עבודות וסיכומים ראשי | עבודות בספרות | עבודות בתנ"ך | עבודות באנגלית | עבודות בהיסטוריה | עבודות במדעים | עבודות בספורט





עבודה בספרות מחצית ב׳³ כיתה ז


 






משימת הערכה בספרות מגישים ג€‹: איליי פרנקלין, ליאור גוברמן ,איתן


סוסנר, בן פרדוארו


נושא העבודהג€‹ :ג€‹ ג€‹הבלדות - בת הרב , בת הרב ואמה, מאת שאול טשרניחובסקי


י ייג€‹מוגש לג€‹ : טלי מי-טל


כיתהג€‹ : ז'1 , בית ספר שמעוני בתאריךג€‹ : 19.5.19






 






תוכן עניינים


שער ג€‹ ............................................................ עמוד 1 תוכן ענייניםג€‹ ................................................. עמוד 2 שאלה 1 ג€‹ ....................................................... עמוד 3 שאלה 2 ............................. ...........................עמוד 3 שאלהג€‹ 3 .........................................................עמוד 3 שאלהג€‹ 4 ..........................................................עמוד 4 שאלהג€‹ 5 ........................................................עמודים 5-6 שאלהג€‹ 6 .................................... ...................עמודים 6-7


רפלקציהג€‹ - ג€‹ ג€‹)עמודים 8-11(


אילייג€‹ .................................... ................... עמוד 8 ליאור ג€‹.................................... ...................עמוד 9 בן ג€‹.......................................... ...................עמוד 10 איתן..ג€‹.................................... ...................עמוד 11






 






תוכן העבודה


1 ( מהי ׳´ג€‹בלדהג€‹׳´ג€‹ ג€‹-


שיר , רוב הבלדות חוברו בימי הביניים , הבלדה כתובה בשפה גבוהה, הבלדות הועברו מפה לאוזן כדי שאנשים יזכרו את השיר . ניתן למצוא חזרות רבות , ושימוש בחרוזים כדי לזכור . בדרך כלל ניתן למצוא בבלדה דו-שיח בין שתי הדמויות המרכזיות שמספרות את סיפור הבלדה .


2 (ג€‹ ג€‹מהן ׳´ג€‹בלדות סקוטיותג€‹׳´ -


בלדות סקוטיות הן בלדות שראשיתן במאה ה - 13 , אשר התפתחו בממלכת סקוטלנד וחוברו באיטליה , צרפת , צפון אירופה. בבלדות העממיות מופיעות בדרך כלל ערכים של : אהבה , צניעות ורדיפת אמת . האדם שסביבו בדרך כלל מתרחשות הבלדה היא סביב האביר , שנעשה לו עוול קשה שכרוך בבגידה או ברצח , הבלדה מתפתחת לרוב באמצעות דיאלוג .


3 ( מהן ׳´ג€‹בלדות עממיותג€‹׳´ - גם לאחר תקופת הבלדות הסקוטיות נכתבו בלדות רבות על ידי


משוררים רבים, חלקן דומות יותר לבלדות הסקוטיות וחלקן פחות.


בתקופה הרומנטית, תחילת המאה ה-19, החלו לאסוף ולהעלות על הכתב בספרים את הבלדות. במקביל המשיכו להיכתב בלדות ספרותיות ובלדות עממיות. הבלדות קיימות גם בימינו וישנם שירים מודרניים הכתובים בסגנון זה.






 






4 ( ג€‹כתיבת בלדה


תגיד לי, האם שמעת על הכדורגלן מברזיל? ײ·גײ¸דל הוא בעוני עם משפחתו, וישנו הם לצד השביל. חלום גדול לו היה, להיות הכדורגלן הגדול מכולם, ואת אמו ואחיו אולי, יצליח לחלץ ממר גורלם.


לא, איני שמעתי על הכדורגלן, אנא ספר לי, אני לשמוע מעוניין. ספר לי, מדוע מר גורלם? הרי, אותו כדורגלן הוא ודאי מפורסם.


