עבודות וסיכומים ראשי | עבודות בספרות | עבודות בתנ"ך | עבודות באנגלית | עבודות בהיסטוריה | עבודות במדעים | עבודות בספורט





מאמר עמדה


מאמר עמדה
"צפייה בסרטים במסגרת בית הספר"- בעד או נגד?
אני בחרתי להביע את עמדתי בנושא "צפייה בסרטים במסגרת בית הספר". בחרתי בנושא עקב התוכנית החדשה בחלק מבתי הספר בירושלים,על למידה בעזרת טאבלטים וטכנולוגיה.
יש הטוענים כי צפייה בסרטים במסגרת בית הספר היא משמשת לבידור בלבד ולא ללמידה. באתי להביע את עמדתי בנושא זה.
לפי דעתי, צפייה בסרטים חינוכיים היא השילוב המושלם לבידור וללמידה. ילדים ונוער, בכל הגילאים, יעדיפו למשל לראות את הסרט מאשר לקרוא ספר. כשלומדים בעזרת סרט, מצוירת לך בראש ממש תמונה,ולא סתם פיסת מידע שאתה לא בהכרח מבין. לדוגמא, בשנה שעברה כשלמדתי בזיו, למדנו בשיעור תולדות המוסיקה על המלחין וולפגנג אמדאוס מוצרט. הוא אדם שמאוד מעניין אותי, ואפשר להגיד שאפילו ציפיתי ללמוד עליו. אבל בשיעור, די התאכזבתי, ללמוד על בן אדם כל כך מרגש ומעניין, מדבר כל כך משעמם ופשוט- סתם פיסת נייר. למזלי, המורה היה די צעיר והוא הבין אותנו. הוא מצא דרך הרבה יותר מעניינת ללמד אותנו על מוצרט. צפינו ביחד בסרט "אמדאוס" שמבוסס כולו על החיים המרתקים של מוצרט. אחר כך בבוחן, כל הכיתה הצליחה מאוד במבחן. ועד היום, העובדות על מוצרט חרוטות במוחי. אני נזכרת באופן המצחיק שבו הם הציגו את הדמות שלו, וזה מאוד תורם לי על ללמוד עליו. כך גם היה בשיעור היסטוריה,כשצפינו בסרט המושקע "הליגיון האחרון".
אמנם, לא תמיד הסרטים מדויקים מבחינת עובדות היסטוריות, אבל אני מתארת לעצמי שהמורים בודקים את הסרטים לפני הצפייה.
הדעה המנוגדת לדעתי היא שצפייה בסרטים משמשת כפעולה בידורית. לפני שאני "אפסול" את הדעה הזאת, החלטתי קודם לחשוב מדוע אנשים חושבים כך? המסקנות שלי הן:
- סרטים מתקשרים לשעות פנאי ובילוי, ליציאה עם חברים, להזדמנות לאכול פופקורן ולהנות... כלומר, אין להם קשר לרצינות וללימודים כלל.
-הסרטים בביה"ס נערכים בדרך כלל בשעות חופשיות, זאת אומרת מטרתם היא למלא חלל של מורה שנעדר באותו יום. כמו כן, התלמידים אינם נבחנים על תוכן הסרטים, ועל כן הם אינם מייחסים להם חשיבות רבה. רבות הן ההפרעות ובעיות המשמעת בשעת הקרנת הסרטים, מה גם שהם נערכים במקום חשוך.
-יש המון,המון סרטים שתוכנם אינם חינוכי כלל,ובוודאי שלא מתאים לכל הגילאים.

