- מבחנים ראשי
- מבחני הגולשים
- ניהול מבחנים
- יצירת מבחן
- הרשמה
- התחברות
יסודות השיווק
יסדות השיווק
תנובה החליטה להפיץ את מותג הגבינה הצהובה "עמק" באריזה מיוחדת לילדים, הכוללת מתנה שעון. מנהלת השיווק של תשלובת החלב "תנובה" מציינת שהתחרות העיקרית של תנובה אינה ביתר הגבינות הצהובות, אלא מול כל מוצרי החלב האחרים שהילדים יכולים לאכול (גבינה לבנה, גבינת קוטג'). ההתמקדות בילדים נעשית כיוון שהורים רבים רואים בגבינה צהובה מוצר מזיק לבריאות, עתיר כולסטרול, ואינם רוכשים אותו עבור ילדיהם. בתנובה מקווים כי המבצע ישנה את התפיסה הזו. מול איזו רמת תחרות מעוניינת תנובה להתמודד?
תחרות צורה או תחרות כללית
תחרות ענפית או תחרות צורה
תחרות מוצר או תחרות צורה
תחרות ענפית או תחרות כללית
.בתקופה האחרונה התווספו לשוק חברות סלולר נוספות על אלו שהיו קיימות בעבר. על פי מודל פורטר אטרקטיביות ענף הסלולר
2. עלתה לחברות הקימות וירדה לחברות החדשות
ירדה
עלתה
4. ירדה לחברות הקימות ועלתה לחברות החדשות.
איזה מהדוגמאות הבאות ממחישה את האיום הכרוך במיקוח של קונים
2. צרכנים הודיעו כי אינם מתכוונים לרכוש מוצרים של קסטרו בשל העובדה שהחברה משווקת פרוות.
4. כל התשובות נכונות
3. חברת איקאה לא פותחת את החנות בשבת בשל לחץ של הציבור החרדי.
1. שופרסל דיל רוכשת כמויות גדולות של מוצרים מחברת סנו ולכן יכולה להכתיב לה תנאים לגבי מדיניות תשלומים
ענף הטואלטיקה צמח בשנה האחרונה באחוזים נמוכים. המותג "דאב" של יוניליוור מחזיק בנתח שוק יחסי גדול בענף הטואלטיקה. המותג "דאב" ימוקם כ_______. במטריצת בוסטון (BCG).
1. פרה חולבת
4. סימן שאלה
כוכב
3. כלב שוטה
במידה ורשת הריהוט היוקרתי "טולמנס" תפתח רשת לריהוט בשיטת "עשה זאת בעצמך", כדאי לה לנקוט באסטרטגיה של
3. שיווק מרוכז
1. העמקה
2. שיווק מבודל
4. שיווק אחיד
.בית הקפה "בזינגה" בלוס אנג'לס,ידוע במיקומו המרכזי בעיר ובצוות מלצרים מיומן ומקצועי. עם זאת בסקר שביעות רצון שעשה בית הקפה קיבל בית הקפה ציון נמוך לעומת בתי קפה מתחרים בפרמטר: "טריות האוכל "המיקום המרכזי וצוות המלצרים מהווים עבור החברה __________, ואילו הציון שקיבל בית הקפה בפרמטר של "טריות האוכל" מהווה _________ עבור החברה.
4. חולשה, איום
. הזדמנות, חולשה
חוזקה, חולשה
3. הזדמנות, איום
.מסעדה ידועה שהיתה פתוחה בשעות הערב בלבד, החלה במשלוח קייטרינג על פי הזמנה למקומות עבודה 1 על פי מודל אנסוף נקטה המסעדה במהלך של:
3. פיתוח שוק
4. העמקה
1. פיתוח מוצר
2. הגוונה
.כאשר צרכנים רבים מרגישים צורך למוצר שעדין לא קיים במציאות , הביקוש הוא:
2. ביקוש מלא
1. ביקוש יתר
3. ביקוש חבוי( נסתר)
4. ביקוש שלילי
על פי רמות התחרות , רמת התחרות בין Airbnb ( אתר אינטרנט המתווך בין שוכרי יחידות מגורים לבין הבעלים הפרטיים של יחידות אלו) לרשתות בתי המלון הינה ?
