עבודות וסיכומים ראשי | עבודות בספרות | עבודות בתנ"ך | עבודות באנגלית | עבודות בהיסטוריה | עבודות במדעים | עבודות בספורט





חזרה למבחן בהיסטוריה בנושא המהפכה הצרפתית והאמריקאית לכיתה י'


חזרה למבחן בהיסטוריה

ג€¢ מאפייני הנאורות
אינדיבידואליזם ג€“ התייחסות לכל אדם כפרט בודד ועצמאי ולא כחלק מחברה כלשהי.
רציונליזם ג€“ האמונה שבכוח התבונה להכיר את המציאות ולהאיר לפני את האדם את הדרך הנכונה לפעול בה.
ספקנות וחילון ג€“ הפקעת תחומי החיים מהכוונתה של הדת. סלידה מאמונות טפלות דתיות וביקורות על הכנסייה.
ידע ג€“ יצירת חברה המבוססת על ידע כללי רחב בתחומים רבים.
קידמה ג€“ אמונה כי האנושות הולכת ומתקדמת לקראת עתיד טוב יותר משהיה בתחום הכלכלי המוסרי חברתי.

ג€¢ 3 הבדלים בין ימי הביניים לעת החדשה
- הניתוק בין הפרדת הדת לבין המדינה לשלטון (לפני זה הכנסייה הייתה שולטת)
- הידע נגיש יותר (לפני כן לא הייתה הפצה של ידע)
- קידמה: פיתחו דברים חדשים כגון תרופות וכו', לפני כן לא היה פיתוח, בעלי מלאכה עבדו ללא פיתוח.

ג€¢ ערך מרכזי של הנאורות
- שיוויון:
במהפכה הצרפתית המהפכנים ביקשו להשיג שיוויון בינם לבין המעמדות הגבוהים שניצלו אותך. רואים זאת גם בסיסמתם ''אחדות, שיוויון, אחווה''.
במהפכה האמריקאית ניתן לראות שהמהפכנים שמו דגש על ערך השיוויון במגילת העצמאות במשפט ''כל בני האדם נבראו שווים''.

ג€¢ בהכרזת העצמאות האמריקאית התבססו בני המושבות על כמה רעיונות מהנאורות, ציין 2
- מטרת המדינה:
ניתן לראות זאת במשפט: ''כדי להבטיח את הזכויות הטבעיות מוקמות בקרב בני האדם ממשלות'' ג€“ ממשפט זה ניתן לראות כי המהפכנים סוברים שמטרת המדינה להבטיח את קיום הזכויות הטבעיות בדיוק כמו שהנאורות סוברת.


- הזכות לחירות:
ניתן לראות זאת במשפט: ''בכל פעם שצורת ממשל הופכת הרסנית ביחס לזכויות אלה, הרי שזכותו של העם לשנותה או לבטלה'' ג€“ ממשפט זה ניתן לראות שאחת הסיבות למרד היא שלמהפכנים לא הייתה חירות שהיא אחת מהזכויות הטבעיות שהם אחד מעקרונות הנאורות.

ג€¢ המעמדות בחברה הצרפתית שלפני המהפכה
- המלך:
הוא כולם וכולם כפופים אליו.
- האצולה והכמורה:
אליהם היו כפופים המעמד השלישי.
- המעמד השלישי [האיכרים והבורגנים]:
עליהם כולם דרכו ואותם כולם ניצלו. עקב המצב הכלכלי החמור בצרפת המעמדות הגבוהים החליטו לערוך אסיפה ולדרוש כסף המעמד השלישי, לאחר מכן המעמד השלישי התמרד והחליט לערוך אסיפה של עצמו שהיא תקבע את החוקים בצרפת. משם הם יצאו למהפכה אלימה, הרגו את המלך, שרפו את בתי העשירים ופרצו את כלא הבסטיליה.

ג€¢ לפניך תמונה, תאר מה בתמונה [מיקום, שם וכו'] והסבר את משמעות הסמלים
סמל משמעות
אחת מרגלי הפסל עומדת על שרשרת שבורה שחרור מכבלי השעבוד
נזר בעל 7 חודים המזדקרים לכל הכיוונים הקרנת החירות ל 7 יבשות תבל
- בתמונה יש פסל ששמו פסל החירות והוא ממוקם באי החירות שבארה''ב





ג€¢ רשום את הסיסמאות שהובילו למרד
- ''אין מיסוי ללא ייצוג'': במהפכה האמריקאית המהפכנים ביקשו להקים מדינה משל עצמם שתהיה מושתת על עקרונות הנאורות.
- ''אחדות, שיוויון, אחווה'': במהפכה הצרפתית המהפכנים רצו לקבל את הזכויות שמגיעות להם ואשר נלקחו מהם ע''י המעמדות הגבוהים (שיוויון, חירות..)
ג€¢ על איזה אירוע מדובר בתמונה? וכיצד החלה בעקבותיו המפכה בפועל?
- האירוע המתואר הוא אסיפת המעמדות כדי לדרוש כסף מהמעמד השלישי. כתוצאה מכך המעמד ה 3 התמרד והחליט לערוך אסיפה משלו שהיא תקבע את החוקים בצרפת ומשם יצאו למהפכה.



