עבודות וסיכומים ראשי | עבודות בספרות | עבודות בתנ"ך | עבודות באנגלית | עבודות בהיסטוריה | עבודות במדעים | עבודות בספורט





בעל זבוב


 

שאלות לעבודה על ספר הקריאה :

.1 סכם על תולדות חייו של הסופר.
.2 כתוב את תוכן היצירה, ותמצת כל אחד מהפרקים.
.3 מבנה היצירה : פתיחה, גוף, סיום )האם מפתיע או לא?( והקשר
ביניהם. אמצעים אומנותיים בולטים ביצירה.
.4 מיהו המספר ביצירה )מספר יודע כל, מספר עד, אחת הדמויות
ביצירה?(, תאר את תפקידו ביצירה, והוכח מתוך היצירה.
.5 מהו הנושא המרכזי או הבעיה המרכזית ביצירה? מהו המסר אותו
רוצה המספר להעביר ביצירה.
.6 אפיין את הדמות הראשית ביצירה.
.7 אפיין שלוש מהדמויות המשניות.
.8 מה מצא חן בעיניך במיוחד או לא מצא חן בעיניך ביצירה?

 

.1 תולדות חייו ויצירתו של הסופר ויליאם גולדינג.

ויליאם גולדינג נולד בקורנוול, דרום מערב אנגליה, ב-.1911
בילדותו פרצה מלחמת העולם והוא הושפע ממנה רבות. ב-1933 סיים את
לימודי התואר באנגלית - באוניברסיטת אוקספורד ונעשה מורה.
ב-1940 התנדב לצי המלכותי, הגיע לדרגת סרן והשתתף בנחיתת בעלות
הברית בנורמנדיה. ב-,1945 עם סיום מלחמת העולם ה-2 עזב את הצי,
ועבר ללמד בבי"ס ספר פרטי לנערים בדרום אנגליה. ב-1954 הוציא
לאור את ספרו הראשון "בעל זבוב". ב-1962 פרש מהוראה ומאז הוא
מייחד את זמנו לכתיבה. הוא כתב רומנים אחדים, כמה מסות ומחזה
אחד. ב-1984 זכה בפרס נובל לספרות.
הספרים שקרא בילדותו )ביניהם מסעות גוליבר, רובינזון קרוזו, אי
האלמוגים וטרזן(, והמלחמות שחווה השפיעו רבות על כתיבתו. ובנוסף
גם הניסיון שצבר בתפקידו כמורה, עזר לו לתאר באמינות את שפתם,
תחושותיהם וחוויותיהם של נערים.

)דליה רוזנבלום, בעל זבוב, ע"מ ,7 הוצאת מחברות לספרות, (1993

 

.2 תוכן היצירה ותמצות הפרקים

תוכן
הסיפור מספר את הרפתקאות חבורת נערים שמטוסם נחת נחיתת אונס על
אי בודד. הטייס - המבוגר היחידי מת ונשארו רק הילדים לבדם. הם
מנסים להתרגל לרעיון, בוחרים מנהיג ומנסים להחליט מה לעשות. אלא
שמטבעם הם מחליטים הרבה החלטות אך לא ממשים את החלטותיהם
ברצינות ומבזבזים את הימים בהתלבטויות ובשחייה. לקראת סוף
הסיפור מתגלים חילוקי דעות רבים בין ראלף המנהיג הראשון
והמתורבת לבין ג'ק הפראי. ג'ק מתגלה כבעל כושר מנהיגות מעולה
ועולה על ראלף בכושר השכנוע שלו, וכך אט אט עוברים הילדים
ממחנהו של ראלף למחנהו של ג'ק והופכים לפראים. בסוף הסיפור
יוצאת החבורה למרדף מטורף אחרי ראלף במטרה להרגו, אך ראלף ניצל
בזכות אנייה בריטית המגיעה בדיוק בזמן, והחבורה מוחזרת חזרה
הביתה.