כיום הוא מפורסם, בעבר, חי חיים עלובים. אמו הייתה עיוורת, ראתה רק ײ°שחור, ואחיו היו רעבים. ײ·חיוײ¼ הם חיים רגילים עד שאביו ברח למרחקים, וגם כיום, לאחר עשרים ושלוש שנים, לו הם עוד מחכים.


אנא, המשך את הסיפור. השיעור עוד מעט מתחיל ואיני רוצה שהמורה תסמן לי איחור. איך בסופו של דבר נהיה הוא מפורסם? איך כעת הוא ידוע בעולם?


הכדורגלן הצטיין בקבוצת הנערים, ואמו החליטה לאסוף פרוטה לפרוטה ולשלחו למרחקים.






 






חלום גדול לו היה, להיות הכדורגלן הגדול מכולם, ואת אמו ואחיו אולי, יצליח לחלץ ממר גורלם.


האם הצליחה אמו לשלחו למקום אחר בעולם? איך נהיה הוא הכדורגלן הגדול מכולם? לאן שלחה אותו אמו?


הגיע יום בו נסע הכדורגלן ללונדון העיר, הוא שיחק שם בקבוצה קטנה, אותה כמעט איש לא מכיר. באחד מן הימים הגיע איש גדול, מאמן, ובפיו סיגר. "רק את הכדורגלן השחום מברזיל אני רוצה לליגה העליונה" הוא


אמר.


המאמן אמר:"שלושה מיליון סטרלינג לעונה ואתה מחויב לעשרים שנה!" חלום גדול לו היה, להיות הכדורגלן הגדול מכולם. ואת אמו ואחיו, הצליח לחלץ ממר גורלם.






 






ײ¿


5 (ג€‹ ג€‹טבלת השוואה מספר 1






























בת הרב ואמה







בת הרב







קריטריון להשוואה







4 בתים







10 בתים







מספר בתים







4 שורות







7 שורות







מספר שורות בכל בית







בת הרב , אמה , אביר







בת הרב והקוזק







דמויות בבלדה







 



































בת הרב : לספר לאמא שלה על האביר ולרצות להתחתן איתו.


אמא שלה : להתנגד לנישואים


אביר : לפתות את בת הרב







בת הרב : להתאבל אל משפחתה


קוזק : רוצה להתחתן עם בת הרב







תפקיד הדמויות







בת רבנים לעשרים דורות







עברייה יפהפיה







תיאור בת הרב







עיירה יהודיה







עיירה יהודיה







מקום ההתרחשות







החיזורים של האביר ורצונה של האמא שלא יתחתנו







מה שבת הרב עשתה







הנושא בבלדה







האמא לא רוצה שהם יתחתנו







בת הרב לא רוצה לענות לחיזוריו של הקוזק







הדילמה בבלדה







6 (ג€‹ טבלת השוואה מספר 2















הוכחה מהבלדה בת הרב ואמה







הוכחה מהבלדה בת הרב







המאפיין







 








































אהבה-האביר רוצה להינשא לבת הרב והיא רוצה להינשא לו מוות- האם של בת הרב מזהירה אותה שהאביר יהרוג אותה







אהבה- מתבטאת בכך שהקוזק רוצה להינשא לבת הרב מוות- מתבטא בכך שהקוזק יורה בבת הרב והיא מתה







הנושאים בבלדהג€‹: ג€‹אהבהג€‹, מוות







מתח- מדוע האם כל כך מתנגדת לחתונת בת הרב והאביר ומה האביר באמת רוצה טרגדיה- יש מצור והאם חושבת שהאביר רוצה להרוג את בת הרב







מתח- לא ידוע מה יקרה כשהקוזק יחזור מהמלחמה ואם הם באמת יתחתנו טרגדיה- משפחתה של בת הרב מתה ובת הרב גרמה לקוזק לירות בה







האוירה בבלדהג€‹: ג€‹מתחג€‹, טרגיות







"בתי, בתי! אוי ואבוי! אוי לי, ולך אבוי!"







