורתיות בכך שהיא מתבסתת על מקור ידע מרכזי כמו רב או פרופסור
הגישה המדעית מתבססת על הסכמה של הרוב ביחס לידע הנצבר
הגישה המדעית מסתמכת אך ורק על מבחנים סטטיסטים
איזה מבין הבאים אינו מנוסח כהשערת מחקר?
יש הבדל בין נשים לגברים בשיעור הצפייה בתוכניות ריאליטי
יש קשר שלילי בין רמת האהדה לתוכניות ריאליטי לבין מידת הצפייה בתוכניות ריאליטי
ככל שצופים יותר בתוכנית ריאליטי כך עולה הבקיאות בכללי התוכנית
הטלוויזיה משפיעה על ההתנהגות הצופים בתוכניות ריאליטי
מהי הבעיה המרכזית הקיימת בסקר מסוג פאנל?
האפשרות שהשינוי בעמדות נובע מחוסר עקביות של המשיבים בפאנל
האפשרות שהשינוי בעמדות המשיבים הוא תוצר של המדגם הרנדומלי
האפשרות שהשינוי בעמדות באחת המדידות הושפעה מתשוובת המשיבים במדידות קודמות
האפשרות שהשינוי בעמדות תלוי ביחס של המשיבים לחוקר
סקרי בחירות בארה"ב נכשלו מספר פעמים בחיזוי התוצאות. מה מהבאים מהווה את ההסבר הסביר ביותר לכשלונות אלו?
השאלות לא היו מנוסחות בצורה בהירה
חלק מהמשיבים בסקרים אלו לא השיבו בכנות לשאלות
המדגם לא ייצג בצורה מיטבית את האוכלוסייה
חלק מהנחקרים לא ידעו מי המועמדים
מה היתרון המרכזי בשימוש במדד בלייה ( שחיקה של שטיח מול תמונה במוזיאון) על פני שיטות מדידה אחרות?
המדידה זולה יותר משיטות מדידה אחרות
המדידה מאפשרת הערכה ישירה ומדויקת של התופעה ללא משתנים מתערבים
המדידה קלה יותר משיטות מדידה אחרות
המדידה לא תגובתית ואינה נסמכת על הערכה סוביקטיבית של משיבים
מה משמעותו של איום התקוף הפנימי מסוג בשלותבשילה?
בתום המחקר התברר בדיעבד שחלק מהמקדדים לא היו בשלים לתפקיד
תנאי אתי הכרחי לביצוע ניסוי בבני אדם
כל תופעה חברתית מגיעה לבשלות כאשר היא נמדדת פעמיים או יותר
במהלך ניסוי ארוך המשתמשים החלו לחוש רעב ולכן איבדו ריכוז