אילו היית מדינה, איזו מדינה היית?
ענו על כל השאלות ואז לחצו על "שליחת תשובות" בסוף העמוד.
1
האם במצב של מחלה רצינית תעדיף/י ללכת לקופת חולים או לרופא פרטי?
אלך לקופת חולים רק אם אקבל שם שירות ברמה זהה לרפואה הפרטית.
רפואה פרטית. כל אחד צריך לדאוג לבריאותו, ואם אני יכול/ה לשלם על הטוב ביותר – מדוע לא?
רפואה ציבורית, כמובן! אין סיבה לפערים בטיפול הרפואי על בסיס יכולת כלכלית, כלומר שאחד יטופל על ידי רופא ציבורי ואחר יטופל על ידי רופא פרטי.
אעדיף רפואה ציבורית. אלא אם כן אני חולה מאוד.
2
מה דעתך, האם כדאי להעלות את שכר המינימום?
צריך לבחון את העלאת שכר המינימום יחד עם המעסיקים הגדולים במשק, כך שאיש לא ייפגע מכך יותר מדי.
בוודאי! שכר מינימום גבוה ככל האפשר! הפערים בחברה שלנו הם פשע.
כדאי להעלות את שכר המינימום, אבל בזהירות ובהדרגה.
הדבר רק יגרום לבעלי חברות ומפעלים לברוח מכאן, לכן עדיף שלא להעלות את שכר המינימום.
3
האם מפריע לך שבית מפואר עומד ליד שיכון?
לא. כל אחד גר במקום שהוא יכול להרשות לעצמו.
מפריע מאוד. מבחינתי, זה מבטא חוסר צדק הזועק לשמים.
מפריע לי, אבל אני מבין שאין ממש דרך למנוע את זה.
לא מפריע לי כל כך, אלא אם כן הפער ביניהם ממש בולט.
4
לאחרונה קיבלת קידום בעבודה ומשכורתך גדלה, אך בעקבות זאת רבע מהמשכורת שלך משולמת למסים. מה דעתך?
אני בעד תשלום מסים, אבל הייתי שמח/ה אילו גבו ממני קצת פחות.
זו חוצפה, אני עובד/ת קשה כדי להרוויח את הכסף שלי.
הגיוני לגבות מס הכנסה מינימלי כלשהו, אבל למה גבוה כל כך?
בוודאי. עכשיו כשאני מרוויח/ה יפה אין סיבה שלא אממן את מערכות הבריאות והחינוך, אשר שימשו אותי ועזרו לי להגיע עד הלום.
5
לדעתך, האם צריך להסדיר בחוק את ההפרשים בין המשכורות במשק?
מה?? לקבוע כמה ירוויח אדם? מי ירצה להתאמץ במציאות כזו?
אפשר לחוקק חוק כזה, אבל שיתייחס רק למקרים הקיצוניים ביותר של פערים בשכר.
בוודאי! אין סיבה אמיתית שמנכ"ל ירוויח פי אלף ממנקה. שניהם עובדים קשה.
כדאי שיהיה חוק כזה, אבל שבכל זאת יאפשר חופש לחברות לתגמל את העובדים הבכירים שלהן.
6
האם אוניברסטאות צריכות להיות ממומנות מכספי המדינה?
במקום לממן את האוניברסיטאות אפשר להציע לסטודנטים מלגות בצורת הלוואה, שלאחר הלימודים, כאשר יעבדו, יצטרכו להחזיר אותה.
לא נראה לי. כל אוניברסיטה צריכה לממן את עצמה בעזרת שכר הלימוד.
בעיקרון כן, המדינה צריכה לממן את האוניברסיטאות, אבל אפשר להציע ששכר הלימוד לתארים מתקדמים או רוחיים במיוחד, יהיה גבוה קצת יותר
כן. כך כל אחד יכול לזכות להשכלה גבוהה ולממש את עצמו בקריירה שיבחר.
7
לדעתך, האם המדינה צריכה לתת קצבאות ילדים גבוהות למשפחות מרובות ילדים?
ממש לא! שכל אחד יחשוב מראש כמה ילדים הוא יכול לכלכל, זו לא אחריות המדינה.
בוודאי, בסופו של דבר זה מאפשר להורים להאכיל את ילדיהם ולתת להם דברים בסיסיים כמו חינוך ורפואה.
במקום קצבאות, המדינה יכולה לחסוך את הכסף ולתת לכל אדם שהגיע לגיל 18 סכום קטן כדי להתחיל חיים עצמאיים.
הקצבאות נחוצות, אך אם המדינה מתקשה לשלם אותן אפשר להקטין אותן.
8
האם מכרזים לטובת קבוצות באוכלוסייה (לדוגמה, מכרזים לטובת מיעוטים אתניים) הם צודקים?
אפשר לעשות זאת מדי פעם בפעם.
רצוי שלא, אלא אם כן מדובר במקרה של אפליה קיצונית.
לא, צריך להתקבל לעבודה לפי מידת הכישרון
כן, זה מאפשר שוויון הזדמנויות לאוכלוסיות מוחלשות
9
שנים רבות חסכת, ועכשיו את/ה יכול/ה לקנות דירה נוספת! את/ה מגלה שהמס על דירה שנייה הוא גבוה מאוד. מה דעתך?
זה לא בסדר. למה מפלים אותי במס גבוה? אז מה אם כבר יש לי דירה, עבדתי קשה, ושילמתי הרבה מיסים בדרך, כדי להרוויח את הכסף שלי.
הגיוני לגבות מס, אך צריך לחשוב היטב על מי מטילים אותו. מוגזם לקבוע שכל מי שבבעלותו שתי דירות ישלם מס.
לדעתי, המס עצמו מוצדק, אך יש להקטין אותו במידה ניכרת.
זה אכן הוגן. להרבה אנשים אין דירה אחת, אם לי יש אפשרות לשתי דירות לפחות אשלם על כך מס
השאלונים באתר נבנים על ידי גולשי האתר, במידה וראיתם שאלון בעייתי אנא דווחו עליו ונסירו
דיווח על שאלון בעייתי