תמצית הפרקים
פרק ראשון
החבורה נוחתת נחיתת אונס על האי. הטייס מת! ראשונים חוזרים
לעצמם ראלף וחזרזיר ואלה קוראים לשאר החבורה בעזרת קונכייה
גדולה שראלף מצא בלגונה. מהר מאוד מגיעים רבים מהניצולים
וביניהם גם חברי מקהלה ובראשם ג'ק מרידיו המבוגר יותר.
החבורה מבינה שייקח זמן רב עד שיצילו אותם והם מחליטים בינתיים
להתארגן. ג'ק קופץ מיד ואומר שעליו להיות המנהיג, אך השאר רוצים
להצביע, ובהצבעה דווקא זוכה ראלף - בעל הקונכייה.
החלטתו הראשונה של ראלף הייתה לברר אם זהו אי או לא. לשם כך הוא
לוקח איתו את סיימון וג'ק ועולה איתם לראש ההר הגבוה )בהשאירו
מאחורה את חזרזיר לשמור על האחרים(. למעלה הם מבחינים בנופו
היפה של המקום שלצערם הרב הוא אכן אי, והם חוזרים חזרה ללגונה.

פרק שני
ראלף, ג'ק וסיימון חזרו מראש ההר, כדי לספר את הבשורות הרעות,
שהם אכן על אי וייקח זמן רב עד שיצילו אותם. ראלף מתחיל לחשוב
על צעדיהם הרבים. הוא מעלה הצעה להקים מדורה על ראש ההר, ולפני
שסיים את דבריו, עולה כל החבורה לראש ההר ומדליקה מדורה לא
שימושית וללא פיקוח שמהר מאד גורמת לדליקה )שיכול להיות שאחד
הזאטוטים מלכד בתוכה(.


פרק שלישי
)מספר ימים אחר-כך(
פרק זה מתאר את מצבם הלא כל-כך טוב של הילדים: ג'ק וציידיו לא
מצליחים לצוד דבר, ראלף וסיימון ננטשו לבדם לתקן את הסוכות
הרעועות וכל השאר נמצאים בלגונה משחקים ושוחים כל היום ובלילה
מפחדים מפני נחש איום או חיה מפלצתית. הפרק מסתיים בתיאור פינתו
הסודית של סיימון.

פרק רביעי
ראלף מחליט על דרך פעולה חדשה לתפיסת חזיר: לכתר אותו ולתפוס
אותו, והוא אכן מצליח. אבל תפיסת החזיר הייתה כרוחה בנטישת
מדורת האיתות ודווקא ביום שבו עברה אנייה באופק. ראלף וחזרזיר
כעסו מאד. אך ג'ק התנצל וכולם אכלו מהחזיר והכל נסלח. לאחר
האוכל החליט ראלף לכנס אסיפה.

פרק חמישי
ראלף מבין שהמצב ממשיך להידרדר והוא מכנס אסיפה. גם זו כמו
האחרות לא מצליחה, כי כולם עושים צחוק מכל העניין. ראלף מעלה
באסיפה את הנושאים:
.1 איתות האש.
.2 הבאת מים בקליפות אגוז.
.3 המפלצת שכולם פחדו ממנה.
.4 הזיהום של האי.
.5 בניית הסוכות.
הבעיות העיקריות היו המפלצת ואיתות האש, אך לראלף הייתה גם
בעיית אי-ציות - אף אחד לא התייחס אליו ברצינות והוא חשב
להתפטר. הדבר היחיד ששינה את דעתו היה המחשבה שאם יתפטר יתפוס
ג'ק את מקומו ואז הם אף פעם לא יצאו מהאי.


פרק שישי
על האי נוחת צנחן. התאומים, אריק וסם, שראו אותו בלילה חשבו
שהוא המפלצת והזעיקו את כולם. באסיפה הוחלט לצאת ולצוד את
המפלצת. וכך יצאו המבוגרים לציד, בהשאירם את "הזאטוטים" מאחור.

פרק שביעי
ראלף, ג'ק והציידים יצאו לסיבוב ארוך סביב האי בניסיון למצוא
ולהרוג את המפלצת. הם הולכים דרך ארוכה שלוקחת כל היום. במהלך
החיפוש החבורה נתקלת בחזיר בר. החזיר פוצע את ג'ק ואז מוכיח
ראלף את גבורתו ופוגע בחזיר עם הרומח ישר בחרטום. החזיר המשיך
וברח והחבורה המשיכה לאיטה בדרך אל ההר וחזרה אל המחנה. במהלך
הצעדה פורצים ויכוחים רבים בין ג'ק וראלף - ג'ק רוצה לתפוס את
המפלצת, וכיון שראלף מתנגד הוא קורא לו פחדן. לבסוף הוחלט
להמשיך להר, ורק אז לחזור למחנה. על ההר להפתעתם הם רואים את
"המפלצת" כשהיא עוד ישנה.