1. תחרות צורה (צורך)
2. תחרות מותגית
3. תחרות ענפית
4. תחרות כללית
קוצר ראייה שיווקי היא תופעה בה:
מוצר מסוים מוחלף על ידי מוצר אחר העונה על אותו צורך
4. החברה אינה מספקת שירות ללקוח לאחר שהוא רכש את המוצר
הלקוחות מתאגדים ומחליטים להתעלם מהחברה או ממספר חברות בשוק
3. החברה מרוכזת במוצר שלה ולא בצורך אותו היא מספקת.
רשת חנויות נוהגת לעשות מעקב אחר התנהלות הצרכנים בחנויות הרשת .המטרה , ללמוד כיצד נכון לסדר את החנויות כדי להשפיע על המכירות . זוהי דוגמא למידע
2. ראשוני
3. ממוחשב
1. משני
4. מודיעיני
חוק המזון או החוק לקידום התחרות בענף המזון נכנס לתוקפו ב-15.1.15 הוא דוגמא לשינוי בסביבת :
4. המאקרו של הפירמה
2. המיקרו של הפירמה
3. אין לו השפעה על הפירמה כי הוא קשור לממשלה
1. סביבה הפנימית של הפירמה
להלן נתונים על נתחי השוק של החברות הפועלות בשוק התקשורת בישראל שהוצגו בעיתון גלובס: חברת בזק מחזיקה ב: 38%, חברת סלקום מחזיקה ב: 19% , חברת פרטנר מחזיקה ב: 19% , חברת הוט מחזיקה ב: 17% וחברת יס מחזיקה ב: 7%. על פי נתונים אילו ניתן להגדיר את מבנה התחרות בענף כ:
4. אוליגופול
2. תחרות מונופוליסטית
1. אין תחרות
3. מונופול
איזה מבין התשובות הבאות מציג מגמה ש" סט גודיין "מצביע עליה.
2. עליה בכוחה של התקשורת המסורתית.
1. עליה בכוחם של מבצעי קידום מכירות.
3. התמקדות בתקשורת חד כיוונית בין היצרן לצרכן
4. עליית כוחו של הצרכן הבודד
מה היתרון של המדיום הדיגיטלי?
2. כל התשובות נכונות
1. אפשרויות הפילוח
4. מאפשר שילוב בין פרסום ותוכן
3. אינטראקטיביות המאפשרת להגביר את מעורבות הצרכן
האסטרטגיה לכיסוי שוק שבה פירמה מציעה תמהיל שיווק העונה על הצרכים המשותפים של כלל ציבור הצרכנים , נקראת :
3. אסטרטגיית שיווק מבודל
1. אסטרטגיית התמחות במוצרים.
2. אסטרטגיית שיווק אחיד .
4. אסטרטגיית שיווק מרוכז
אפליקצית "ריידר" (rider) הינה אפליקציה להזמנת שירותי מוניות בסמרטפון שמתחרה עם האפליקציה של "גט טקסי" . בקמפיין של "ריידר" מוצג המסר : " עדיין מחכים למונית? "ריידר" – מוניות שמגיעות בטיל"
2. הפצהשיווק ערוץ
1. מחיר
3. שירות
4. תקשורת שיווקית
לאחרונה החלה חברת "תנובה" לייצר מוצרי גבינה צהובה בצורות לילדים, בנוסף לגבינות הצהובות הקיימות בתמהיל המוצרים של החברה. על פי מאפייני תמהיל המוצרים , ייצור מוצרי הגבינה בצורות משפיע על :
4. עומק תמהיל המוצרים
1. רוחב תמהיל המוצרים
2. כל התשובות האחרות אינן מכונות
3. החזון של תמהיל המוצרים
חברת "לגו" (יצרנית הצעצועים) פיטרה כמחצית מעובדיה לאחר הכישלון בניסיון להפוך למותג לייף-סטייל המציע בגדים, שעונים ומשחקי וידאו תחת המותג "לגו" . זוהי דוגמא לכישלון של אסטרטגיית ___________.
Co-branding - מיתוג משותף
Line extension - הרחבת קו
Brand extension - הרחבת קטגוריה תשובה נכונה
Multi-branding - ריבוי מותגים
כאשר חברה מייצרת ומשווקת מוצרים המיועדים לאלפיון העליון בלבד, על החברה להשתמש ב:
2. שיווק מרוכז
4. שיווק לפלחים
1. שיווק יחידני
3. שיווק המוני
באפיון הבידול נדרש
4. ליצור מיצוב למוצר אל מול המתחרים .
