תמונת המבחן

תקשורת המונים

מבחן בתאוריות ומודלים של תקשורת המונים- דרוש ידע

מודלים: לאסוול

1948, תקשורת חזקה, השפעות מוגבלות, נמענים אקטיביים
1949, תקשורת חלשה, מחט תת עורית לריפוי החולה
1948, תקשורת חזקה ישירה, גל ראשון, הנמענים פסיביים
1949, תקשורת מעוצבת על ידי דעות שונות מהאסכולה מרכזית

מודלים: פיסק

הנמען הוא יוצר המסר ולכן המוען מושפע- אחריות על הנמען
אין לי תשובה ממש דבילית לתת אז תדעו שזו לא התשובה
היות וכל נמען יכול להבין אחרת את המסר- אין אחריות למוען
היות וכל אדם שווה פסיק, פיסק חשב שזה טעות

תאוריות של תקשורת- פונקצינליזם

מומשגת לגוף של סוס כאשר התקשורת היא הזנב
מומשגת לגוף האדם כאשר התקשורת היא מערכת העצבים
מומשגת לגוף של רקדנית בטן כאשר התקשורת היא הפעמונים על הרגליים
מומשגת לגוף האדם כאשר התקשורת היא המעי הגס

נתאוריה המבנית תפרודית וחמשת תפקידי התקשורת

סיקור, תאום, המשכיות בין דורית, גיוס לצבא, בידור ממקורות חוץ
אף תשובה אינה נכונה
סיקור, גיוס, תיאום, המשכיות תרבותית, בידור
סיפוק, סימום, הערכות גבוהה, גיבוש והפצה

מרקסיזם

בא לי עוד מבחן של מולי, עזבואותי באמאשלכם
מרקסיזם, דרוויניזם, מחט וקדחת זה הכל אותו הדבר
כולם צריכים לשלוט באופן שווה. התקשורת מאופיינת אחרת על ידי כל תאוריה.
כולם צריכים להשמע לאליטות כי אין שוויון. התקשורת מאופיינת ככלי בעזרתו האליטות נענות לדרישות הציבור.

האסכולות של המרקסיזם הן

הגמוניה תאורית, סטטיסטיקה מיחשובית, פרנקפורט זו אחלה עיר.
אמוניה, כלכלה לפלנדית, קפה בפרנקפורט
הגמוניה, כלכלה פוליטית, אסכולת פרנקפורט
אמוניה, כלכלת פרנקפורט, אהסכולה הכלכלית

תאוריית ההגמוניה אומרת ש:

מתארת את מארג היחסים בין הון לתקשורת ואומרת שהתקשורת היא בסך הכל כלי להפקת רווח כלכלי
האליטות מטמיעות בעזרת התקשורת תודעה כוזבת שעוזרת למעמד האליטות לשלוט,
תעשיית התרבות מרגילה אותנו לצרוך את המוצב הפופולרי (לא בהכרך איכותי)
אנחנו חושבים שהעובדה שמשהו פופולרי הוא בהכרך על כך שהוא איכותי

תאוריית הכלכלה הפוליטית אומרת ש

אדם שבוחר לא לשעבד את נפשו לערכים קפיטלסיטיים סופו שיענש ונידון לנידוי חברתי
כל המדיה מתגייסות בכדי לקדם את התוכן שלהן, שתמיד יהיה זהה ותפור עבור הצרכן שלהן
הון-עיתון-שילטון, המטרה של המדיה זה למכור ולעשות כסף ולתמוך בתפיסות העולם של בעלי ההון
תעשיית התרבות עושה אדפטציות לכל הציבור כדי שירגיש שהתעשייה מכירה אותו אבל בסוף המטרה היא למכור

אסכולת פרנקפורט אומרת ש

כל התשובות נכונות
אדם שבוחר לא לשעבד את נפשו לערכים קפיטלסיטיים סופו שיענש ונידון לנידוי חברתי
תעשיית התרבות עושה אדפטציות לכל הציבור כדי שירגיש שהתעשייה מכירה אותו אבל בסוף המטרה היא למכור
אנחנו חושבים שהעובדה שמשהו פופולרי הוא בהכרך על כך שהוא איכותי

שלש גלי התקשורת

גל גדות, דובי-גל, #דובי_גל
גלי ים, גלי אתר, גלי חום
גל גבוה,נמוך, עם קצף
חזקה, מוגבלת, לאורך זמן