פרק שמיני
האסיפה שכונסה גילתה חילוקי דעות רבים בין ג'ק וראלף. ג'ק מנסה
להוריד את ראלף מהשלטון וכשהוא לא מצליח הוא והציידים נוטשים את
החבורה. מאוחר יותר צדים הציידים חזיר גדול והם עושים מסיבה
גדולה שאליה הם מזמינים את כולם.
סיימון נשאר מאחור ליד ראש החזיר )את ראש החזיר השאירו הציידים
כמנחה למפלצת(. הוא הוזה וחושב שראש החזיר מדבר אליו ואומר לו
שחסר לו בורג, שהוא צריך לשכוח מראש החזיר ולחזור לחבריו. לבסוף
סיימון מתעלף.


פרק תשיעי
סיימון התעורר והתחיל ללכת. במהרה נתקל בגופה של אדם שהסתבכה
בעצים. הוא הקיא מרוב גועל, אך הצליח לשחררה. הוא הבין שזו
הייתה כנראה המפלצת ושכבר אין ממה לפחד והלך לספר לשאר. אך
כשסיימון הגיע הייתה המסיבה בשיאה, ובגלל שסיימון הגיע בהתגנבות
בחושך, התנפלו עליו כולם עם אלות ורומחים והרגו אותו. טרם מותו
הספיק, ברגעיו האחרונים, הצליח לצרוח על גוית הצנחן שבהר שגילה.

פרק עשירי
חוץ מחזריר וראלף איש כנראה לא שמע את קריאתו של סיימון, וגם הם
לא הבינו את משמעותה והמשיכו לפחד מהמפלצת.
במחנה של ראלף נותרו 4 מבוגרים : ראלף, חזרזיר, סם ואריק,
והזאטוטים. כל השאר עבור למחנה של ג'ק. ראלף והאחרים החליטו
להדליק מדורה רק בשעות היום )להציתה כל בוקר מחדש(.
דווקא אז באמצע הלילה תקפו אותם החבורה של ג'ק ולאחר הפעולה
האלימה, התגלה להם שמשקפיו של חזרזיר נלקחו - מעכשיו לא יוכלו
להצית אש.

פרק אחד-עשר
ראלף, חזרזיר, סם ואריק החליטו ללכת למחנהו של ג'ק ולנסות לשכנע
אותו להחזיר את המשקפיים. ג'ק לא הסכים, הוא ציווה לקשור את סם
ואריק וערך דו-קרב חרבות קצר עם ראלף. במהלך הקרב שיחרר רוג'ר
סלע ענק שהתגלגל והעיף את חזרזיר מהצוק למותו. בינתיים פגע ג'ק
בראלף עם חוד החנית, אך ראלף למרות פצעיו הספיק לברוח.
סם ואריק נשארו קשורים, אולם אחרי עינויים קלים הצטרפו לשבט
הפראים של ג'ק.


פרק שנים-עשר
ראלף היה פצוע ועייף. הוא לא ידע אם רודפים אחריו או לא ולכן
התחבא בשיחים בקרבת מקום. מאוחר יותר הבחין בתצפיותיו שהשומרים
על המחנה הם סם ואריק, ולכן התקרב לדבר איתם. הם לא תקפו אותו,
אך הזהירו אותו שמחר עורכים ציד - עליו! הוא אמר להם שהוא יתחבא
בשיחים שבקרבת השבט, כי ג'ק והאחרים לא יחשבו לחפש כל-כך קרב.
למחרת נתגלה הסוד. ג'ק ורוג'ר הציתו אש כדי להבריח את ראלף
ממחבואו. ראלף נמלט על נפשו, ברח והתחבא ושוב ברח ושוב התחבא,
עד שהגיע לחוף ופתאום עמד מולו קצין בריטי! מיד הגיעו כולם והם
העלו אותם על אנייה הביתה.


.3מבנה היצירה : פתיחה, גוף )האם הוא מפתיע או לא?( והקשר
ביניהם, אמצעים אומנותיים בולטים ביצירה.

