עבודות וסיכומים ראשי | עבודות בספרות | עבודות בתנ"ך | עבודות באנגלית | עבודות בהיסטוריה | עבודות במדעים | עבודות בספורט





עבודת חקר במדעים (צריך להוסיף ניסוי+תוצאות ומסקנות)


עבודת חקר- ספיחת חיידקים על ידי הבצל
במשך אלפי שנים בצל הוא מצרך המצוי בכל מטבח ברחבי העולם. יש מגוון סוגים שונים בגדלים ובצורות שונות של בצלים וביניהם השום, בצל הגינה, הנרקיס, השושן, והחצב. בצל הוא ירק מאכל מסוג שום ממשפחת השומיים, הבצל אכיל ובעל טעם חריף. הבצל אוגר מים וחומרי מזון בעונה הגשומה. הוא בעל שורש יבש וגבעולים ירוקים ורכים, הבצל בנוי שכבות-שכבות של גלדים (הגלד הוא למעשה גלגול של עלה, שאיבד את הכלורופיל). בתחתית הבצל ישנו מבנה שטוח המכונה עוגת הבצל, שהוא למעשה גלגול של גבעול. את הבצל על כל סוגיו (אדום, ירוק, לבן) ניתן לאכול כמעט בכל צורה ג€“ מטוגן, חי, מיובש וקלוי.
הבצל מועיל מאוד לבריאות בני האדם, כיום מאות מחקרים מדעיים מאשרים את היתרונות הבריאותיים הרבים של הבצל שהיו ידועים כבר מאות שנים.
אנו בחרנו את הנושא השפעת הטמפרטורה במקום בו עומד הבצל על המסה הסופית של הבצל משום שיש הטוענים שבצל יכול לספוח חיידקים אשר נמצאים באוויר של אותו החדר בו הוא מונח, ובנוסף יש הטוענים שבצל לא עושה את פעולות אלו, אך אנו חושבות שאולי זה אפשרי שבצל סופח חיידקים, ובעבודה זו אנו נבדוק זאת.
הנימוקים לבחירת נושא זה הם:
 אנו רוצות לבדוק אם הבצל סופח חיידקים מהאוויר כמו שהבצל סופח חיידקים מגוף האדם.
 כאשר אנו חולים המערכת החיסונית שלנו יורדת ואנו לא רוצים שהאנשים בסביבתנו יהיו גם חולים, אנו מחפשים דרך כדי שאחרים לא ידבקו.
 בתקופת החורף אנשים רבים חולים בשפעת. ישנם הרבה חיידקים באוויר ואפילו מי שלא חלה יידבק בשלב מסוים. אם ההשערה תאושר נוכל למנוע הידבקות ולהקטין את מספר החולים בשפעת החורף.
 ארבעתנו נורא אוהבות לאכול בצל, במגוון מאכלים שונים, והיינו רוצות לדעת מהם התכונות הטובות שלו ואיך הבצל יכול לעזור לנו ביום- יום.
 כאשר מישהו ממשפחתנו לא מרגיש טוב, בעונות השנה השונות אנו רוצות לבדוק איפה הבצל יותר סופח חיידקים
הבעיה בה אנו נמצאים מדי תקופת זמן כלשהית ולה חשיבות רבה היא בידוד חיידקים ומניעת התפשטות של חיידקים ומחלות בחלל מסוים, לה חשיבות גדולה מפני שאם כאשר מישהו בחלל מסוים לא מרגיש טוב ונמצא לו וירוס וחיידקים בגרון הוא יוכל ע"י שיעול אחד בלבד להוציא עוד חיידקים לאותו החלל שבו הוא נמצא ואנו מחפשות דרך כדי לא להדביק את האנשים האחרים שנמצאים באותו החלל של אותו האיש אשר יש לו חיידקים בגרון, וכך למנוע הדבקות.

ב"ה
שאלת חקר
מה תיהיה ההשפעה של טמפרטורת האזור בו הבצל נמצא על מסת החיידקים על הבצל?
משתנה תלוי- טמפרטורת האזור בו הבצל נמצא.
משתנה בלתי תלוי- מסת הבצל ההתחלתית.