אין חזרות במילים אבל יש חזרה שהאביר רוצה להינשא לה והיא אומרת לא







בבלדה יש חזרות







בת הרב לאמה







בת הרב לקוזק







דיאלוג בין הדמויות







בת הרב







בת הרב







גיבורי הבלדה הם בעיקר אנשי מלוכה כמוג€‹: ג€‹נסיךג€‹, אביר וכדג€‹'.







האם אומרת שהאביר יהרוג אותה







בת הרב מתה







סוף טרגי







 






רפלקציה


איליי-


לי היה כיף לעשות את העבודה , היא הייתה קלה יחסית לשאר וליאור תתקן פה מה שאתה רוצה דחוף






 






ליאור-






 






בן-






 






איתן- 








עוד פרטים על העבודה\ סיכום :
שולח: liorgo
מתאים לכיתה: ז
מקצוע: ספרות
אם אהבתם את העבודה\סיכום תנו לו לייק ושתפו






:עוד עבודות וסיכומים באותו מקצוע שבחרתם , תוכלו לקחת השראה ושורות לכתיבה גם מהן
עבודה בספרות על הספר "מישהו לרוץ איתו" מאת דוד גרוסמן - עבודה בספרות לכיתה י'
עבודה בספרות על הספר
סיכומים לכיתה ה'
סיכומים לכיתה ה'
סיכום על הבלדה
סיכום על הבלדה
שמואל א פרק א סיכום
שמואל א פרק א סיכום
עבודה על אבא גוריו
עבודה על אבא גוריו
נעלי בלט הספר
נעלי בלט הספר
יומן קריאה קצר - התפוז המכני
יומן קריאה קצר - התפוז המכני
רוץ ילד רוץ
רוץ ילד רוץ
אירו או יורו
אירו או יורו
סיכום שמואל א' - יח
סיכום שמואל א' -  יח

** שימו לב אנו נגד העתקת עבודות , מאגר העבודות הוא בשביל לראות עבודות אחרות לרפרנס ואולי לקחת מעט מידע פה ושם אבל אסור להעתיק עבודה שלמה**
כמו כן העבודות נשלחות על ידי הגולשים ואין לנו אפשרות לבדוק את אמינותן של כל העבודות לכן מומלץ לבחון את אמיתות המידע במקורות נוספים באינטרנט
מקווים שהפינה מאגר העבודות וגם סיכומים עזרו לכם להתכונן למבחנים להתכונן לבגרות או לחסוך כסף של מורה פרטי או מורים פרטיים במקצועות השונים , בהצלחה בלימודים

עוד קטגוריות של עבודות מוכנות וסיכומים שאולי תרצו לראות
עבודות בספרות | עבודות בתנ"ך | עבודות באנגלית | עבודות בהיסטוריה | עבודות במדעים | עבודות מוכנות בספורט | עבודות בגיאוגרפיה








© כל הזכויות שמורות יויו אתר משחקים ופנאי לילדים ונוער 2020

תפריט טקסט : משחקים | בדיחות | משחקי בנות | דפי צביעה | 250 | ארץ עיר אונליין | פאזלים | דפי צביעה אונליין | חידות | תמונות מגניבות | רקעים | תנ"ך אונליין |
משחקים לאייפון | יויופדיה | הכנה לכיתה א | מאגר הידע | תשבצים | תשובות לארץ עיר | חיפוש בתנ"ך | מאגר שמות | אשליות אופטיות | כלים שימושיים |
משחקים אונליין | שאלונים | מדריכים | ברכות בעברית | משחקים חינם | אתרים לילדים | משחקים יפים | משחקים חדשים | טריוויה | איש תלוי | תפזורות |
פתרונות לתשבצים | משחק באבלס | היומן של יויו | תאריכים מיוחדים | חרוזים למילים | מילון עברי אנגלי | משפטים | תמונות מצחיקות | יצירה לילדים | תקנון