תמונת המבחן

תקשורת המונים

מבחן בתאוריות ומודלים של תקשורת המונים- דרוש ידע

מודלים: לאסוול

1948, תקשורת חזקה, השפעות מוגבלות, נמענים אקטיביים
1949, תקשורת חלשה, מחט תת עורית לריפוי החולה
1949, תקשורת מעוצבת על ידי דעות שונות מהאסכולה מרכזית
1948, תקשורת חזקה ישירה, גל ראשון, הנמענים פסיביים

מודלים: פיסק

היות וכל אדם שווה פסיק, פיסק חשב שזה טעות
הנמען הוא יוצר המסר ולכן המוען מושפע- אחריות על הנמען
היות וכל נמען יכול להבין אחרת את המסר- אין אחריות למוען
אין לי תשובה ממש דבילית לתת אז תדעו שזו לא התשובה

תאוריות של תקשורת- פונקצינליזם

מומשגת לגוף האדם כאשר התקשורת היא המעי הגס
מומשגת לגוף של סוס כאשר התקשורת היא הזנב
מומשגת לגוף של רקדנית בטן כאשר התקשורת היא הפעמונים על הרגליים
מומשגת לגוף האדם כאשר התקשורת היא מערכת העצבים

נתאוריה המבנית תפרודית וחמשת תפקידי התקשורת

אף תשובה אינה נכונה
סיפוק, סימום, הערכות גבוהה, גיבוש והפצה
סיקור, גיוס, תיאום, המשכיות תרבותית, בידור
סיקור, תאום, המשכיות בין דורית, גיוס לצבא, בידור ממקורות חוץ

מרקסיזם

כולם צריכים לשלוט באופן שווה. התקשורת מאופיינת אחרת על ידי כל תאוריה.
מרקסיזם, דרוויניזם, מחט וקדחת זה הכל אותו הדבר
כולם צריכים להשמע לאליטות כי אין שוויון. התקשורת מאופיינת ככלי בעזרתו האליטות נענות לדרישות הציבור.
בא לי עוד מבחן של מולי, עזבואותי באמאשלכם

האסכולות של המרקסיזם הן

הגמוניה, כלכלה פוליטית, אסכולת פרנקפורט
אמוניה, כלכלת פרנקפורט, אהסכולה הכלכלית
אמוניה, כלכלה לפלנדית, קפה בפרנקפורט
הגמוניה תאורית, סטטיסטיקה מיחשובית, פרנקפורט זו אחלה עיר.

תאוריית ההגמוניה אומרת ש:

האליטות מטמיעות בעזרת התקשורת תודעה כוזבת שעוזרת למעמד האליטות לשלוט,
תעשיית התרבות מרגילה אותנו לצרוך את המוצב הפופולרי (לא בהכרך איכותי)
אנחנו חושבים שהעובדה שמשהו פופולרי הוא בהכרך על כך שהוא איכותי
מתארת את מארג היחסים בין הון לתקשורת ואומרת שהתקשורת היא בסך הכל כלי להפקת רווח כלכלי

תאוריית הכלכלה הפוליטית אומרת ש

תעשיית התרבות עושה אדפטציות לכל הציבור כדי שירגיש שהתעשייה מכירה אותו אבל בסוף המטרה היא למכור
כל המדיה מתגייסות בכדי לקדם את התוכן שלהן, שתמיד יהיה זהה ותפור עבור הצרכן שלהן
הון-עיתון-שילטון, המטרה של המדיה זה למכור ולעשות כסף ולתמוך בתפיסות העולם של בעלי ההון
אדם שבוחר לא לשעבד את נפשו לערכים קפיטלסיטיים סופו שיענש ונידון לנידוי חברתי

אסכולת פרנקפורט אומרת ש

אדם שבוחר לא לשעבד את נפשו לערכים קפיטלסיטיים סופו שיענש ונידון לנידוי חברתי
אנחנו חושבים שהעובדה שמשהו פופולרי הוא בהכרך על כך שהוא איכותי
כל התשובות נכונות
תעשיית התרבות עושה אדפטציות לכל הציבור כדי שירגיש שהתעשייה מכירה אותו אבל בסוף המטרה היא למכור

שלש גלי התקשורת

חזקה, מוגבלת, לאורך זמן
גל גדות, דובי-גל, #דובי_גל
גלי ים, גלי אתר, גלי חום
גל גבוה,נמוך, עם קצף