השערת חקר
כשאנו חושבות על מה תיהיה ההשפעה של טמפרטורת האזור בו הבצל נמצא על מסת החיידקים על הבצל, כלומר האם מסתו של בצל יושפע עקב ספיחת חיידקים באותה מידה בטמפרטורות שונות, זאת אומרת האם כאשר נניח מספר בצלים אשר מונחים בטמפרטורות שונות מסתם תגדל עקב ספיחת החיידקים אליהם באופן אחיד או באופן שונה, דוגמא לכך היא שהאם מסתו של בצל כאשר מונח בטמפרטורה מסוימת יגדל בדיוק כמו בצל המונח בטמפרטורה שונה או שיגדל בצורה שונה. כאשר רצינו להגיע להשערה בקשר לשאלת חקר זאת היה לנו מאוד קשה מפני שלכל אחת עלתה השערת חקר שונה, וכאשר כל אחת הציגה את ההשערה שלה הגענו למצב אשר יש לנו, היה לנו ארבע השערות חקר שונות והן-
ג€¢ בטמפרטורה נמוכה מסת הבצל תגדל בפחות מאשר בצל המונח בטמפרטורה גבוהה.
ג€¢ הטמפרטורה בו מונח הבצל לא "תקבע" את המסה הסופית של הבצל.
ג€¢ הבצל לא סופח אליו כלל חיידקים , ולכן מסתו לא תשתנה כלל.
ג€¢ בטמפרטורה גבוהה מסת הבצל תגדל בפחות מאשר בצל המונח בטמפרטורה נמוכה
לאחר מכן, אנו בדקנו את הבצל, יתרונות וחסרונות, וכל תכונותיו, ולאחר חקירה רבה גילינו שלבצל יש מספר רב של יתרונות רפואיים אשר נמדדו במספר רב של מחקרים, חלק מהיתרונות אשר יש לבצל הם:
 מחקרים הראו שבבצל ישנם רכיבים התורמים למניעת התפתחות תאים סרטניים ומניעת מחלות לב.
 בצל חי מעודד את ייצור הכולסטרול הטוב.
 מחקר סקוטי מצא כי בצל מטוגן מסייע במניעת נזק לדנ"א.
 משפר את האופן שבו הוויטמין C עובד ובכך משפר את עמידות המערכת החיסונית.
 מסייע לווסת את רמות הסוכר בדם.
 בבצל מרכיבים חיוניים לשיפור הגמישות של כלי הדם ובשמירה על לחץ דם תקין.
 כאשר הוא נחתך והוא חשוף לאוויר סופח אליו חיידקים שונים.
ולאחר שראינו את כמות היתרונות אשר יש לבצל נדהמנו מאוד, כי לא ידענו שלירק אשר אנו אוכלות מידי יום יש כל כך הרבה יתרונות רפואיים אשר לא ידענו על קיומם. ובנוסף לכך, אחרי שהבנו את היתרונות של הבצל הבנו שהבצל סופח אליו חיידקים, ואנו יודעות על פי חוק שימור המסה (אשר אומר שמסה לא משתנה אלא אם כן מוסיפים או גורעים ממנה חומר) שהמסה בבצל תעלה מפני שאל הבצל מתווספים חיידקים שונים- ולכן המסה ההשערה השלישית שלנו (הבצל לא סופח אליו כלל חיידקים , ולכן מסתו לא תשתנה כלל) לא נכונה.