עלילת הספור בנויה כסיפור מתח, הנקרא "בנשימה אחת" ע"י הקורא.
הוא דומה באופיו לסיפורים אחרים כגון : "אי האלמוגים", "אי
המטמון" ואחרים, המכילים אלמנטים דומים : חבורה הנקלעת על
אי-בודד, בלי אפשרות להזעיק עזרה, רק לחכות ולנסות לשרוד. אך
הסיפור שונה, כי קיימת בו מגמה של התדרדרות בשליטה העצמית של
החבורה - הם הופכים מבני אדם מתורבתים לפראי אדם. השינוי מרתק
את הקורא, והוא מובל בזהירות אל השיא )שרפת האי(, ובבת אחת המתח
נקטע בפתאומיות בסיום המפתיע והלא צפוי שבהופעת הקצין הבריטי עם
אנייתו.
אמצעי אומנותי בולט בסיפור קיים בהבדלה בין המישור וההר. ההצלה
הראשונה )מהמטוס( מתרחשת במישור, במישור מנסים לשמור על התקנות,
על שפיות הדעת, על דמוקרטיה, על מותר האדם. במישור מנסים לחשוב
בהיגיון ובתבונה. במישור מצויים המים המטהרים והמנקים.
ואילו בהר ישנם מרדפי ציד, תאוות הבשר, פורקן יצרים, התאכזרות,
הפקר מוחלט ומוות. התנועה בין המישור וההר, היא התנועה בין האדם
המתורבת לחיה הפראית, בין הטוב והרשע, בין צרה להצלה.


.4 מיהו המספר ביצירה )מספר יודע כל, מספר עד, אחת הדמויות
ביצירה?(, תאר את תפקידו ביצירה, והוכח מתוך היצירה.

המספר ביצירה הוא מספר יודע כל. הוא בוחר שלא לספר את הסיפור
מנקודת התצפית של כל אחת מהדמויות, אלא מנקודת התצפית של מי
שצופה בכל הדמויות, בכל ההתרחשויות, כל הזמן. לכאורה מוסר המספר
את הפרטים כהווים ואינו מתערב בהערות של מוסר השכל או הסברים על
הדמויות או על האירועים. לכאורה הוא אינו מפנה את תשומת לבו של
הקורא לזוועות שהוא מתאר, ואין גם שום רמז לדעתו על האירועים,
שעליהם הוא מדווח בדקדקנות רבה כל-כך. אבל כאמור, רק לכאורה,
שכן המספר הוא מי שבוחר אילו חלקים מהתמונה הכללית הוא יתאר,
והוא גם קובע את סדר מסירת הדברים. באופן כזה הוא מכוון את
תשומת לבו של הקורא לדברים שהוא רוצה להדגיש. למחבר יש מספר
תחבולות להדגשות.
תחבולה אחת היא השימוש בשיטת המבע המשולב. בשיטה זו הוא יוצר
קשר בלתי אמצעי בין הקורא ובין הדמויות. הוא כאילו מחלק את
נקודת התצפית שלו עם הקורא, ומוסר לו אינפורמציה נוספת בקשר
לדמויות. לכל אורך הספר ניתן לראות כיצד המספר משתמש בשיטה זו
ומשלב את קולו עם קולה של הדמות, וכך הוא מוסר לקורא, בדיבור
עקיף, את מה שנמצא בתודעתה של אותה דמות.

לדוגמא :
כשראלף וג'ק עולים על ההר בחשכה לחפש את המפלצת, כותב המספר :
"ראלף נמלא רוגז. ג'ק הוא האשם בכל זה." )ע"מ .(122
ניתן לראות שהמשפט הראשון הוא של המספר )גוף שלישי(, המתאר את
רגשותיו של ראלף. ואילו המשפט השני הוא של ראלף )גוף ראשון(,
המתאר את מחשבותיו שלו.
בתיאור המאורעות, נוקט המספר בתחבולה נוספת, על מנת להעצים את
השפעתם על הקורא. המספר מספר את המאורעות בצורה אובייקטיבית,
בלי לנקוט שום עמדה. הוא אינו מעיר הערות מפורשות על מה שקורה,
אלא מתאר את האירוע במעין ריחוק, לא חשוב כמה מזעזע או כמה נורא
המאורע.
לדוגמא - תיאור מותו של חזרזיר :
"חזרזיר נפל לעומק ארבעים רגל ונחת על גבו על פני הסלע האדום
הרבוע ששבים. ראשו נבקע וחומר אפור ניגר מתוכו והאדים. גפיו של
חזרזיר פרכסו מעט, כגפי חזיר לאחר קטילתו." )ע"מ (184
התיאור הוא תיאור מדעי, ישיר ופשוט, רק עובדות, בלי דעה אישית
ובלי צער. ובכל זאת הרושם שמעורר תיאור מותו של חזרזיר הוא
מזעזע, והוא נובע בדיוק מאותו ריחוק. המספר בוחר לו אילו עובדות
לדווח ומניח להן לדבר בעד עצמן.