המהפכה הצרפתית ג€“ מעמדות:
ג€¢ צרפת במאה ה 18 הייתה תחת שלטון מלוכני, החברה הייתה מחולקת למעמדות והייתה אפליה ברורה כנגד רוב העם ג€“ האיכרים והבורגנים.
בגלל שצרפת נקלעה לקושי כלכלי גדול החליטו המעמדות הגבוהים לעשות אסיפה ולדרוש כסף מהמעמד השלישי.
המעמד השלישי התמרד והחליט לערוך אסיפה משלו שהיא תקבע את החוקים בצרפת ג€“ משם הם יצאו למהפכה אלימה ברחבי צרפת, שרפו ארמונות של עשירים ופרצו את בית הכלא ג€“ הבסטיליה.
◘ תוצאות המלחמה:
המעמדות הכלכליות בוטלו.
בוטלו כל החובות של האיכרים לאדונים שלהם.
כל תושבי צרפת הפכו מנתינים של המלך לאזרחים שווי זכויות.
פורסמה חוקה לצרפת ובה הוחלט שיהיה מלך! [שהעם בוחר בו!]
פורסמה הצהרת זכויות האדם והאזרח.
צרפת הופכת משלטון מלוכני לרפובליקה ג€“ צורת שלטון של דמוקרטיה.

נאורות:
* האדם אחראי לגורלו
* בני האדם שווים ללא קשר למוצאם
* הממשלה צריכה לשרת את אזרחיה



ג€¢ 3 הבדלים בין המהפכה האמריקאית לצרפתית
- הגורם נגדו נאבקו
- היחס של המדינה לדת
- מידת היציבות של המדינה



עוד פרטים על העבודה\ סיכום :
שולח: יויו
מתאים לכיתה: י
מקצוע: היסטוריה
אם אהבתם את העבודה\סיכום תנו לו לייק ושתפו






:עוד עבודות וסיכומים באותו מקצוע שבחרתם , תוכלו לקחת השראה ושורות לכתיבה גם מהן
עבודה על יאנוש קורצ'אק
עבודה על יאנוש קורצ'אק
אקרופוליס
אקרופוליס
יוסף בן מתתיהו
 יוסף בן מתתיהו
הצהרת בלפור
הצהרת בלפור
14 הנקודות של ווילסון
14 הנקודות של ווילסון
מרטין לותר קינג
מרטין לותר קינג
ילדים ובני נוער בשואה
ילדים ובני נוער בשואה
סיכום על התמוטטות האימפריה הרומית ועליית הנצרות
סיכום על התמוטטות האימפריה הרומית ועליית הנצרות
הכנסה/סיכום למבחן בהיסטוריה
הכנסה/סיכום למבחן בהיסטוריה
התמוטטות האימפריה הרומית
התמוטטות האימפריה הרומית

** שימו לב אנו נגד העתקת עבודות , מאגר העבודות הוא בשביל לראות עבודות אחרות לרפרנס ואולי לקחת מעט מידע פה ושם אבל אסור להעתיק עבודה שלמה**
כמו כן העבודות נשלחות על ידי הגולשים ואין לנו אפשרות לבדוק את אמינותן של כל העבודות לכן מומלץ לבחון את אמיתות המידע במקורות נוספים באינטרנט
מקווים שהפינה מאגר העבודות וגם סיכומים עזרו לכם להתכונן למבחנים להתכונן לבגרות או לחסוך כסף של מורה פרטי או מורים פרטיים במקצועות השונים , בהצלחה בלימודים

עוד קטגוריות של עבודות מוכנות וסיכומים שאולי תרצו לראות
עבודות בספרות | עבודות בתנ"ך | עבודות באנגלית | עבודות בהיסטוריה | עבודות במדעים | עבודות מוכנות בספורט | עבודות בגיאוגרפיה








© כל הזכויות שמורות יויו אתר משחקים ופנאי לילדים ונוער 2019

תפריט טקסט : משחקים | בדיחות | משחקי בנות | סרטונים | ארץ עיר אונליין | פאזלים | דפי צביעה אונליין | חידות | תמונות מגניבות | רקעים | קומיקסים | משפטים
תקנון | משחקים לאייפון | משחקים לפלאפון | הכנה לכיתה א | קניות | תשבצים | תשובות לארץ עיר | חגים | עבודות מוכנות | אשליות אופטיות | כלים שימושיים | תמונות מצחיקות
משחקים אונליין | שאלונים | מדריכים | ברכות בעברית | משחקים חינם | אתרים לילדים | משחקים יפים | משחקים חדשים | טריוויה | דפי צביעה | תפזורות | יצירה לילדים | היומן של יויו