תהליך הניסוי
כאשר אנו נעשה את הניסוי אנו מתכוונות לעשות אותו כאשר ניקח מספר דברים והם: מספר מסוים של בצלים בעלי מסות שוות, בנוסף לכך אנו נשתמש בקופסאות אשר יוכלו לאחסן את הבצלים, נוסך לכך אנו זקוקות למיכלים שונים אשר בעלי טמפרטורות שונות ובנוסף על כן אנו נזקק למאזניים אשר בעזרתם נוכל למדוד את מסת הבצלים לפני ולאחר הניסוי, ולבסוף נזקק גם למספר מדי טמפרטורה.
אנו מתכוונות בניסוי זה לשמור על 4 חזרות כאשר ניקח בצלים בעלי מסה זהה.
בניסוי זה כמו כל ניסוי יש גורם משפיע וגורם מושפע, בניסוי זה הגורם המשפיע הוא טמפרטורת בו הבצל נמצא והגורם המושפע בניסוי זה הוא מסת הבצל הכוללת בסוף הניסוי.
כדי שניסוי זה יישאר תקין ונוכל להגיע לתוצאה הטובה והנכונה ביותר אנו חייבות לשמור על בידוד משתנים. בניסוי זה אנו שומרות על בידוד משתנים במספר דרכים שונות:
ג€¢ כאשר הבצלים המשתתפים בניסוי הם אותו סוג של בצלים
ג€¢ הבצלים אשר משתתפים בניסוי הם יהיו באותו מקום, כלומר באותו החדר בעל עוצמת אור זהה
ג€¢ אנו נמדוד את הבצלים כל תקופת זמן זהה
ג€¢ מסת הבצלים המשתתפים בניסוי הם בעלי מסה זהה
אנו רוצות לאבחן שהגורם המשפיע- טמפרטורת החדר הוא באמת משפיע על הגורם המושפע ואין גורם אחר אשר משפיע על הגורם המושפע אנו נשתמש ב"בקרה", וכאשר נעשה בקרה אנו נעשה בקרה חיצונית כאשר אנו ניקח בצלים בעלי מסה שווה ממה שאנו משתמשים בניסוי, ולאחר מכן נמדוד את המסה שלהם בטמפרטורת החדר ולבסוף נבדוק אם המסה של הבצל לאחר תקופת זמן מסוימת כמו בניסוי שהשארנו אותו בטמפרטורת החדר תיהיה שווה כמו תוצאות הניסוי שלא בבקרה.
בניסוי זה יש מספר גורמים קבועים והם:
ג€¢ סוג הבצלים
ג€¢ עוצמת אור זהה
ג€¢ תקופת זמן שווה בין מדידה למדידה
ג€¢ מסת הבצלים שווה
לסיכום, את ניסוי זה נעשה במספר שלבים:
1. ניקח בצלים בעלי מסה שווה ונשים 4 בצלים בטמפרטורה כלשהית
2. אנו ניקח את הבצלים לאחר זמן כלשהו ונמדוד את מסתם של הבצלים
3. לאחר מכן, נעשה זאת במספר טמפרטורות שונות מהפעם הראשונה
4. הניסוי מסתיים לאחר שעשינו לכל הטמפרטורות שרצינו



עוד פרטים על העבודה\ סיכום :
שולח: אנונימי
מתאים לכיתה: ח ט י י"א
מקצוע: ביולוגיה
אם אהבתם את העבודה\סיכום תנו לו לייק ושתפו






:עוד עבודות וסיכומים באותו מקצוע שבחרתם , תוכלו לקחת השראה ושורות לכתיבה גם מהן
סיכום מערכת הנשימה
סיכום מערכת הנשימה
ביולוגיה התאמה לסביבת חיים
ביולוגיה התאמה לסביבת חיים
סיכום למבחן בביולוגיה
סיכום למבחן בביולוגיה
עבודה על דולפינים
עבודה על דולפינים
עבודה על חיידקים
עבודה על חיידקים
עבודת חקר במדעים (צריך להוסיף ניסוי+תוצאות ומסקנות)
עבודת חקר במדעים (צריך להוסיף ניסוי+תוצאות ומסקנות)
מושגים בביולוגיה
מושגים בביולוגיה

** שימו לב אנו נגד העתקת עבודות , מאגר העבודות הוא בשביל לראות עבודות אחרות לרפרנס ואולי לקחת מעט מידע פה ושם אבל אסור להעתיק עבודה שלמה**
כמו כן העבודות נשלחות על ידי הגולשים ואין לנו אפשרות לבדוק את אמינותן של כל העבודות לכן מומלץ לבחון את אמיתות המידע במקורות נוספים באינטרנט
מקווים שהפינה מאגר העבודות וגם סיכומים עזרו לכם להתכונן למבחנים להתכונן לבגרות או לחסוך כסף של מורה פרטי או מורים פרטיים במקצועות השונים , בהצלחה בלימודים

עוד קטגוריות של עבודות מוכנות וסיכומים שאולי תרצו לראות
עבודות בספרות | עבודות בתנ"ך | עבודות באנגלית | עבודות בהיסטוריה | עבודות במדעים | עבודות מוכנות בספורט | עבודות בגיאוגרפיה







כל הזכויות שמורות © יו-יו משחקים 2017

תפריט טקסט : משחקי רשת | בדיחות | משחקי בנות | סרטונים | עולמות וירטואלים | פאזלים | דפי צביעה אונליין | חידות | תמונות מגניבות | רקעים | קומיקסים | משפטים מצחיקים | ספינרים
תקנון | משחקים לאייפון | פוקימון גו | משחקים לפלאפון | הכנה לכיתה א | קניות | תשבצים | בניית אתרים לילדים | משחקי דפדפן | עבודות מוכנות | אשליות אופטיות | תמונות מצחיקות
משחקים אונליין | שאלונים | מדריכים | ברכות | משחקים חינם | אתרים לילדים | משחקים יפים | משחקים חדשים | טריוויה | דפי צביעה | תפזורות | סטטוסים לפייסבוק | יצירה לילדים | היומן של יויו