.5 מהו הנושא המרכזי ביצירה? מהו המסר אותו רוצה המספר להעביר
ביצירה.

הנושא המרכזי של הסיפור הוא היצר הרע שקיים באדם מנעוריו. בעל
זבוב נכתב בשנות החמישים, תקופה של אכזבה ושל פסימיזם מפוכח -
אחרי השפל הכלכלי של שנות השלושים, התפוררותה של האימפריה
הבריטית, היחלשות כוחה של הדת, ושתי מלחמות עולם, ששיא
זוועותיהן היה במחנות הריכוז ובהטלת הפצצות על הירושימה ונגסקי.
הספר אינו מתמקד בפסיכולוגיה של היחיד או בתהליכים העוברים עליו
בנסיבות מסוימות. אלה משמשים לבחינת הטבע האנושי ויצריו הקמאיים
והאנוכיים של האדם. קבוצת נערים, הנקלעת לאי בודד, מאבדת את
אחיזתה במורשת התרבות, וההתדרדרות לחיי פרא היא בלתי נמנעת.
תהליך האבולוציה של המין האנושי מתהפך, והנערים פושטים את
מחלצות התרבות, ונותרים עם יצריהם הבסיסיים, שאינם אלא פראות
רצחנית.
הרוע הבסיסי של הדמויות נחשף בתהליך הדרגתי. בתחילה מנסים
הנערים, בהנהגתו של ראלף, להקים חברה דמוקרטית נאורה. התרבות
שממנה באו עדיין מרסנת את ניצני האלימות שכבר החלו לבצבץ. ג'ק
אמנם רוצה תקנות, אבל רק כדי שיוכל להעניש את מי ששיפר אותן.
בהמשך ג'ק מתמרד נגד התקנות, הוא זונח את אמות המידה של חברת
התרבות, ונעשה מנהיג שבטי אכזרי המשליט אימה ופחד על אנשיו.
לנערים יש ברירה, והם בוחרים בחיי הפרא. היחיד שאינו נוטל חלק
בחיי הפראות הוא סיימון, וסופו שהוא נרצח בידי אלה שרצה להצילם
מציפורני הפחד, באמצעות האמת שהשיג בעמל רב כל-כך.

.6 אפיין את הדמות הראשית ביצירה.

ראלף הוא הדמות המרכזית ביצירה, וכמעט כל האירועים והתיאורים
נמסרים דרך עיניו או נרשמים כאילו נלקחו מתודעתו. הוא כבן ,12
נאה למראה, בהיר שיער וחסון, אבל למרות זאת יש לו מעין רכות
ורגישות פנימית. כושר המנהיגות הטבעי שלו ניכר מההתחלה, כשהוא
בולט לעומת שאר הנערים בקומתו ובחזותו.
לאחר שראלף נהפך למנהיג, מתגלים לקורא תכונות נוספות באישיותו :
הוא טוב-לב, שקול והגון, ויש לו כושר דיבור ונאום. הוא לוקח את
התפקיד בכובד ראש, דואג לכולם, נותן עדיפות לדברים החשובים באמת
)כגון הצלה ומחסה( על פני משחקים.
ראלף לומד להעריך את חזרזיר ואף נסמך עליו במנהיגותו, משום
שחזרזיר אינטליגנטי ממנו, ורואה דברים מסוימים בצורה שונה.
עם הזמן ראלף צובר ניסיון בעימותים ובשיחות עם האחרים, ולומד מה
הוא יכול להשיג מכל אחד, אולם הדמוקרטיות, ההגינות והניסיון לא
עוזרים לו, וכל הילדים עוברים למחנהו של ג'ק.


.7 אפיין שלוש מהדמויות המשניות.

