פערי מידע בבלדה: מה היו פעולותיו של האביר, כיצד נהרג ועל ידי מי? בין מי למי התנהל הקרב ועל מה? מה היו יחסיו עם העלמה וכיצד הכירו? מה הייתה העלמה בשביל האביר? כיצד מתה העלמה? למה העלמה הסכימה לוותר על התינוק שלה? פירוש ביטויים מתוך הבלדה: "איה פת שחרית נסעד?" - מה נאכל לארוחת הבוקר? "הלז" - ההוא "ימיה מלאו" - נמצאת בהריון מתקדם "יעלה" - עלמת חן (יפה) "אל ערש עפר" - אל קבורתו בבלדה זו לצבעים יש חשיבות רבה: שחור- רוע (עורבים), מוות, אבל (בגלל האביר המת) ירוק- שלווה, רוגע (בא בניגוד לעלילה הדרמטית, לצבע השחור שמסמן מוות ולאביר המת) אדום- דם, טראגיוײ¼ת, סכנה (מהצד השני מסמל גם אהבה ותשוקה) צהוב- טוײ¼ב, יופי הדמויות: דמות ראשית- העלמה- דמות שעושה הרבה פעולות חשובות בבלדה (מרימה,נושאת...) דמות במוקד- האביר- דמות שלא פעילה לאורך הבלדה, אבל נמצאת במרכז והבלדה וכל שאר הדמויות פועלות סביבה. דמויות רקע- העורבים, הכלבים, הנץ- דמויות שמהן ניתן ללמוד על הדמות הראשית (בבלדה הזו גם על הדמות במוקד, האביר) מספר הבלדה: מספר הבלדה הוא מספר יודע כל- הוא יודע כל מה שמתרחש במהלך הבלדה: מה שקרה תוך כדי ואחרי, יודע מה העורבים אומרים ומרגישים ומה החיות עושות ג€“ דברים שמספר אחר לא היה יכול לדעת. הוא לא דמות בעלילה ולא נצמד לנקודת הראייה של דמות מסוימת. הערכים בבלדה: אהבה- העלמה נושקת לפצעיו המדממים למרות שהאמונה אומרת שמי שנושק למת ימות גם הוא. נאמנות- הנץ והכלבים שנותרו ליד אדונם ושומרים עליו מפני חיות וציפורי טרף. אומץ ג€“ האביר נלחם למען מטרה חשובה למרות שידע שהוא עלול לאבד את חייו. העלמה נשקה לאביר המת למרות שידעה שגם היא תאבד את חייה בגלל זה. סיום הבלדה: סיום טראגי- העלמה מתה, האביר מת, לחיות שלו אין בעלים, העורבים עדיין רעבים, התינוק, שהוא הדבר היחיד שהיה יכל להישאר מהאביר, גם כן מת.
עוד פרטים על העבודה\ סיכום :
שולח: יובל
מתאים לכיתה: ז
מקצוע: ספרות
אם אהבתם את העבודה\סיכום תנו לו לייק ושתפו
|