תמונת המבחן

מבחן במשנה סנהדרין פרק א'

מבחן במסכת סנהדרין משניות פרק א' - זהו מבחן שציונו קובע לתעודה , לכן בבקשה לענות בכובד ראש . תזכורת - דרך הניחוש לא מומלצת .

מה נחשב גזל ? {לפי הגדרת רש"י }

רק משעת ההלוואה נעשה הממון של הלווה .
מי שלווה ממון מחבירו ואינו משלם
המחזיק דבר ששייך לחבירו, על כורחו של חבירו, נקרא גזלן
רק אם חטף מחברו
רק אם הפקיד אצלו חבירו את הדבר, ואחר כך שלח בו יד ולא השיב לו

בכמה דיינים נידונים דיני גזלות וחבלות { לכל הפחות } ?

לא פחות מ 23 דיינים .
לכתחילה ב שלושה דיינים מומחים מדאורייתא
לא צריך רק שתי דיינים בלבד
ב 3 דיינים שלא מומחים .
בדיעבד ב שלושה דיינים מומחים

מהו הטעם שהקלו חכמים בדיני הלוואות ?

בגלל שדיני הלוואות מצויות הרבה .
כי באמת מדין התורה דיני הלוואות נידונים בשלושה דיינים מומחים
כי הלוואות חמור יותר מגזלות .
כדי שלא תינעל דלת בפני לווים.
כי נאמר "מִ שְׁ פַּט אֶ חָ ד יִהְ יֶה לָ כֶ ם", להשוות דיני הלוואות לדיני גזלות וחבלות

מהי מחלוקת רַבִּי מֵאִיר וַחֲכָמִים בְּמּוֹצִיא שֵׁם רַע ?

רַבִּי עקיבא - ב23 , וַחֲכָמִים ב 7 דיינים .
בדעתו של רַבָּן שִׁמְעוֹן בֶּן גַּמְלִיאֵל
האם דיני הלוואות בשלושה הדיוטות או לא ?
רַבִּי מֵאִיר - בשלושה , וַחֲכָמִים ב23 דיינים .
רַבִּי מֵאִיר - ב23 , וַחֲכָמִים ב 3 דיינים .

מה הדין אם שלושה הדיוטות שאינם מומחים טעו בדין {}?

שפטורים מלשלם על טעותם .
כי בממונות לא צריך דרישה וחקירה, ולכן לא יחששו בני אדם מלהלוות לחבריהם.
מבקשים לדון הכל מחדש ....
שחייבים לשלם על טעותם .
כתוב: "בְּ צֶ דֶ ק תִּ שְׁ פֹּט עֲמִ יתֶ ךָ " אז גם מי שדן יחידי , ודאי שפטור.

מה פירוש המילה סנהדרין ?

צדיקים וחסידים
יודעים 70 שפות
שם שכונה ישנה בירושלים
מועצת זקני העם בלשון יוונית ,נוטריקון "שונא הדרת פנים בדין "
אנשים מהודרים