ג'ק מרידיו
ג'ק מופיע לראשונה בראש קבוצת נערי המקהלה, שאותם הוא מצעיד
בשני טורים, כאילו היה מפקד בצבא. הוא עוטה גלימה שחורה, ולראשו
כיפה שחורה, ונראה כהיפוכו הגמור של ראלף הבהיר והחסון. הוא גבה
קומה, כחוש וגרום, בעל שיער אדמוני. פניו מעוכות ומנומשות
וכעורות, בלא שיהיו מטופשות.
ג'ק תובע את תפקיד המנהיג כבר בהתחלה, ונערי המקהלה מצביעים
בעדו רק מתוך צייתנות. הוא עושה כל שביכולתו כדי לערער על
מנהיגותו של ראלף ועל שלטון החוק שמייצגת הקונכייה.
ג'ק הוא שחצן, יהיר, חסר אחריות ואינו מתחשב באחרים. אין בו שמץ
של רחמים או טוב-לב. הוא רוצה להיחשב כמבוגר ודורש שיקראו לו
בשם משפחתו. הוא נוטר טינה לחזרזיר בשל נחיתותו הגופנית ובשל
היותו האינטלקטואל שבחבורה )הדבר מתבטא בהכאות ובהעלבות חוזרות
ונשנות(.
הוא צמא שלטון וחייב לשלוט בכל מחיר, אבל יש לו מגבלות רבות
שלוקח לו זמן להתגבר עליהן. מצד שני יש לו ייצר הישרדות חזק,
הוא הראשון שחושב על השימוש במשקפיו של חזרזיר להבערת אש, והוא
זה שעומד בראש הציידים כשהם יוצאים לצוד חזירים.
כשהוא זוכה לבסוף בשלטון, הוא מקיף את עצמו בגינוני טקס. הוא
מנצל לרעה את הכוח שבידיו ומשתמש בו בשרירותיות בלי לחפש לכך
שום צידוק. הוא מבסס את שלטונו על פחד ותובע מבני שבטו ציות
מוחלט.
לג'ק אין שום רגשי אשמה על מה שעולל, אלא להפך, הוא משתמש
במעלליו ואף באנשים שרצח בדם קר להבהרת כוונותיו ולביסוס
שלטונו.

חזרזיר
"חזרזיר" הוא כנוי גנאי, שכאופייני לחברת ילדים, דבק בנער השמן
ולבסוף הפך לשמו. חזרזיר ניחן בכל המגרעות החיצוניות האפשריות.
הוא נמוך קומה, בעל עור חיוור, שערו אינו צומח כלל כמו אצל שאר
הילדים. יש לו קוצר ראיה חריף במיוחד והוא גם סובל מקצרת קשה.
כל פעולה פיסית קשה עליו, או אולי הוא רק הורגל לחשוב כך כתוצאה
מהגנת היתר והאיסורים הרבים שהרעיפה עליו דודתו. הוא שמן מאד
וגרגרן מטבעו.
אולם הוא ניחן בשכל חריף המפצה במעט על כל מגרעותיו הנ"ל. נוצרת
האשליה כאילו חזרזיר בעצם מבוגר משאר הילדים בראיית עולמו,
בתודעתו המוסרית וכדומה. בפועל חזרזיר הוא דמות דיוקנו של
האינטלקטואל המנוון והאגואיסטי המרוכז בעצמו והחסר יכולת פעולה
ותגובה, כאשר הוא מנותק מעולמו המוגן והמוכר.

סיימון
סיימון מגלם בדמותו את הקדוש הנוצרי. הוא עוזר לנזקקים, ומגן על
החלשים. הוא הנער היחיד על האי שהתנהגותו היא בלתי אנוכית
לגמרי, החל בבניית הסוכות וכלה בזחילה שלו מתוך היער לתוך מעגל
הפראים. לחוזים, לנביאים ולקדושים רבים היו התקפים של עילפון
והזיות, וחוויית החזון הגדולה ביותר של סיימון היא שיחתו עם
בעל-זבוב. הוא מת כקדוש מעונה, בנסותו להביא לרוצחיו את האמת
המרגיעה שגילה.
סיימון הוא נער צנום וערני, שעיניו ניבטות מתחת לסכך ששל שיער
חלק, שחור ונוקשה ושמוט על המצח. עיניו נוצצות כל-כך, עד שניתן
בטעות לחשוב שהוא נער עליז ושובב. הוא נוטה להתעלפויות, אבל שלא
כחזרזיר, המנצל את בריאותו הרופפת כדי להתחמק מעבודה, סיימון
נחוש בדעתו לא להניח לחולשתו להכריע אותו. כוח הרצון שלו גדול
משל כל אחד אחר, אפילו משל ג'ק, ושלא כג'ק הוא מנצל אותו למטרות
חיוביות ומועילות.
סיימון הוא ילד החי בהרמוניה עם הטבע. הוא לא מפחד מהטבע,
מהמפלצת הנוראית. הוא אוהב להלך ביער, אפילו בערב, והוא אף מצא
לעצמו פינה סודית שם הוא שוקע בהרהורים. אפילו מותו מתואר
כהלוויה של הטבע כשהוא נסחף על גלי הגאות.