בגלל סיבות אלה, אני לא אומרת שהאנשים שדעותיהם מנוגדות לשלי, טועים לחלוטין, ומדברים שטויות גמורות.
אבל עדיין, הדעה שלי מנוגדת להם, כיוון שלכל "בעיה", טיעון שהוצג כאן, קיים "פיתרון" טיעון נגדי. למשל:
הסרטים המשמשים באופן בידורי יותר, שונים מאוד בתוכנם מסוג אחר של סרט. וגם בנוסף יש המון סרטים חינוכיים ומבדרים ביחד.
אם התלמידים לא מייחסים חשיבות לסרט מכיוון שהם לא נבחנים עליו, לבחון את התלמידים על הסרט זה אפשרי בהחלט. גם אותי אישית בבית הספר הקודם בחנו על "הליגיון האחרון". להיבחן על סרט זה שונא מאוד מלהיבחן על משהו אחר,מידע שאתה צריך לשבת ולקרוא. פשוט להסתכל ולהתרכז. זה כמו שאתה חוזר מסרט או מהצגה, ושואלים אותך על מה מסופר- אתה עושה בדיוק את אותה המשימה בלי לשים לב.
יש המון סרטים שהתוכן שלהם לא רצוי לצפייה לילדים מתחת לגילאים מסויימים. אבל עדיין, כל מורה בודק את הסרט לפני שהוא מקרין אותו לילדים, ומחליט בעצמו אם הוא מתאים או לא.
לכל בעיה קיים פיתרון, מה שאפשר לומד שמחזק את עמדתי. אני מאוד בעד לראות סרטים במקום לקרוא ממידע, או משהו משעמם כמו פיסת נייר עם המון שורות עליה. יש גם הרבה ילדים עם בעיות קשב וריכוז,או דיסלקציה, שקשה להם כשמדובר במידע שצריך לקרוא ולכתוב.
צפייה בסרט היא חוויותית יותר וממחישה יותר. למורים,יש נטייה למשל, לתת עובדות משעממות, פרטים יבשים, הארועים הכי מרגשים,מדהימים, עצומים, ומשמעותיים בהיסטוריה נראים כמו רשימת מכולת ותאריכים הקשים לזכרון. לעומת זאת בסרט ניתן לחוות תקופה כלשהי, "להכנס לעורן ונעליהן" של הנפשות הפועלות, להבין את הדמויות ולהזדהות אתן. כך לא רק נבין ונהנה יותר, אלא גם הארוע יישאר חרוט בזכרוננו לאורך זמן רב יותר. על כך נאמר: "טוב מראה עיניים ממשמע אוזניים" ו"תמונה אחת שווה אלף מילים".
בסרט/הצגה, וכדומה, ניתן להציג רגש. מה שלא ניתן להציג כלל בדף או לוח, מעבר לסימני פיסוק.
זה היה מאמר העמדה שלי בנושא:"צפייה בסרטים במסגרת ביה"ס או בשיעור- בעד או נגד?"


עוד פרטים על העבודה\ סיכום :
שולח: smartgirl
מתאים לכיתה: ח
מקצוע: ספרות
אם אהבתם את העבודה\סיכום תנו לו לייק ושתפו






:עוד עבודות וסיכומים באותו מקצוע שבחרתם , תוכלו לקחת השראה ושורות לכתיבה גם מהן
עבודה על הסיפור
עבודה על הסיפור
המלט / שיקספיר
המלט / שיקספיר
העיוורת- יעקב שטיינברג -סיכום העיוורת
העיוורת- יעקב שטיינברג -סיכום העיוורת
שמונה עיניים - סיכום + מאפייני הסיפור הקצר
שמונה עיניים - סיכום + מאפייני הסיפור הקצר
עבודה על הספר חפרפרת במחתרת
עבודה על הספר חפרפרת במחתרת
עבודת חקר במדעים
עבודת חקר במדעים
האדונית והרוכל סיכום
האדונית והרוכל סיכום
שמואל א פרק א סיכום
שמואל א פרק א סיכום
"הקרון"
רבקה גלשטיין
רבקה גלשטיין

** שימו לב אנו נגד העתקת עבודות , מאגר העבודות הוא בשביל לראות עבודות אחרות לרפרנס ואולי לקחת מעט מידע פה ושם אבל אסור להעתיק עבודה שלמה**
כמו כן העבודות נשלחות על ידי הגולשים ואין לנו אפשרות לבדוק את אמינותן של כל העבודות לכן מומלץ לבחון את אמיתות המידע במקורות נוספים באינטרנט
מקווים שהפינה מאגר העבודות וגם סיכומים עזרו לכם להתכונן למבחנים להתכונן לבגרות או לחסוך כסף של מורה פרטי או מורים פרטיים במקצועות השונים , בהצלחה בלימודים

עוד קטגוריות של עבודות מוכנות וסיכומים שאולי תרצו לראות
עבודות בספרות | עבודות בתנ"ך | עבודות באנגלית | עבודות בהיסטוריה | עבודות במדעים | עבודות מוכנות בספורט | עבודות בגיאוגרפיה







© כל הזכויות שמורות יויו אתר משחקים ופנאי לילדים ונוער 2017-2018

תפריט טקסט : משחקים | בדיחות | משחקי בנות | סרטונים | עולמות וירטואלים | פאזלים | דפי צביעה אונליין | חידות | תמונות מגניבות | רקעים | קומיקסים | משפטים
תקנון | משחקים לאייפון | משחקים לפלאפון | הכנה לכיתה א | קניות | תשבצים | בניית אתרים לילדים | משחקי דפדפן | עבודות מוכנות | אשליות אופטיות | תמונות מצחיקות
משחקים אונליין | שאלונים | מדריכים | ברכות | משחקים חינם | אתרים לילדים | משחקים יפים | משחקים חדשים | טריוויה | דפי צביעה | תפזורות | יצירה לילדים | היומן של יויו