אילו היית מדינה, איזו מדינה היית?
ענו על כל השאלות ואז לחצו על "שליחת תשובות" בסוף העמוד.
1
האם במצב של מחלה רצינית תעדיף/י ללכת לקופת חולים או לרופא פרטי?
אעדיף רפואה ציבורית. אלא אם כן אני חולה מאוד.
רפואה ציבורית, כמובן! אין סיבה לפערים בטיפול הרפואי על בסיס יכולת כלכלית, כלומר שאחד יטופל על ידי רופא ציבורי ואחר יטופל על ידי רופא פרטי.
אלך לקופת חולים רק אם אקבל שם שירות ברמה זהה לרפואה הפרטית.
רפואה פרטית. כל אחד צריך לדאוג לבריאותו, ואם אני יכול/ה לשלם על הטוב ביותר – מדוע לא?
2
מה דעתך, האם כדאי להעלות את שכר המינימום?
כדאי להעלות את שכר המינימום, אבל בזהירות ובהדרגה.
צריך לבחון את העלאת שכר המינימום יחד עם המעסיקים הגדולים במשק, כך שאיש לא ייפגע מכך יותר מדי.
בוודאי! שכר מינימום גבוה ככל האפשר! הפערים בחברה שלנו הם פשע.
הדבר רק יגרום לבעלי חברות ומפעלים לברוח מכאן, לכן עדיף שלא להעלות את שכר המינימום.
3
האם מפריע לך שבית מפואר עומד ליד שיכון?
לא. כל אחד גר במקום שהוא יכול להרשות לעצמו.
מפריע מאוד. מבחינתי, זה מבטא חוסר צדק הזועק לשמים.
מפריע לי, אבל אני מבין שאין ממש דרך למנוע את זה.
לא מפריע לי כל כך, אלא אם כן הפער ביניהם ממש בולט.
4
לאחרונה קיבלת קידום בעבודה ומשכורתך גדלה, אך בעקבות זאת רבע מהמשכורת שלך משולמת למסים. מה דעתך?
הגיוני לגבות מס הכנסה מינימלי כלשהו, אבל למה גבוה כל כך?
זו חוצפה, אני עובד/ת קשה כדי להרוויח את הכסף שלי.
אני בעד תשלום מסים, אבל הייתי שמח/ה אילו גבו ממני קצת פחות.
בוודאי. עכשיו כשאני מרוויח/ה יפה אין סיבה שלא אממן את מערכות הבריאות והחינוך, אשר שימשו אותי ועזרו לי להגיע עד הלום.
5
לדעתך, האם צריך להסדיר בחוק את ההפרשים בין המשכורות במשק?
בוודאי! אין סיבה אמיתית שמנכ"ל ירוויח פי אלף ממנקה. שניהם עובדים קשה.
כדאי שיהיה חוק כזה, אבל שבכל זאת יאפשר חופש לחברות לתגמל את העובדים הבכירים שלהן.
אפשר לחוקק חוק כזה, אבל שיתייחס רק למקרים הקיצוניים ביותר של פערים בשכר.
מה?? לקבוע כמה ירוויח אדם? מי ירצה להתאמץ במציאות כזו?
6
האם אוניברסטאות צריכות להיות ממומנות מכספי המדינה?
במקום לממן את האוניברסיטאות אפשר להציע לסטודנטים מלגות בצורת הלוואה, שלאחר הלימודים, כאשר יעבדו, יצטרכו להחזיר אותה.
כן. כך כל אחד יכול לזכות להשכלה גבוהה ולממש את עצמו בקריירה שיבחר.
לא נראה לי. כל אוניברסיטה צריכה לממן את עצמה בעזרת שכר הלימוד.
בעיקרון כן, המדינה צריכה לממן את האוניברסיטאות, אבל אפשר להציע ששכר הלימוד לתארים מתקדמים או רוחיים במיוחד, יהיה גבוה קצת יותר
7
לדעתך, האם המדינה צריכה לתת קצבאות ילדים גבוהות למשפחות מרובות ילדים?
במקום קצבאות, המדינה יכולה לחסוך את הכסף ולתת לכל אדם שהגיע לגיל 18 סכום קטן כדי להתחיל חיים עצמאיים.
הקצבאות נחוצות, אך אם המדינה מתקשה לשלם אותן אפשר להקטין אותן.
ממש לא! שכל אחד יחשוב מראש כמה ילדים הוא יכול לכלכל, זו לא אחריות המדינה.
בוודאי, בסופו של דבר זה מאפשר להורים להאכיל את ילדיהם ולתת להם דברים בסיסיים כמו חינוך ורפואה.
8
האם מכרזים לטובת קבוצות באוכלוסייה (לדוגמה, מכרזים לטובת מיעוטים אתניים) הם צודקים?
רצוי שלא, אלא אם כן מדובר במקרה של אפליה קיצונית.
אפשר לעשות זאת מדי פעם בפעם.
כן, זה מאפשר שוויון הזדמנויות לאוכלוסיות מוחלשות
לא, צריך להתקבל לעבודה לפי מידת הכישרון
9
שנים רבות חסכת, ועכשיו את/ה יכול/ה לקנות דירה נוספת! את/ה מגלה שהמס על דירה שנייה הוא גבוה מאוד. מה דעתך?
זה לא בסדר. למה מפלים אותי במס גבוה? אז מה אם כבר יש לי דירה, עבדתי קשה, ושילמתי הרבה מיסים בדרך, כדי להרוויח את הכסף שלי.
זה אכן הוגן. להרבה אנשים אין דירה אחת, אם לי יש אפשרות לשתי דירות לפחות אשלם על כך מס
הגיוני לגבות מס, אך צריך לחשוב היטב על מי מטילים אותו. מוגזם לקבוע שכל מי שבבעלותו שתי דירות ישלם מס.
לדעתי, המס עצמו מוצדק, אך יש להקטין אותו במידה ניכרת.
השאלונים באתר נבנים על ידי גולשי האתר, במידה וראיתם שאלון בעייתי אנא דווחו עליו ונסירו
דיווח על שאלון בעייתי