.8 מה מצא חן בעיניך במיוחד או לא מצא חן בעיניך ביצירה?

אני אהבתי מאד את הסיפור, כי הוא בנוסח "אי האלמוגים", סיפור של
הישרדות על אי בודד, ללא מבוגרים, סיפור מלא בפעילות וללא
תיאורים רגשניים מיותרים. במיוחד מצא חן בעיני איך שראלף לא היה
המנהיג המושלם, ובכל זאת הצליח להתגבר על מגבלותיו ולחשוב על
הדברים הנכונים לעשות.

אני לא אהבתי את הקטעים שמספרים על האכזריות המוגזמת של ג'ק
ורוג'ר. קטעים אלה לדעתי הם לא מציאותיים או הגיוניים. מדובר
כאן על ילדים בני ,12 וכבר הם הורגים אחד את השני, בלי אפילו
להתחרט.




עוד פרטים על העבודה\ סיכום :
שולח: י
מתאים לכיתה: י
מקצוע: ספרות
אם אהבתם את העבודה\סיכום תנו לו לייק ושתפו






:עוד עבודות וסיכומים באותו מקצוע שבחרתם , תוכלו לקחת השראה ושורות לכתיבה גם מהן
יומן קריאה קצר - הזקן והים
יומן קריאה קצר - הזקן והים
סיכום חזרה למיבחן בגיאוגרפיה
סיכום חזרה למיבחן בגיאוגרפיה
עבודה על החטא ועונשו
עבודה על החטא ועונשו
מסיסות חומרים
מסיסות חומרים
אנטיגונה
אנטיגונה
התפסן בשדה השיפון
התפסן בשדה השיפון
סיכום על ישו
סיכום על ישו
סיכומים בספרות- שירים
סיכומים בספרות- שירים
אמצעים אומנותיים
אמצעים אומנותיים
סיכום על הבלדה
סיכום על הבלדה

** שימו לב אנו נגד העתקת עבודות , מאגר העבודות הוא בשביל לראות עבודות אחרות לרפרנס ואולי לקחת מעט מידע פה ושם אבל אסור להעתיק עבודה שלמה**
כמו כן העבודות נשלחות על ידי הגולשים ואין לנו אפשרות לבדוק את אמינותן של כל העבודות לכן מומלץ לבחון את אמיתות המידע במקורות נוספים באינטרנט
מקווים שהפינה מאגר העבודות וגם סיכומים עזרו לכם להתכונן למבחנים להתכונן לבגרות או לחסוך כסף של מורה פרטי או מורים פרטיים במקצועות השונים , בהצלחה בלימודים

עוד קטגוריות של עבודות מוכנות וסיכומים שאולי תרצו לראות
עבודות בספרות | עבודות בתנ"ך | עבודות באנגלית | עבודות בהיסטוריה | עבודות במדעים | עבודות מוכנות בספורט | עבודות בגיאוגרפיה








© כל הזכויות שמורות יויו אתר משחקים ופנאי לילדים ונוער 2019

תפריט טקסט : משחקים | בדיחות | משחקי בנות | סרטונים | ארץ עיר אונליין | פאזלים | דפי צביעה אונליין | חידות | תמונות מגניבות | רקעים | תנך אונליין | משפטים
תקנון | משחקים לאייפון | משחקים לפלאפון | הכנה לכיתה א | קניות | תשבצים | תשובות לארץ עיר | חגים | עבודות מוכנות | אשליות אופטיות | כלים שימושיים | תמונות מצחיקות
משחקים אונליין | שאלונים | מדריכים | ברכות בעברית | משחקים חינם | אתרים לילדים | משחקים יפים | משחקים חדשים | טריוויה | דפי צביעה | תפזורות | יצירה לילדים | היומן של יויו