- מבחנים ראשי
- מבחני הגולשים
- ניהול מבחנים
- יצירת מבחן
- הרשמה
- התחברות
גמרא קידושין האיש מקדש
תחילת קידושין האיש מקדש
האיש יכול לקדש
אין חובה איך
בעצמו ועל ידי שליח
בעצמו לבד
אסור לו צריך בבית דים
למה צריך לכתוב האיש מקדש בו ובשלוח פשוט שאם על ידי שליח יכול גם בעצמו
שתי תירוצים תיוץ אחד שמצווה בו יותר מבשלוחו כמו שמצינו אצל רב ספרא שהיה עשיר גדול והיו לו הרבה משרתים והיה הוא בעצמו מהבהב את ראש הדג ורבא היה מולח תירוץ שני שיש צד לומר שבשלוחו אסור כי יש חשש שאם יקדש על ידי שליח לא יראה אותה ויראה בה אחר כך צד של כיעור ותתגנה עלי
תיקו
להגיד לנו שאפשר
מאיפו לומדים שליחות בגירושין
ושלח ושלחה
מהנביא בירמיהו
מאתם גם אתם לכאורה המילה גם מיותרת המילה גם לרבות את השליח
מאיפו לומדים שליחות בקדשים
מחלוקת ריבק מהפסוק ושחטו לומדים אחד שוחט חבורות חבורות לדעת רבי יונתן אחד שוחט קרבן פסח אחד ויצאים בו כל ישראל
מדברי הימים נביא
תיקו
האם אתה אוהב ללמוד גמרא
בוודאי מצווה
כן מתיקות התורה
הלוואי והיתי יכול ללמוד גמרא ולהבין אבל אין לי זמן
לא רק כי צריך ללמוד
לא אוהב מה לעשות יש לי גשמיות
לא משנה מה תענו על תשובה זו כל הכבוד שהגעתם עד לפה בהצלחה ברוחניות