2. לזהות נקודות הדמיון בקטגוריה מול המתחרים.
1. לזהות נקודות השוני בין המוצר לבין המתחרים
3. ליצור נקודות דמיון תחרותיות.
מתי השימוש במפה התפיסתית (perceptual map) נחוץ ביותר?
4. בתכנון אסטרטגיית המחרה
2. בזיהוי פלחי השוק אליהם תפנה הפירמה.
1. בתכנון אסטרטגיית המיצוב
3. בניתוח הצרכים של הצרכנים
חברה לייצור משחת שיניים פרסמה שהמשחה שלה מכילה סידן. ציבור האימהות קישר בין הסידן במשחה לסידן שילד צריך כדי לחזק את שיניו ועצמותיו והחלו לצרוך את המשחה. על פי הקריטריונים לבידול מוצלח , ניתן לומר כי הבידול עמד בוודאות בקריטריון של:
1. אטרקטיביות המחיר
2. אף תשובה לא נכונה
4. רלוונטיותתועלתיות
3. אינו ניתן להעתקה
במחקר שנערך בקרב לקוחותיו של מותג תכשיטי יוקרה, נמצאו הבדלים הנובעים מרמות השכלה, וממאפיינים אישיותיים. לאור כך, הוחלט בחברה לעצב מספר דגמים יעודיים לכל קבוצת לקוחות. לפי אילו בסיסי פילוח התבצעה חלוקת הדגמים המעוצבים?
4. התנהגותי ו- דמוגרפי
1. התנהגותי ו- פסיכוגרפי
3. דמוגרפי ו- פסיכוגרפי
2. תרבותי - דמוגרפי
במידה ורשת הריהוט היוקרתי "טולמנס" תפתח רשת לפלח שוק חדש לריהוט בשיטת "עשה זאת בעצמך", כדאי לה לנקוט באסטרטגית כיסוי שוק של :
3. שיווק מבודל
1. שיווק מרוכז
2. שיווק אחיד
העמקה
מהו היתרון הבולט בישום אסטרטגית כיסוי שוק בשיווק מבודל?
2. אין יתרונות יש רק חסרונות.
3. אי תלות בפלח שוק אחד או מוצר אחד
הקטנת המשאבים הנדרשים לפעילות השיווקית.
4. המיקוד הוא בפלח שוק אחד
זיהוי ובניית דיוקנאות של קבוצות קונים נפרדות, העשויות לחייב מוצרים או תמהילי שיווק נפרדים נקראים:
מיצוב
3. בידול שוק
1. פילוח שוק
2. אסטרטגיה לכיסוי שוק
. הרגלי רכישה של הצרכן מהווים חלק מבסיס פילוח:
פסיכוגרפי
תועלתי
סוג לקוח
התנהגותי
הזמנת זר פרחים יכולה כיום להתבצע במרחב הדיגיטלי ולא רק בחנות הפרחים השכונתית כבעבר. תמונות של זר הפרחים מוצגות באתר האינטרנט וניתן להזמינו ישירות דרך האתר, הזר המוזמן ישלח ישירות מהמגדלים לבית הלקוח באמצעות חברת משלוחים. דוגמא זו ממחישה את ה:
מעבר ממכירת מוצר חד פעמי למכירת שירות ארוך טווח
. Internet of Everything- אינטרנט של הדברים
מעבר מיתרון תחרותי בר קיימא ליתרון תחרותי חולף
שינוי במונח הכלכלי הנקרא שוק (Market) – המקום בו מתרחשת הפעילות הכלכלית
מחקר פילוח בקרב תיירים באילת מצא שתי קבוצות עיקריות: - האחת מחפשת פעילות אתגרית (טיולי ג'יפים, סנפלינג, צלילה וכדומה), ואילו השנייה מעוניינת בעיקר בבילוי לילה (פאבים, מסיבות וכדומה). זוהי דוגמא לפילוח אפשרי על פי משתנה הפילוח
דמוגרפי
4. סגנון חייםפסיכוגרפי
נאמנות
3. סוג לקוח